ارتباط با ما در

نیویورک تایمز بررسی کرد

با همکار خود صمیمی شویم یا نه؟

چطور ناخوشایندی طبیعی دوستی‌ها در محل کار را بررسی کنیم؟ این گزارش می‌گوید: دوستی‌های کاری عالی هستند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– چطور ناخوشایندی طبیعی دوستی‌ها در محل کار را بررسی کنیم؟ این گزارش می‌گوید: دوستی‌های کاری عالی هستند.

 

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیویورک تایمز، این یک جمله ساده است اما در بسیاری از مواقع موضوع پرطرفداری برای مطالعه در میان روانشناسان سازمانی بوده است. برای مثال تحلیل گسترده‌ای که اخیرا در نشریه روانشناسی اجتماعی و شخصیت به چاپ رسید و ۲۶ تحقیق صورت گرفته در مورد کار و دوستی را شامل می‌شد را در نظر بگیرید که نتیجه می‌گرفت تیم‌هایی که شامل دوستان می‌شوند عملکرد به مراتب بهتری نسبت به تیم‌های تشکیل شده از افراد غریبه دارند.

 

بیست و شش تحقیق انجام شد تا ثابت شود که بله، دوستی‌های کاری عالی هستند.

 

با این حال داشتن دوستی و حفظ آن در محل کار می‌توانند پیچیده تر از آن باشد که این تحقیقات نشان می‌دهند. برای مثال شما مسئول یک پروژه بزرگ هستید و عملکرد دوست شما در آن پروژه افتضاح بوده است. یا شاید دوست شما اخیرا به مسئولیت‌هایش درست عمل نمی‌کند، و این یعنی در اغلب موارد شما هستید که کارهای او را انجام می‌دهید. باید چه بگویید؟ باید چه کاری انجام دهید؟ و این کار را چطور بگوید و انجام دهید که آسیبی به فرآیند دوستی‌تان وارد نشود؟

 

اصطکاک همین جا است: جسیکا متوت، استادیار مدیریت منابع انسانی در دانشگاه روتگرز می‌گوید: «اگر در محل کار با کسی دوست شوید، احتمالا لازم می‌شود که با او کار کنید.»

 

برای مثال در سال ۲۰۱۵ متوت و همکارانش تحقیقی را درمورد «روابط چندگانه» منتشر کردند و از این اصطلاح برای توصیف افرادی استفاده کردند که هم دوستان فوق العاده‌ای هستند و هم همکارانی صریح و مستقل. مطالعات دکتر متوت بار دیگر تایید کرد که این روابط می‌تواند با ارزش باشد زیرا کارکنانی که از روابط چندگانه بیشتر گزارش دادند، گزارش ‌عملکرد بهتری از مافوق خود دریافت کردند.

 

اما همین کارکنان از خستگی عاطفی بیشتری در مقایسه با کسانی که دوستی‌های کمتری داشتند، گزارش کردند؛ یافته‌ای که احتمالا برای تمام کسانی که دارای یک دوست خوب کاری هستند، آشنا باشد. شما در حال ایفای دو نقش به طور همزمان هستید: دوست و همکار. دوست‌ها بی قید و شرط از هم حمایت می‌کنند اما همکاران نمی‌توانند همیشه اینطور باشند، به خصوص زمانی که ممکن است نام و اعتبارشان به خطر بیوفتد. شاید لازم باشد که تصمیم بگیرید کدام نقش را چه زمان ایفا کنید.

 

اینطور نیست که بگوییم دوستی‌های محل کار همگی محکوم هستند. در واقع همانطور که آلیسون گرین، ستون نویس ما توصیه می‌کند، دوستی در هر رابطه ای مهم است اما برخودراری از شجاعت لازم برای رک بودن با دوستان کاری‌تان باعث می‌شود اغلب شانس بیشتری برای حفظ دوستی‌هایتان داشته باشید.

 

دکتر متوت معتقد است که دوستان کاری اغلب نمی‌توانند به طور مستقیم مشکلات‌شان را با هم در میان بگذارند. چرا صحبت کردن در مورد آن می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده باشد. شما نمی‌خواهید که دوست خود را ناراحت کنید یا شاید نمی‌خواهید بروز دهید که دوستتان شما را ناراحت کرده است. اما اگر بدانید که این گونه مکالمات را به چه شکل انجام دهید، دیگر ناراحت کننده نخواهد بود. به خصوص که شما با دوست خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید و رابطه‌تان بر اساس اعتماد است و می‌دانید که طرف مقابل‌تان نیت سوئی ندارد.

 

می‌بینید؟ دوستان کاری عالی هستند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.