ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

نور خورشید باعث تقویت حافظه می‌شود

بر اساس بررسی محققان، موشی که در معرض نور فرابنفش قرار گرفته بود در مقایسه با موشی که در محیط کنترل شده قرار داشت، پیشرفت قابل‌توجهی در مهارت‌های حرکتی و تست تشخیص اشیا از خود نشان داد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– روشی برای یک حافظه قوی‌تر؟ زیر نور خورشید قدم بزنید. این ادعای جدید دانشمندان است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، دانشمندان دانشگاه علم و فناوری چین دریافته‌اند که نور فرابنفش در دوز پائین می‌تواند فرآیندهای شیمیایی را باعث شود که به تقویت حافظه و یادگیری در موش‌ها شده است و این بارقه امید را ایجاد کرده که تأثیری مشابه بر مغز انسان داشته باشد.

در مطالعاتی که طی ماه می در نشریه سل منتشر شد دانشمندان گروهی از موش‌ها را به مدت دو ساعت  در معرض اشعه موج متوسط فرابنفش– معادل ۳۰ دقیقه نور خورشید- قرار دادند. محققان پس‌ازآن از طریق آزمون روتارود که طی آن موش تعادل خود را روی یک میله در حال چرخش حفظ می‌کند، مهارت‌های حرکتی موش‌ها را اندازه‌گیری کردند و پس‌ازآن یک آزمایش حافظه انجام دادند که در آن موش‌ها باید یک شیء جدید را در محیطی آشنا شناسایی می‌کردند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید سطح اسید اورکانیک که در مغز تبدیل به گلوتامات –یک انتقال‌دهنده عصبی که حرکات ارادی از آن منشأ می‌گیرد-  و هیپوکامپ –واحد اصلی ذخیره خاطرات درازمدت مغز- می‌شود را در خون موش‌ها افزایش داد.

بر اساس بررسی محققان، موشی که در معرض نور فرابنفش قرار گرفته بود در مقایسه با موشی که در محیط کنترل شده قرار داشت، پیشرفت قابل‌توجهی در مهارت‌های حرکتی و تست تشخیص اشیا از خود نشان داد.

محققان ابراز امیدواری می‌کنند که اگر نور خورشید توانسته حافظه موش‌ها را تقویت کند و باعث پیشرفت یادگیری آن‌ها شود، همین فرآیند می‌تواند در مورد مغز انسان هم درست باشند. ژیونگ وی، محقق ارشد به چاینا دیلی گفت که قصد دارد از این تحقیق برای درک عملکرد مولکول‌ها در بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون و تشخیص آن‌ها پیش از آنکه به مغز آسیب برسانند، استفاده کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.