ارتباط با ما در

شیرین هانتر، استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن تشریح کرد

برخورد نظامی ایران و امریکا نزدیک است؟

شیرین هانتر، در پاسخ به این سوال که با خروج امریکا از برجام، اعمال مجدد تحریم‌ها و افزایش فشارها نسبت به ایران و همچنان جنگ روانی مسئولان امریکایی علیه ایران، تا چه اندازه رویارویی نظامی را محتمل است؟ گفت: احتمال برخورد نظامی میان ایران و امریکا در حال حاضر زیاد نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی– استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن تاکید کرد: ایران خودش، خود را به دامن چین و روسیه انداخته است. با از بین رفتن برجام این دو کشور بیشتر از ایران سوء استفاده خواهند کرد.

شیرین هانتر در گفت‌وگو ایلنا، در پاسخ به این سوال که با خروج امریکا از برجام، اعمال مجدد تحریم‌ها و افزایش فشارها نسبت به ایران و همچنان جنگ روانی مسئولان امریکایی علیه ایران، تا چه اندازه رویارویی نظامی را محتمل است؟ گفت: احتمال برخورد نظامی میان ایران و امریکا در حال حاضر زیاد نیست.

احتمال فشار نظامی به ایران از طریق تشویق گروه‌های تجزیه‌طلب 

وی با بیان اینکه امریکا فعلا می‌خواهد از راه فشارهای اقتصادی و تشویق مردم به اعتراضات ایران را وادار به قبول درخواست‌های خود کند، اظهار داشت: احتمال یک نوع فشار نظامی به ایران از طریق تحریک و تشویق گروه‌های تجزیه‌طلب ممکن است.

سیاست ترامپ فعلا فقط مهار ایران است

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی در پاسخ به این سوال دولت ترامپ تا کجا حاضر به دادن هزینه نسبت به ایران است؟ تصریح کرد: سیاست ترامپ فعلا فقط مهار ایران است. ترامپ هزینه‌ای برای مهار ایران نخواهد داد. هیچ یک از دولت‌های بزرگ حاضر نیستند به خاطر ایران با امریکا درگیر شوند.

هانتر افزود: آنها خود مسایل بسیاری با امریکا دارند بنابراین نیروی خود را برای حل این مشکلات و نه دفاع از ایران صرف خواهند کرد.

مقامات ایران مذاکره با امریکا را مخالف منافع نظام می‌دانند

وی در پاسخ به این سوال که  برخی معتقدند که در شرایط کنونی که واشنگتن از توافق هسته‌ای خارج شده و درصدد اعمال فشارهای بیشتر علیه تهران است، ایران بهتر است بجای مذاکره با اتحادیه اروپا، این بار فارغ از پنج کشور دیگر فقط با ایالات متحده به گفت‌وگو بپردازد. این ایده تا چه اندازه شدنی است؟ خاطرنشان کرد: مشکل ایران همیشه این بوده است که حاضر به صحبت با امریکا نیست.

این استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن با بیان اینکه به نظر می‌رسد مقامات ایران مذاکره با امریکا را مخالف منافع نظام و به‌خصوص انقلاب اسلامی می‌دانند، ابراز داشت: مسئله این نیست که ایران با اروپا مذاکره نکند بلکه مسئله این است که مشکل ایران با امریکا است.

امریکا خواستار تعدیل گفتمان انقلابی و ضداستکباری ایران است

هانتر در تشریح خواسته‌های امریکا از ایران بیان کرد: خواسته‌های امریکا از ایران روشن است: عدم خصومت با اسراییل، قطع کمک‌ها به حزب‌الله و حماس و به طور کلی تعدیل گفتمان انقلابی و به اصطلاح ضداستکباری. مسئله این است که آیا ایران قادر خواهد بود این خواسته‌ها را قبول کند یا نه؟

وی اضافه کرد: تهران مایل است که امریکا مسئله رابطه با ایران را از موضوع ایران در قبال اسراییل جدا کند اما این غیر ممکن است.

