ارتباط با ما در

سی‌بی‌اس نیوز از دستور کار نشست هلسینکی میان سران آمریکا-روسیه گزارش داد

خیز پوتین برای توطئه علیه ایران

یکی از مقامات ارشد آمریکا به سی‌بی‌اس نیوز گفت که دستورکار تنظیم شده با پوتین شامل نشست تک‌به‌تک با ترامپ می‌شود که نگرانی‌ها را در میان برخی مقامات آمریکایی در مورد هرگونه امتیازاتی که ممکن است در زمان تنها بودن آن‌ها در اتاق مذاکرات داده شود، افزایش داده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی– محوریت نشست آتی هلسینکی میان دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین آینده دمشق و پیشنهادی برای قرار گرفتن روسیه در فهرست شرکا به‌منظور خارج کردن ایران از میدان نبرد در سوریه است.

به گزارش جامعه ایرانی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در برنامه خبری سی‌بی‌اس نیوز گفت که نشست ۱۶ جولای (۲۵ تیر) «تنها با حضور سران دو کشور» و بالاخره در مورد سوریه و در کنار آن «مجموعه‌ای از مسائل دیگر» برگزار خواهد شد.

بولتون همچنین اشاره کرد که آمریکا مخالفت‌های لفاظانه خود نسبت به بشار اسد که تاکنون با تاکتیک‌های مختلف ازجمله قدرت نیروی هوایی روسیه و نیروهای مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله در قدرت مانده را کاهش داده است.

بولتون گفت: «گمان نمی‌کنم که اسد مسئله راهبردی باشد. به نظرم ایران مسئله راهبردی است.» دو دیپلمات عرب و یک مقام ارشد آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که دولت آمریکا حال پذیرفته که اسد فعلاً در قدرت بماند و تصمیم گرفته روی ترغیب پوتین به قطع روابط با شریک نظامی خود یعنی ایران متمرکز شود.

بولتون به سی‌بی‌اس نیوز گفت: «این احتمال وجود دارد که مذاکرات بیشتری برای کمک به خارج کردن نیروهای ایران از سوریه و بازگرداندن آن‌ها به ایران صورت بگیرد.»

یکی از مقامات ارشد آمریکا به سی‌بی‌اس نیوز گفت که دستورکار تنظیم شده با پوتین شامل نشست تک‌به‌تک با ترامپ می‌شود که نگرانی‌ها را در میان برخی مقامات آمریکایی در مورد هرگونه امتیازاتی که ممکن است در زمان تنها بودن آن‌ها در اتاق مذاکرات داده شود، افزایش داده است. زمانی که سی‌بی‌اس نیوز سؤال کرد که چه تعداد مترجم در داخل اتاق خواهند بود یا آیا بولتون به این نشست خواهد پیوست یا خیر، یک سخنگوی شورای امنیت ملی گفت که هیچ جزئیاتی در این زمینه اعلام نشده است.

این مقام ارشد گفت: «هیچ‌کس نمی‌داند زمانی که ترامپ با پوتین در اتاق است، چه کار خواهد کرد. تقریباً در تمام مسائل همین‌طور است.»

چندین تن از اعضای تیم امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به این دیدار با پوتین که یک هفته پس از نشستی احتمالاً پرتنش با سران ناتو برگزار خواهد شد، هشدار داده‌اند. برخی مقامات اروپایی به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که برگزاری یک نشست پرتنش و بد با متحدان آمریکا که نشست صمیمی با پوتین را به دنبال داشته باشد تنها به روسیه این امکان را می‌دهد که از شکاف‌های موجود در این اتحاد بهره‌برداری کند. مقامات آمریکایی نیز نگرانند که این مسئله خطر یک توافق بد با پوتین درباره سوریه را افزایش دهد.

مشخص نیست که روسیه اهرم یا توانایی به عقب راندن ایران که در طول شش سال جنگ متحد اصلی اسد بوده را داشته باشد. آمریکا با توجه به حضور نظامی محدود با حدود دو هزار نظامی در خاک سوریه اهرم خود را دارد. بااین‌حال ترامپ اعلام کرده که نمی‌خواهد این نیروها را در سوریه نگه دارد.

گرچه ایده مذاکره در مورد یک توافق جدید با روسیه دقیقاً در شرایطی مطرح می‌شود که پوتین در حال نقض توافقنامه ۲۰۱۷ است که شخصاً با ترامپ برای متوقف کردن حملات در منطقه به اصطلاح ممنوعه در جنوب سوریه نهایی کرده بود.

بولتون در پاسخ به این سؤال که آیا نقض توافق قبلی مانع از آن نمی‌شود که آمریکا توافقی جدید با روسیه را رقم بزند، از همان ادبیات غیرمتعهدانه ترامپی استفاده کرده و گفت: «خب، باید ببینیم وقتی دو طرف به هم می‌رسند، چه اتفاقی رخ خواهد داد.»

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. 88598

    جمعه ۲۲ تیر ۱۳۹۷ در ۱۷:۵۷

    سوریه امروز یک سرزمین سوخته با مردمانی رنج دیده وجمعیتی متلاشی شده است /بازسازی اسیب های سوریه به سال ها وقت ومیلیاردها دلار هزینه نیاز دارد ؟درواقع باید به لیست منطقه فلسطین اشغالی سوریه را هم اضافه کرد چون بخش هایی از ان تحت اشغال ترکیه وروسیه وامریکا قرار گرفته است .امروز برای اسرائیل و… دیگر هیچ فرقی ندارد که اسد باشد یا برود ؟

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.