ارتباط با ما در

سهیلا جلودار زاده، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

دوزاری موافقان برخورد پلیسی باحجاب کج است/خدا ما را به خاطر دین‌دار کردن اجباری مردم ببخشد

از صحبت دادستان کل کشور استقبال می‌کنیم و امیدواریم خداوند ما را در اینکه خیلی زمان‌ها فکر کردیم با اجبار امکان دیندار شدن مردم وجود دارد، ببخشد و این اظهارنظر سرلوحه امور تمام قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران امور فرهنگی قرار گیرد.

منتشر شده

جامعه ایرانی_ سهیلا جلودار زاده، نماینده مردم تهران درباره مقاومت عده‌ای در رابطه با برخورد پلیسی باحجاب بیان کرد: دلیل این مسئله تحجر و تعصب به‌حساب می‌آید و دوزاری این گروه‌ها یک مقدار کج بوده و گیرکرده است.

انتقاد از برخورد قضایی و انتظامی با بدحجابی (به قول برخوردکنندگان) مدت‌ها است که مطرح می‌شود و به‌طور نمونه حجت‌الاسلام محسن غرویان، استاد حوزه و دانشگاه نیزدراین باره گفته است: «برخورد با مسئله حجاب به‌عنوان یک امر اخلاقی و فرهنگی نباید به‌صورت سلبی و خشن صورت بگیرد. در این زمینه علما دیدگاه‌های سازنده‌ای دارند و هرگونه برخورد خشن را منع کرده‌اند.»

بااین‌حال مشخص نیست به کدام دلیل گروهی ساز خود را می‌زنند و بر این شیوه برخورد اصرار می‌ورزند. به‌قدری آش برخورد پلیسی و  قضایی با مئله حجاب شور شده که حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور زبان به انتقاد گشود و روز چهارشنبه در نشستی گفت: «به خدا قسم در موضوعات فرهنگی و حجاب برخورد قضایی جواب نخواهد داد. راه‌های مسالمت‌آمیز و آرام را باید در پیش گرفت لذا بر این اساس از هر طرحی که درزمینهٔ مقابله با بدحجابی مؤثر باشد حمایت می‌کنیم»

به نظر می‌رسد امروز که حتی این مقام قضایی اذعان کرده است برخورد پلیسی در خصوص حجاب با پاسخ مثبت مواجه نخواهد شد، بهترین فرصت برای ایجاد ممانعت جهت ادامه چنین تندروی‌هایی در سطح کشور باشد و باید به‌جای سوزاندن فرصت پیش‌آمده برای جلوگیری از تندروی‌ها نهایت بهره را برد.

سهیلا جلودار زاده، نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظر دادستان کل کشور و تاکید بر ضرورت توقف برخورد قضایی با مسئله حجاب گفت: این سخن مقام قضایی بسیار پسندیده و جامع است چراکه در قرآن کریم هم اشاره‌شده که شرط لازم و کافی اجرا احکام دینی مسئله درک و فهم انسان از فلسفه آن نسبت به توحید است. خداوند هم دین را با اکراه و ریا نمی‌پذیرد و عبادت باید از سر معرفت و شعور باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: از صحبت دادستان کل کشور استقبال می‌کنیم و امیدواریم خداوند ما را در اینکه خیلی زمان‌ها فکر کردیم با اجبار امکان دیندار شدن مردم وجود دارد، ببخشد و این اظهارنظر سرلوحه امور تمام قانون‌گذاران و سیاست‌گذاران امور فرهنگی قرار گیرد.

این نماینده مردم تهران درباره وجود نگاه سیاسی در برخورد پلیسی با بحث حجاب اظهار داشت: برای ما مهم این است که حقایق دین روشن شود، بنابراین با هر نگاهی که به آن بپردازند، اهمیتی ندارد.

جلودار زاده درباره وجود طرح یا لایحه‌ای از سوی مجلس برای پایان دادن به برخورد پلیسی با مسئله حجاب تصریح کرد: مسئله مورداشاره تنها یک‌رویه قضایی و مدیریت اجتماعی نبوده، یک فرهنگ به‌حساب می‌آمد که قرن‌ها در جامعه ما که البته از خرده‌فرهنگ‌های دیگر کشورها واردشده، وجود داشته است. مردانی که به قول خودشان به دلیل غیرت همسر، دخترشان یا مادرشان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و حتی به قتل می‌رساندند، هنوز در کشور ما وجود دارند.

وی در ادامه افزود: امروز که در یک عصر آگاهی قرار داریم این فرهنگ در حال تغییر است زیرا مردم از نتیجه رفتارهای خوب و بد همدیگر آگاه می‌شوند و دست به انتخاب می‌زنند مهم این بود که ما مطلع شویم که ملت را به‌زور می‌توان مطیع ساحت، اما نمی‌توان در بین آن‌ها جنبش و جهش به وجود آورد. درصورتی‌که می‌خواهیم نشاط دینداری در بین مردم رایج شود باید مقدمات اختیار و انتخاب درباره آن فراهم آید.

این نماینده مردم تهران درباره مقاومت عده‌ای در رابطه با برخورد پلیسی باحجاب بیان کرد: دلیل این مسئله تحجر و تعصب به‌حساب می‌آید و دوزاری گروه‌هایی در این زمینه اصرار می‌ورزند یک مقدار کج بوده و گیرکرده است. البته برخی هم برای خودشیرینی و بالا رفتن از پله‌ها رفتارهایی ازاین‌دست را کنار نمی‌گذارند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.