ارتباط با ما در

محققان مدعی شدند

مجردها زودتر می‌میرند

مجردهایی که با دیدن ازدواج دوستان خود چشم می‌چرخانند، شاید دفعه بعد بخواهند دسته‌گل عروس را از آن خود کنند: تحقیقات تازه نشان می‌دهد که مجرد ماندن می‌تواند مرگ‌آور باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– مجردهایی که با دیدن ازدواج دوستان خود چشم می‌چرخانند، شاید دفعه بعد بخواهند دسته‌گل عروس را از آن خود کنند: تحقیقات تازه نشان می‌دهد که مجرد ماندن می‌تواند مرگ‌آور باشد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، افراد مجرد در مقایسه با افراد متأهل بیشتر ممکن است با خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و همچنین سکته مغزی مواجه شوند و بر اساس تحقیقاتی که اخیراً در مجله هارت منتشر شده، به‌طور کلی میزان مرگ‌ومیر در این افراد بیشتر است.

افرادی که در روابط متعهدانه قرار دارند روی حمایت شریک خود در جهت ارتقا سلامت شان حساب می‌کنند و بر اساس این تحقیق وضعیت تأهل می‌تواند نشانه‌ای از سلامت قلب باشد.

تیم بین‌المللی تحقیقات در تحلیل ۳۴ تحقیق با بیش از دو میلیون شرکت‌کننده، دریافتند که افرادی که هرگز ازدواج نمی‌کنند حدود یک و نیم برابر بیش از دیگران با خطر پیشروی بیماری‌های قلبی و عروقی روبرو هستند، در حالی که زوج‌ها بهتر می‌توانند استرس را مدیریت کنند چراکه شریکشان حمایت عاطفی بیشتری را متوجه شان می‌کند و منبعی برای ممانعت یا رسیدگی به نگرانی‌های حوزه سلامت محسوب می‌شود.

زندگی با شریکتان می‌تواند نجات‌بخش باشد: یک همسر می‌تواند علائم بیماری را سریع‌تر از کسی که به‌تنهایی زندگی می‌کند، دریابد و همین مسئله منجر به مراجعه سریع‌تر به دکتر و تشخیص زودهنگام بیماری می‌شود. در خانواده‌هایی با دو منبع درآمد، تأمین مالی سلامت می‌تواند به معنای مراقبت بیشتر باشد.

زمانی که یک ازدواج به پایان می‌رسد، ممکن است سلامت قلب افت کند. مردان و زنان مطلقه با خطر جدی‌تر بیماری‌های قلبی عروقی روبرو هستند، در حالی که جمیعت بیوه به‌احتمال بیشتری دچار سکته مغزی می‌شوند. زنان درزمانی که تنها زندگی می‌کنند، زودتر پیر می‌شوند و با مشکلات قبلی بیشتری مواجه می‌شوند.

از دست دادن شریک یا طلاق اغلب سطوح استرس را بالا می‌برد و توانایی فرد در ممانعت از بیماری یا تشخیص آن را کاهش می‌دهد. افزایش استرس می‌تواند عوامل خطرزای موجود، از جمله فشار خون، دیابت و نوسان ضربان قلب را تشدید کند، در حالی که افراد متأهل اغلب باعث بهبود سلامت یکدیگر می‌شوند و خود را مسئول حفظ سلامت طرف مقابل می‌دانند. بر اساس تحقیقات، مجردها دو برابر بیشتر احتمال دارد که مصرف دارو را نادیده بگیرند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.