مواضع ایران در خاورمیانه با منافع امریکا در تضاد است

این کارشناس مسائل امریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن در گفت‌وگوی احتمالی ایران و امریکا حاضر است نقش منطقه‌ای ایران را به رسمیت بشناسد؟ یادآور شد: باید روشن شود ایران چه نوع نقشی می‌خواهد در منطقه بازی کند. اگر هدف ایران مبارزه با نفوذ امریکا است، مسلما ایالات متحده این را قبول نخواهد کرد.

هانتر تاکید کرد: به طور کلی مواضع ایران در خاورمیانه با منافع امریکا در تضاد است بنابراین ایالات متحده نقش جمهوری اسلامی در خاورمیانه را قبول نخواهد کرد و نباید چنین انتظاری داشت.

توافق ایران و امریکا دیگر کشورها را مجبور به امتیاز دادن به ایران می‌کند

وی در پاسخ به این سوال که آیا پنج کشور دیگری که در مذاکرات منتهی به برجام مشارکت داشتند به ویژه روسیه و چین، حاضر به پذیرش توافق میان تهران و واشنگتن خواهند بود؟ عنوان کرد: اگر ایران و امریکا به توافق برسند، آنها چاره‌ای جز قبول آن نخواهند داشت.

این استاد دانشگاه جرج تاون واشنگتن با تاکید بر اینکه با توافق میان تهران و واشنگتن، دیگر کشورها مجبور خواهند بود به ایران امتیازات بیشتری بدهند تا بتوانند منافع خود را در ایران حفظ کنند، گفت: در حال حاضر آنها از انزوای ایران استفاده کرده و استفاده بی‌انصافانه از ایران می‌کنند.

ایران خودش را به دامن چین و روسیه انداخته است

هانتر در پاسخ به این سوال که چه ضمانتی وجود دارد که پس از گفت‌وگو و توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن، کاخ سفید بار دیگر زیر توافق خود نزند؟ اظهار داشت: اگر ایران و امریکا مشکلات اساسی خود را حل کنند، دلیلی برای برهم زدن توافق وجود ندارد اما اگر توافق محدود به برنامه هسته‌ای یا موشک‌های ایران باشد مسلما هیچ ضمانتی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خروج امریکا از برجام و عدم توافق احتمالی میان ایران و اتحادیه اروپا منجر به این مسئله نخواهد شد که ایران به سمت روسیه و چین هل داده شود؟ تصریح کرد: ایران خودش، خود را به دامن چین و روسیه انداخته است. با از بین رفتن برجام این دو کشور بیشتر از ایران سوء استفاده خواهند کرد.

روسیه و چین به دنبال منافع خود هستند

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که روسیه و چین چقدر پای ایران و برجام باقی خواهند ماند؟ خاطرنشان کرد: روسیه و چین به دنبال منافع خود هستند و مسلما به خاطر ایران منافع خود را به خطر نخواهند انداخت. ایران نباید روی هیچ کدام از بازیگران بزرگ حساب کنند.

3 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. حبیب

    سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ در ۲۰:۵۴

    فشار اقتصادی زیادی به مردم ایران خواهد آمد اما حادثه ای غیر منتظره در جایی دیگر از جهان اتفاق خواهد افتاد و کمی از فشار بر مردم کاسته خواهد شد تمام امپراطوری ها روئای سلطه بر کل جهان را داشته اند اما محقق نشد برای صهیونیسم جهانی به رهبری اسرائیل تا مرز تحقق می رسد ولی همه چیز تغییر خواهد کرد.

  2. کرامت سلیمی

    چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ در ۰۷:۲۵

    یکی از بزرگترین دروغهایی که به بشریت گفته شده است وجود سلاحی غیرواقعی و خیالی به نام بمب اتمی می باشد که دلایل زیادی وجود دارد که چنین سلاحی مطلقا” وجود ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در میان ملتها ان را عنوان می کنند.

    بنده کتاب کوتاهی در باره دروغ بودن سلاح هسته ای نوشته ام و نام ان را گذاشته ام ” ترس نتیجه عدم آگاهیست “.

    اگر واقعا” به دنبال حقیقت هستید بدون هیچ پیش داوری و تعصب این کتاب را در سایتتان منتشر نمایید.

