ارتباط با ما در

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

کناره‌گیری روحانی به معنای به‌گل‌نشستن نظام است / انتخابات زودرس برگزار شود یک اصولگرا سرکار می‌آید

بخشایش درباره تشکیل دولت وحدت ملی گفت: تشکیل دولت وحدت ملی بی‌معنا است زیرا از هر طیفی نماینده دارند و کسانی بر سرکار می‌آیند که حوصله کار کردن ندارند و نمی‌توانند پا به‌پای مردم بدوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی_  احمد بخشایش اردستانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره احتمال برگزاری انتخابات زودرس گفت: احتمال دارد که یک چهره اصولگرا بر سرکار آید ولی حداقل آن این است که مردم ازلحاظ روانی تخلیه می‌شوند.

خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (برجام) و روبرو شدن کشورمان با مشکلات اقتصادی سبب شده است تا بحث طرح عدم‌کفایت رئیس‌جمهوری یا استعفا او به میان کشیده شود دراین‌بین برخی از چهره‌های اصولگرا که هنوز طعم تلخ شکست در انتخابات ریاست جمهوری را فراموش نکرده‌اند در این رابطه وارد میدان شدند.

طرح در دست گرفتن ریاست جمهوری توسط یک نظامی ازجمله مواردی بود که از سوی اصولگرایان به میان کشیده شد علاوه براین سعید حجاریان در گفت‌وگویی مطرح کرده است که اصولگرایان در حال انجام یکی از این گزینه‌ها یعنی پیشنهاد استعفا به روحانی، اعمال فشار تا کناره‌گیری او از قدرت و طرح عدم‌کفایت ریاست‌جمهوری در مجلس هستند.

احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در خصوص پیشنهاد اصولگرایان به استعفای حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری گفت: با استعفا آقای روحانی و به وجود آمدن محمل سیاسی در این رابطه موافق نیستم زیرا در ایران هر رئیس‌جمهوری دوره خود را به اتمام می‌رساند مگر اینکه آقای روحانی خود به این نتیجه دست یاید که از اداره مشکلات ناتوان است که رفتن به توچال هم همین را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه دلیل مشکلات ناهمگن بودن گروه اقتصادی آقای روحانی است گفت: دولت وظیفه خود را در خصوص مباحث اقتصادی مخصوصاً سیاست‌های پولی و مالی به‌درستی اجرا نمی‌کند و احتمالاً ما دچار بیماری هلندی جدیدی خواهیم شد. در زمان شاه هم به بیماری هلندی مبتلا شدیم بدین معنا که رکود و تورم باهم وجود داشت که باعث شد انقلاب، از آن حسن استفاده را کند.

این نماینده سابق مجلس در این رابطه اظهار داشت: افزایش قیمت دلار منطق اقتصادی ندارد دولت به‌اشتباه سیاست‌های کنونی‌اش را پیش می‌برد. باید سیاست‌های نخست‌وزیری دهه ۶۰ آقای موسوی یا احمدی‌نژاد برگردیم که شرایط به دلیل افزایش تحریم‌ها سخت‌تر بود، اما در دل مردم آب تکان نمی‌خورد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه چند سناریو در رابطه با انفعال دولت برای کنترل وضعیت اقتصادی قابل‌تصور است، تأکید کرد: یکی از سناریوهای که مطرح می‌شود تلاش دولت برای به سرانجام رساندن FATF است. دولت در حال واردکردن فشارهای اقتصادی است تا ایران به FATF بپیوندد.  سناریو دیگربراین نکته اشاره دارد که کار از دست دولت خارج‌شده و علاوه براین سناریو دیگر می‌گوید که میزان قاچاقی که توسط دولتمردان صورت می‌گیرد نیز گره کار را از دست آنان بیرون آورده است.

بخشایش ضمن تأکید بر این نکته که با کناره‌گیری حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری مخالف است، یادآور شد: دلیل مخالفت با کناره‌گیری حسن روحانی از طریق استعفا یا استیضاح نهادینه نشدن دموکراسی در کشور است. سال‌های گذشته بر این تصور بودم که در صورت اختلاف بین مقامات کارها بهتر پیش می‌رود ولی امروز به این نتیجه رسیدم از یک جنس بودن نهادها سبب اداره بهتر کشور می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: درصورتی‌که مجلس آقای روحانی را استیضاح کند، تفسیر می‌شود که اصولگراها اجازه کار به اصلاح‌طلب‌ها را نمی‌دهند و درصورتی‌که روحانی خود کناره‌گیری کند بدین معناست که نظام به ورشکستگی رسیده و به‌گل‌نشسته است. مگر اینکه آقای روحانی مانند آقای سیف با مردم صحبت کند و بگوید که بیش از این توان اداره کشور را ندارد.

این نماینده پیشین مجلس در این خصوص که درباره مفید بودن انتخابات زودرس در صورت کنار رفتن حسن روحانی از مقام ریاست جمهوری اظهار داشت: درصورتی‌که از انتخابات برداشت سیاسی صورت نگیرد این کار مفید است.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره خروجی انتخابات زودرس بیان کرد: احتمال دارد که یک چهره اصولگرا بر سرکار آید ولی حداقل آن این است که مردم ازلحاظ روانی تخلیه می‌شوند.

بخشایش درباره تشکیل دولت وحدت ملی افزود: تشکیل دولت وحدت ملی بی‌معنا است زیرا از هر طیفی نماینده دارند و کسانی بر سرکار می‌آیند که حوصله کار کردن ندارند و نمی‌توانند پا به‌پای مردم بدوند.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. علی

    سه شنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۷ در ۱۰:۰۷

    خرابکاری برجام رو خرابکاری کل نظام جا زدید
    حالا رفتن روحانی رو رفتن کل نظام جا نزنید
    خیلی مثل روحانی رفتن نظام ککش هم نگزیده
    بنی صدر
    منتظری
    موسوی کروبی
    خدا کنه دروغگو با وعده های دروغش زود تر شرش از سر ما کم بشه

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.