ارتباط با ما در

محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشریح کرد

چرا در ایران به وحدت و همبستگی نمی‌رسیم؟

کیانوش‌راد دراین‌باره که درخواست روحانی برای ایجاد وحدت و همبستگی در شرایط کنونی از روی ضعف بوده یا قوت؟ گفت: بحث قوت و ضعف آقای رئیس‌جمهور در موارد مطرح‌شده از سوی ایشان نیست، بحث اساسی آن است که راه و سخنی جز چنین موضعی در شرایط فعلی قابل‌تصور نیست.

منتشر شده

جامعه ایرانی_  محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تحقق وحدت، همدلی و همبستگی در ایران پیش شرطی دارد که رسیدن به آن با  پذیرش مسئله ایران برای همه ایرانیان قابل حصول است.

اخبار به گوش رسیده در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد گروهی به دنبال استعفا یا برکناری رئیس‌جمهور و حتی برگزاری انتخابات زودهنگام هستند و دقیقاً همان روزی که رئیس‌‎جمهور گفت «امروز روز گله‌گذاری نبوده و باید به فکر حمایت از یکدیگر باشیم»، حاجی‌دلیگانی نماینده اصولگرای شاهین‌شهر خبر از بررسی طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور در مجلس  را مطرح کرد.

به نظر می‌رسد تندروهایی را که اتاق فکری برای طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهور تشکیل داده‌اند به‌سختی بتوان به حمایت راضی کرد و این اظهارنظر حسن روحانی بیشتر از آنکه عملی باشد، خوش‌بینانه است.

محمد کیانوش‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره محقق شدن وحدت و همدلی و حمایت از دولت با توجه به مطرح شدن طرح عدم‌کفایت از سوی تعدادی از نمایندگان تندرو مجلس گفت: مجلس دهم و اصولگرایان در درون آن فاقد استقلال لازم برای انجام چنین کارهایی هستند، بنابراین  جرات انجام استیضاح یا محقق کردن آن را در  حوزه اختیارات خود را ندارند.

وی با تأکید بر اینکه اصولاً چنین تصمیماتی از سطح تصمیم‌گیری اصولگرایان تندرو مجلس خارج است گفت: اصولگرایان منصف مجلس هم به‌ضرورت حمایت از آقای روحانی در این شرایط سخت اقتصادی واقف هستند. پس تلاش اصولگرایان افراطی به‌هیچ‌عنوان جز سروصدا و اتلاف وقت ازنظر سیاسی چیزی را به دنبال نخواهد داشت.

نماینده پیشین مجلس  یادآور شد: این طرح توسط جناح تندرو اصولگرا، به عملی که در هنگامه دفاع مقدس ایران با عراق توسط برخی از اصولگرایان که در روزنامه رسالت لانه کرده بودند و علیه دولت میرحسین موسوی انجام می‌پذیرفت شباهت دارد که با عتاب حضرت امام و مردم مواجه شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: امروز هرگونه تلاش در جهت استیضاح رئیس‌جمهور توسط اقلیت اصولگرایان هیچ توجیهی جز همراهی خواسته یا ناخواسته با ترامپ و صهیونیست‌ها معنا نخواهد یافت، البته پرواضح است که این سخن به معنای بی‌نقص و بی‌انتقاد بودن آقای روحانی و کابینه ایشان نیست، اما تشخیص ضرورت‌ها در شرایطی که در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی از سوی آمریکا قرارگرفته‌ایم  دقت در مواضع بر مبنا منافع ملی ایران مسئله اساسی و قابل‌توجه است.

