ارتباط با ما در

بنیاد تامسون رویترز منتشر کرد

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زن بودن کجاست؟

خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زدن بودند به ترتیب هند، افغانستان، سوریه، سومالی، عربستان، پاکستان، کنگو، یمن، نیجریه و آمریکا اعلام شدند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس تازه‌ترین تحقیقات، هند خطرناک‌ترین کشور جهان برای زن بودن است زیرا خطر خشونت جنسی و برده کاری شدن در آن بسیار بالا است.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از سی ان ان، بنیاد تامسون رویترز نتایج تحقیق ۵۵۰ کارشناس مسائل زنان را منتشر کرد که بر اساس آن هند به دلیل خشونت جنسی علیه زنان و همچنین قاچاق انسان برای کار خانگی، کار اجباری، ازدواج اجباری و بردگی جنسی و دلایل بسیار دیگر خطرناک‌ترین کشور شناخته شد.

بر اساس این تحقیقات، هند همچنین خطرناک‌ترین کشور جهان برای سنت‌های فرهنگی است که بر زنان تأثیر می‌گذارد، سنت‌های فرهنگی چون اسیدپاشی، ختنه زنان، ازدواج کودکان و سوءاستفاده فیزیکی. هفت سال پیش که تحقیقات مشابهی صورت گرفته بود، هند هفتمین کشور خطرناک جهان بود.

این تحقیقات در حالی منتشر شد که اعتراضات عمومی نسبت به خشونت علیه زنان در هند رو به افزایش است. در ماه آوریل هزاران معترض به خیابان‌ها آمده و خواستار حفاظت هرچه بیشتر از زنان شدند. در پی این گونه اعتراضات بود که قوانین سختگیرانه تری برای مقابله با این شرایط وضع شد اما علیرغم این قوانین سختگیرانه تر، روزانه حدود ۱۰۰ تجاوز جنسی به پلیس هند گزارش می‌شود.

 

آسیا و خاورمیانه خطرناک ترین مناطق برای زنان

 

۹ کشور از ۱۰ کشور حاضر در این فهرست از آسیا، خاورمیانه و آفریقا هستند. در شماره دهم نام ایالات‌متحده به‌عنوان تنها کشور غربی به چشم می‌خورد. بنیاد تامسون رویترز اعلا کرد که این مسئله نتیجه مستقیم جنبش «می‌تو» یا «من هم» که آزار جنسی را افشا می‌کند، بوده است.

در بخشی از این تحقیق آمده: «زمانی که از شرکت‌کنندگان در این تحقیق سؤال شد که خطرناک‌ترین کشور جهان برای زنان از نظر خشونت جنسی از جمله تجاوز، آزار جنسی، اجبار به رابطه جنسی و نبود عدالت در پرونده‌های تجاوز کدام کشور است، ایالات‌متحده در کنار سوریه در رتبه سوم قرار گرفت. این کشور در مورد خشونت‌های غیرجنسی در رتبه ششم جای گرفت.»

کشور جنگ‌زده افغانستان به‌عنوان بدترین کشور در حوزه خشونت غیرجنسی علیه زنان که شامل خشونت‌های مربوط به جنگ و سوءاستفاده‌های خانگی می‌شود، در رتبه دوم قرار گرفت. این کشور همچنین به‌عنوان بدترین کشوری که دسترسی کافی به امکانات بهداشت و درمان و منابع اقتصادی در آن وجود ندارد، در رتبه دوم قرار گرفت.

سوریه به‌عنوان کشوری که هفت سال است دچار جنگ داخلی است، در رتبه سوم این فهرست قرار گرفته است. به‌طورکلی ۱۰ کشوری که در این تحقیقات نام برده شده‌اند به ترتیب: هند، افغانستان، سوریه، سومالی، عربستان، پاکستان، کنگو، یمن، نیجریه و آمریکا هستند.

بر اساس این گزارش «رهبران جهان سه سال پیش متعهد شدند که تمام اشکال خشونت و تبعیض علیه زنان و دختران تا سال ۲۰۳۰ از بین برود و آن‌ها بتوانند آزادانه و در امنیت زندگی کنند و به‌طور برابر در زندگی عمومی، اقتصادی و سیاسی شرکت داشته باشند. اما علیرغم این تعهد برآورد شده که از هر سه زن، یک زن در جهان خشونت جنسی و فیزیکی را در زندگی خود تجربه می‌کند.»

در ادامه این گزارش آمده: «ازدواج کودکان هنوز هم شایع است و تقریباً ۷۵۰ میلیون زن و دختر پیش از تولد هجده‌سالگی‌شان ازدواج می‌کنند و همین مسئله منجر به حاملگی نوجوانان می‌شود.»

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.