    تا زمانی که این دروغ و دروغهای مشابه در باورهاست امکان هیچ تحول اساسی در جامعه وجود ندارد و اوضاع روز به روز بدتر می شود که اوضاع آشفته اقتصادی و فرهنگی کشورمان گویای این واقعیت می باشد.
    انرژی هسته ای به صورت یک داستان پایان ناپذیر درامده و تمام وقت و انرژی صرف چنین موضوع دروغینی شده و در پناه این دروغ عده ای به دزدی و چپاول در مملکت مشغولند.

    شما هرچقدر از دزدیها و فسادهای مالی و اقتصادی بنویسید فایده ای ندارد و همچنان دزدیها و فساد ادامه دارد و خواهد داشت.

    فارغ التحصیلان هسته ای در هر سطحی مورد بی توجهی قرار گرفته اند زیرا در عمل هیچ کارایی ندارند و عمر این افراد در کلاسهای بیهوده درسی هدر رفته است .و گاه در مقابل مجلس و یا نهادهای دیگر جمع می شوند و با التماس و خواری از مسئولان می خواهند که به انها شغلی داده شود.
    بعضی از انها به شغلهایی مثل مسافرکشی و یا کارهای خدماتی روی اورده اند.

    چند روز پیش یکی از نمایندگان مجلس در صحن مجلس عنوان کردند که چرا تعدادی از دانشمندان و فارغ التحصیلان هسته ای را به کشور عراق برده اند تا در ترمیم و بازسازی یکی از مکانهای مذهبی کمک دهند.

    ترمیم دیوارها کار کارگر است و بردن فارغ التحصیلان و دانشمندان هسته ای برای ترمیم این مکان نشان دهنده این است که انها هیچ ارزشی ندارند و تا زمانی به انها بها داده می شود که بتوانند از انها استفاده ابزاری کنند و با موضوع دروغینی به نام بمب اتمی مردم را بترسانند.
    به نظر بنده اگر شما اصحاب رسانه بتوانید درراستای افشای این دروغ حرکت نمایید بهتر نتیجه می گیرید.و برای افشای ان باید به صورت خاص دروغ بودن این موضوع مورد توجه قرار گیرد و با همکاری رسانه های دیگر و همینطور دانشگاهها تبلیغات وسیعی داشته باشید وتمام وجهه همت خود را بر روی این موضوع بگذارید.و الا با تمرکز بر روی فسادهای مالی و دیگر فسادها بعد از مدتی تکراری و خسته کننده می شوند.و رسانه ها نیز ارزش و جایگاه خود را از دست خواهند داد.

    این فرصت را بدهید تا این موضوع از هر بعدی که بررسی شود مورد راستی آزمایی قرار گیرد..

    لینک دانلود کتاب در

    سایتهای کتاب سبز ، تک بوک ، کتابها و ……

    yon.ir/ncQDV

    yon.ir/hC3eg

    yon.ir/aTiUg

    ممنون می شوم پاسخ دهید.

    در پناه خدای بزرگ باشید.

    • علي افشار

      یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ در ۱۴:۰۵

      من دقیقا متوجه منظور شما نشدم،با کدام مدرک ومستند علمی میفرمایید که بمب وسلاح هستهای وجود ندارد،ودانش اموختگان این علم رشته عمر خود را بیهوده و به بطالت سپری کرده اند،شاید در ایران در حال حاضر فضای کار وفعالیت برای این عزیزان فراهم نباشد،ولی در تمامی کشور های پیش رفته و در تمامی رشته های علمی ،فن اوری هسته ای کار ایی های غیر قابل کتمان دارد،علاوه بر این بمبهای هسته ای هیرو شیما و ناکازاکی ومرگ بیش از یک صد هزار نفر انسان و عوارض بعد از ان که تا به امروز هم آدامه دارد،و ازمایشات بمبهای اتمی و هیدروژنی و استفاده از این انرژی عظیم در تولید برق و استفاده از ایزوتوپهای هستهای در پزشکی و وجود زیر دریایی ها و کشتی های عظیم با نیروی رانش راکتورهای کوچک هستهای در موتور خانه انها. و……….دهها و صد ها شواهد عینی موجود در جهان را که گویای توان کنونی بشر در استفاده از انرژی هستهای است را چگونه تبیین و کتمان میتوان نمود………..

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.