وی در ادامه اضافه کرد: با تمام این‌ها آنچه بر سخنان اخیر آقای روحانی مبنی بر ضرورت ایجاد همدلی می‌توان اضافه کرد آن است که تحقق وحدت، همدلی و همبستگی در ایران پیش شرطی دارد که رسیدن به آن با  پذیرش مسئله ایران برای همه ایرانیان قابل حصول است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب  در این رابطه اظهار داشت: ایران سرزمینی است که مجموعه‌ای از افکار، عقاید و سلایق گوناگون در آن به سر می‌برند و حق شهروندی تک‌تک شهروندان به‌رغم تفاوت‌های مذهبی و ایدئولوژیک و سلایق گوناگون باید نه‌تنها در دعوت به حضور در انتخابات بلکه در تک‌تک تصمیم‌گیری‌های که به رأی مردم گذاشته می‌شود از سوی تمامی مسئولان کشور از رهبری تا تک‌تک آحاد مردم به رسمیت شناخته شود.

کیانوش‌راد در ادامه تصریح کرد: تنها در این صورت است که می‌توان با تکثر آرا و سلایق، تکیه‌بر رأی اکثریت و اجازه انتقاد و مخالفت اقلیت فضایی را از همدلی و سازندگی در کشور فراهم ساخت.

کیانوش‌راد دراین‌باره که درخواست روحانی برای ایجاد وحدت و همبستگی در شرایط کنونی از روی ضعف بوده یا قوت؟ گفت: بحث قوت و ضعف آقای رئیس‌جمهور در موارد مطرح‌شده از سوی ایشان نیست، بحث اساسی آن است که راه و سخنی جز چنین موضعی در شرایط فعلی قابل‌تصور نیست.

وی در ادامه بیان کرد: اینکه ما با همبستگی باید از شرایط سخت امروز عبور کنیم حرفی است که تمام گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در جامعه ایران باید به آن معتقد باشند، اما همان‌گونه که تأکید کردم پیش‌شرط دستیابی به چنین همبستگی تنها رسمیت دادن رسمی و عملی حقوق شهروندان از سوی مقامات عالی مملکت تا آحاد شهروندان خواهد بود.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. کرامت سلیمی

    شنبه ۰۹ تیر ۱۳۹۷ در ۱۰:۲۰

    علت اینکه به وحدت نمی رسیم این است که خیلی از افراد به دنبال واقعیت و حقایق نیستند و با خود فریبی زندگی می کنند.

    حتی رسانه ها نیز با اخباری که منتشر می کنند بیشتر به دنبال جلب توجه هستند و اکثر این رسانه ها یا در حاشیه قرار گرفته اند و یا در حال بی اهمیت شدن هستند. زیرا رسانه نیز یا می خواهند اخبار جذاب منتشر کنند تا مورد توجه قرار گیرند و یا در انتشار اخبار به گونه ای عمل می کنند تا به مذاق صاحبان قدرت خوش امده و به انها نزدیک شوند.

    بیشتر رسانه های ما یا وابسته به قدرتند و یا ترسو هستند و انچیزی را که باید انتشار دهند منتشر نمی کنند.

    مسلما” در چنین فضایی حقایق یا پوشانده شده و یا تحریف می شوند و رفته رفته دروغها در لباس حقیقت ظاهر شده و خود را در باورها قرار می دهند و باعث می شود که جامعه ان طوری که صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه می خواهند مهندسی و هدایت شود .

    یکی از بزرگترین دروغهایی که به بشریت گفته شده است وجود سلاحی غیرواقعی و خیالی به نام بمب اتمی می باشد که دلایل زیادی وجود دارد که چنین سلاحی مطلقا” وجود ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در میان ملتها ان را عنوان می کنند.

    بنده کتاب کوتاهی در باره دروغ بودن سلاح هسته ای نوشته ام و نام ان را گذاشته ام ” ترس نتیجه عدم آگاهیست “.

    اگر واقعا” به دنبال حقیقت هستید بدون هیچ پیش داوری و تعصب این کتاب را در سایتتان منتشر نمایید.

    لینک دانلود کتاب در

    سایتهای کتاب سبز ، تک بوک ، کتابها و ……

    yon.ir/ncQDV

    yon.ir/hC3eg

    yon.ir/aTiUg

    ممنون می شوم پاسخ دهید.

    در پناه خدای بزرگ باشید.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.