ارتباط با ما در

افزایش گمانه‌زنی‌ها پس از دستور رئیس‌جمهور و اعلام موافقت شورای نگهبان؛

درهای ورزشگاه به روی زنان باز می‌ماند؟

آنچه مسلم است، کمتر نهادی مانده که موافق خود با حضور خانواده‌ها در ورزشگاه را به‌صورت علنی اعلام نکرده باشد. در این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا این حضور تداوم خواهد داشت یا خیر.

منتشر شده

جامعه ایرانی– پس از دستور رئیس‌جمهور به وزیر کشور درباره تداوم حضور زنان در ورزشگاه با همکاری وزارت کشور، حال سخنگوی شورای نگهبان نیز از بلامانع بودن این مسئله سخن به میان آورده است.

زنان دوبار در آرامش و امنیت کامل در ورزشگاه آزادی حضور یافتند؛ حال وزیر ورزش و جوانان برای تداوم این روند به رئیس‌جمهور نامه می‌زند؛ روحانی خواستار همکاری وزارت کشور در این زمینه می‌شود؛ سخنگوی شورای نگهبان این امر را بلامانع می‌بیند و در این میان یک سؤال باقی می‌ماند: پس چه کسی مخالف حضور زنان در وزرشگاه‌ها است؟

روز گذشته بود که حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پاسخ به نامه مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نوشت: «این حضور به نحو مناسب و با همکاری وزارت کشور ادامه یابد.»

این در حالی است که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز امروز در پاسخ به این سؤال که بالاخره بانوان به ورزشگاه بروند یا نه، گفت: اگر مسئولان می‌توانند امکانات و تسهیلات را فراهم کنند و مشکلی وجود نداشته باشد، به نظرم اشکالی نباید داشته باشد.

کدخدایی در خصوص دیدارش با وزیر ورزش در این رابطه گفت: اگر امکاناتی وجود ندارد، باید آن را فراهم کنید و بعد اعلام نظر کنیم، نه اینکه ما بنشنیم و بگوییم “ممنوع است، ممنوع است”، وقتی هم سؤال می‌کنیم می‌گویند چون امکانات نداریم، اگر امکانات ندارد پس بی‌عرضگی من مسئول است، باید امکانات را فراهم کنم و اگر نظر خاصی وجود ندارد آن تسهیلات هم فراهم شود، اگر نظری هم در این جهت است آن نظر را بایستیم و دفاع کنیم و اعلام کنیم.

بانوان طی یک ماه گذشته دو بار امکان حضور در ورزشگاه آزادی را یافتند تا دو دیدار تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از روی مانیتور اما در فضای ورزشگاه تماشا کنند. در این دو دیدار بانوان با امنیت کامل بدون آنکه نیروی انتظامی به زحمت بیفتد، در ورزشگاه حاضر شدند و در کنار خانواده‌های خود به تماشای بازی نشستند.

وزیر ورزش در نامه به رئیس‌جمهور نوشت: « برای اولین بار پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، خانواده‌ها برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال ایران با رقبای خود در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ روسیه از طریق نمایشگر بزرگ با حفظ شئونات و رعایت ارزش‌های اسلامی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند و این امر نه تنها با استقبال گسترده‌ای مواجه گردید ، بلکه با ایجاد فضای شورونشاط در میان جوانان و خانواده‌ها ، بازتاب اجتماعی بسیار مناسبی نیز در داخل و خارج از کشور در برداشت.»

در ادامه گزارش وزیر ورزش و جوانان به حسن روحانی آمده است: «این امر مهم با حمایت‌های حضرتعالی و زحمات دکتر واعظی ریاست محترم دفتر رئیس‌جمهور، وزیر محترم کشور، وزیر محترم اطلاعات، فرماندهی و پرسنل محترم نیروی انتظامی و استاندار محترم تهران و سایر دست‌اندرکاران بدون حاشیه و مطلوب خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها به‌ویژه مجموعه ورزشی آزادی امکان‌پذیر شد و صمیمانه از همه قدردانی و تشکر می‌کنم.»

باوجود تمامی این اظهارنظرها و تجربیات مثبت اخیر، باز هم هستند کسانی که بر طبق ناسازگاری می‌کوبند اما آنچه مسلم است، کمتر نهادی مانده که موافق خود با حضور خانواده‌ها در ورزشگاه را به‌صورت علنی اعلام نکرده باشد. در این شرایط باید منتظر ماند و دید که آیا این حضور تداوم خواهد داشت یا خیر.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.