ارتباط با ما در

جامعه ایرانی گزارش می‌دهد

تمام ماجرای بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری؛ از اصرار شهرداری تا انکار سپاه

منتشر شده

جامعه ایرانی– در حالی بر اساس اعلام شورای شهر تهران حداقل طلب شهرداری از بنیاد تعاون سپاه ۴۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است، این بنیاد با صدور اطلاعیه‌ای هر گونه بدهی به شهرداری را تکذیب کرد.

در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه‌ها مبنی بر بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران ، روابط عمومی این بنیاد در اطلاعیه ای اعلام کرد:مطابق مستندات موجود ، بنیاد تعاون سپاه هیچگونه بدهی به شهرداری تهران نداشته و مطالب منتشر شده در رسانه‌ها به نقل از رئیس شورای شهر تهران در این خصوص تکذیب می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: از رسانه‌ها و پایگاههای خبری که مبادرت به درج این ادعا کرده اند انتظار است طبق قانون به درج  تکذیبیه نیز اقدام نمایند.

اعلام میزان بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری 

بنیاد تعاون سپاه در حالی هرگونه بدهی به شهرداری را تکذیب کرد که در آخرین جلسه شورای شهر تهران در هفته گذشته سخنگوی شورای شهر در ارتباط با بدهی بنیاد تعاون سپاه به شهرداری تهران گفت: حداقل طلب شهرداری از بنیاد تعاون سپاه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

 علی اعطا افزود: در جلسه هم اندیشی با شهردار تهران این مساله بیان شد و حداقل طلب شهرداری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شد که از آقای افشانی درخواست شد رایزنی هایی را در خصوص دریافت این طلب انجام دهد.

اعطا با بیان این که شهرداری پیگیر مطالبات خود از یکی از هلدینگ های بنیاد تعاون سپاه (هلدینگ یاس) است تصریح کرد: آقای افشانی در این خصوص رایزنی انجام خواهد داد.

دستور رهبر انقلاب درباره پیگیری فساد در دوره قالیباف 

ماجرای میزان بدهی بنیاد سپاه آن زمان رسانه‌ای شد که هفته گذشته محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با پرونده بازداشت قائم مقام محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران و فساد صورت گرفته در دوره گذشته با بیان اینکه این پرونده بنا به دستور مقام معظم رهبری از سوی سرلشگر باقری رئیس ستاد کل در حال پیگیری است، گفت: تا آنجایی که خبر دارم گروهی در نیروهای مسلح و دادسرای نظامی قوه قضائیه مشغول به بررسی ابعاد این پرونده هستند که به نتایجی نیز رسیدند به گونه‌ای که منجر به دستگیری حدود پنج نفر شد که برخی با وثیقه آزاد و برخی هنوز در زندان هستند.

هاشمی با بیان اینکه موضوع فساد به یک قراردادی فیمابین شهرداری و هلدینگ یاس (متعلق به بنیاد تعاون سپاه) بر می‌گردد که مربوط به ۱۰ هزار میلیارد تومان تبادلات مالی بود که باید به انواع مختلف در اقتصاد شهری فعال می‌شده است، تصریح کرد: حالا این قرارداد منجر به ایجاد یک پرونده فساد شده که در حال رسیدگی است و از آنجا که رسیدگی از بالا در حال انجام است ما منتظر رسیدگی هستیم اما آنچه که برای ما مهم است اینکه موضوع طلب شهرداری از یاس پیگیری شود.

میزان بدهی هلدینگ بنیاد تعاون سپاه از نظر محسن هاشمی

وی در مورد رقم بدهی هلدینگ یاس به شهرداری گفت: بحث‌هایی با مسئولان مربوطه در مورد رقم بدهی مطرح است. چرا که در شهرداری صحبت است ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ میلیارد تومان هولوگرام است اما آنها این رقم را قبول ندارند. چرا که می‌گویند این عدد درست نیست و البته ارتباطات ملکی نیز برای فعالیت‌های عمرانی وجود داشته اما ملک‌ها هنوز به نام نشده که در واقع باید این مسائل رسیدگی شود تا طلب شهرداری نیز مشخص شود.

 

فعالیت‎های اقتصادی بنیاد تعاون سپاه

بر اساس اعلام مقامات شهرداری تهران، سال ۹۳ تفاهمنامه‌ای بین شهرداری تهران و «هلدینگ یاس» به نمایندگی از بنیاد تعاون سپاه پاسداران و به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی امضا شد. بر پایه همین قرارداد نیز اکنون به گفته رئیس شورای شهر حدود پنج نفر از سوی دادسرای نظامی احضار و بازداشت شده‌اند.

بنیاد تعاون سپاه اصلی‌ترین بخش فعالیت های خود را در زمینه‌های مالی و ساختمانی متمرکز کرده است. سردار مجید خراسانی مردادماه سال گذشته با حکم سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران به سمت مدیر عامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد.

بنیاد تعاون در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین نهادهای اقتصادی کشور به شمار می‌آید که بخش مهمی از گردش مالی در صنایع مخابراتی تا نفتی دارد.

نام شرکت یا موسسه

حوزه فعالیت

بانک انصار

بانکداری

موسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه

بازار مالی

موسسه ثامن

بازار مالی/ این موسسه به تنهایی تا پایان سال ۸۸ بیش از ۴۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده بود.

گروه خودروسازی بهمن

خودروسازی

کنسرسیوم مبین نت

این کنسرسیوم ۲۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون سهم مخابرات را در معامله ای خریداری کرد

شرکت تالیا

سیم کارت

پیمانکاری نفتی

نفت و گاز در پارس جنوبی

 

 

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.