ارتباط با ما در

بازتاب جهانی تصویری از مواجهه قدرت‌های بزرگ جهان با ترامپ

چرا عکس سران نشست گروه هفت شگفت انگیز بود؟

این اولین بار نیست که تصویری از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که عملا در مقابل سکوت یک رئیس جمهور آمریکایی به خشم آمده در رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی– این اولین بار نیست که تصویری از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که عملا در مقابل سکوت یک رئیس جمهور آمریکایی به خشم آمده در رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

 

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از تایم، به نشست گروه هفت در سال ۲۰۱۵، تقریبا سه سال پیش برگردید که مرکل در حالی که دست‌های خود را از هم باز کرده مقابل باراک اوباما که روی نیمکتی نشسته، ایستاده و حرف می‌زند.

 

این تصویر بسیار دیده شد اما بیشتر به این دلیل که مانند صحنه‌ای از فیلم اشک‌ها و لبخندها (صدای موسیقی) بود تا روابط واقعی دو دوست.

حال به جلو و نهم ژوئن برگردید، روز دوم نشست گروه هفت در کانادا، زمانیکه عکاس تصویری خیره‌کننده را از دونالد ترامپ که با گروهی از رهبران جهان احاطه شده، ثبت کرد.

 

اجازه دهید با مرکل آغاز کنیم. او در حالی که دو دستش را روی میز مقابلش قرار داده، در آنچه به نظر بحثی پرتنش می‌رسد، به جلو خم شده و مستقیما به همتای آمریکایی خود زل زده و نوری که رویش افتاده او را به شخصیت و قدرت اصلی عکس تبدیل کرده است. جسکو دنزل، عکاس رسمی دولت آلمان در نشست کار خود را در اینجا انجام داد: این تصویر از سوی آلمان‌ها با این توضیح که «جلسه‌ای خودجوش میان دو جلسه کاری» برگزار شده، منتشر شد.

 

در این تصویر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز به چشم می‌خورد که دستان خود را به سینه زده و چهره‌ای نامطمئن به خود گرفته است؛ جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا با نگاهی خالی به دیگران زل زده؛ ترزا می، نخست وزیر انگلیس که در اینجا فقط به واسطه موهایش قابل شناسایی است؛ و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با یک دست روی میز.

 

سایت باستل در توضیح این عکس نوشته: این تصویر به دلایل بسیار، شگفت‌آور است. تعرفه‌های تازه تصویب شده ترامپ علیه بزرگترین متحدان آمریکا نشست گروه هفت را عجیب و غریب کرد و لفاظی‌های تحریک‌آمیز اخیر ترامپ روابط آمریکا با سایر متحدانش را متشنج‌تر کرد.

 

ترامپ همچنان با شعار «اول آمریکا» در عرصه جهانی پیش می‌رود و در این مسیر به روابط آمریکا با متحدانش نیز ضربه می‌زند.

یک روز قبل عکس دیگری با حضور ترامپ و ماکرون سروصدا به پا کرد: عکسی که دست ترامپ را پس از دست دادن با ماکرون نشان می داد که چنان فشرده شده بود که جای انگشت او روی دست رئیس جمهور آمریکا سفید شده بود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.