ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

افزایش ۵۰ درصدی افسردگی زایمان در میان مادران

افسردگی مادر می‌تواند باعث بروز علائم مشابه در دختر شود. حدود ۵۴ درصد دختران نسل دومی که مادرانشان در دوره بارداری دچار افسردگی شده بودند، پیش از زایمان افسرده شده بودند و این مسئله بیانگر بین نسلی بودن افسردگی پس از زایمان است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– محققان «بحران بهداشت روان» را مربوط به فشارهای علمی، کمال‌گرایی، حقوق پائین و رسانه‌های اجتماعی از جمله عوامل مؤثر در این بحران دانسته‌اند. تحقیقات تازه اما حاملگی را هم این فهرست اضافه می‌کند: احتمال ابتلای زنان جوان به افسردگی پیش از زایمان بیش از مادرانشان در یک نسل قبل‌تر است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، محققان در پی مطالعات اخیر مدعی شدند که افسردگی در مادران جوان ۵۱ درصد شایع‌تر از ۲۵ سال پیش شده است.

این مطالعات دو نسل متوالی از مادران در جنوب غرب انگلیس را شامل می‌شد که همگی در سنین ۱۹ تا ۲۴ باردار بوده‌اند. بر این اساس، ارقام آزمایش علائم افسردگی زنانی که در خلال سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ زایمان کرده بودند، بالاتر از مادران آن‌ها بود که طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ فرزندانی به دنیا آورده بودند.

از حدود دو هزار و ۴۰۰ مادر نسل اول، ۱۷ درصد افسردگی پس از زایمان را تجربه کردند. اما ارقام مربوط به دخترانشان بسیار بالاتر بود. یک‌چهارم زنان جوان شرکت‌کننده در این تحقیق، دارای علائمی چون سرزنش غیرضروری خود، مشکلات خواب و اضطراب و نگرانی بودند.

محققان هشدار دادند که خطر ابتلا به افسردگی در میان مادران ۱۸ ساله که در این مطالعات شرکت نداشتند، احتمالاً بیشتر است.

ربکا پیرسون، محقق ارشد این مطالعات گفت: با توجه به اینکه حاملگی در سنین پائین یکی از عوامل ابتلا به افسردگی است، ممکن است بیماری افسردگی واقعاً دست‌کم گرفته شده باشد و رشد آن بسیار بیشتر باشد.

افسردگی مادر می‌تواند باعث بروز علائم مشابه در دختر شود. حدود ۵۴ درصد دختران نسل دومی که مادرانشان در دوره بارداری دچار افسردگی شده بودند، پیش از زایمان افسرده شده بودند و این مسئله بیانگر بین نسلی بودن افسردگی پس از زایمان است.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار بهداشت ۲۰۱۸ احتمال ابتلای زنان به افسردگی دو برابر مردان است. شکاف جنسیتی در سنین پائین آغاز می‌شود؛ دختران پیش از پسران به بلوغ می‌رسند و اضطراب تغییرات هورمونی را زودتر احساس می‌کنند. نرخ افسردگی میان زنان و مردان تا پس از یائسگی همچنان نابرابر باقی می‌ماند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.