ارتباط با ما در

آیا زبان آلمانی واقعاً سخت است؟

یادگیری آلمانی می تواند ترسناک به نظر برسد. ساختار های دستوری پیچیده، کلمات فوق العاده طولانی و عوامل دیگر می تواند این زبان را چالش برانگیز بکند. بنابراین، اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، عادلانه است که بپرسید یادگیری آن چقدر سخت یا آسان است؟

منتشر شده

یادگیری آلمانی می تواند ترسناک به نظر برسد. ساختار های دستوری پیچیده، کلمات فوق العاده طولانی و عوامل دیگر می تواند این زبان را چالش برانگیز بکند. بنابراین، اگر قصد یادگیری زبان آلمانی را دارید، عادلانه است که بپرسید یادگیری آن چقدر سخت یا آسان است؟ به نظر می رسد، یادگیری آلمانی ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

هر زبانی منحصر به فرد است و این ویژگی های منحصر به فرد می تواند آن ها را آسان تر یا دشوارتر از سایرین کند. برای یادگیری این زبان جذاب بهترین روش این است که در کلاس های آموزشگاه های زبان آلمانی شرکت کنید. اموزشگاه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های حضوری و آنلاین به صورت خصوصی و گروهی شرایطی را فراهم کرده است تا شما به راحتی بتوانید به یادگیری این زبان بپردازید.

یادگیری آلمانی چقدر طول می کشد؟

در حالی که نمی ‌توانیم پاسخ دقیقی به شما بدهیم، می ‌توانیم تخمین‌ هایی از این موضوع را برای شما بیان کنیم. مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده رتبه‌ بندی زبان‌ ها را از نظر دشواری ارائه کرد و بر اساس آن تخمین زد که یادگیری آن ها چقدر طول می کشد. آلمانی یک زبان رده دوم (از پنج دسته) است. برای تسلط بر زبان آلمانی به ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت مطالعه نیاز دارید. بنابراین، در مقایسه با زبان های دیگر، زبان آلمانی اصلا دشوار نیست و با روش های مناسب می توانید آن را سریع و آسان یاد بگیرید.

دلایل سخت بودن یادگیری زبان آلمانی

۱. قواعد گرامر پیچیده

قواعد دستور زبان آلمانی با چهار حالت مختلف (اسمی، مضارفی، داتیو، مثنی)، صرف فعل، انحراف اسم و سایر ساختار های پیچیده نحوی، می ‌تواند برای تازه واردان بسیار پیچیده به نظر برسد.

۲. کلمات طولانی

زبان آلمانی به خاطر کلمات طولانی افسانه‌ای خود مشهور است (مانند Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz) این ها نه تنها برای تلفظ، بلکه می ‌توانند برای درک آن نیز چالش برانگیز باشند. ترفند یادگیری آن این است که آن ها را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کنید.

۳. تلفظ

صدا های خاصی در زبان آلمانی وجود دارد، مانند صدا های روده ای “r”، صدا های خشن “ch” و “ck” و Umlaute “ä”، “ö” و “ü” که در انگلیسی وجود ندارند و می توانند دشوار باشند.

۴. اسم های دارای جنسیت

آلمانی دارای سه جنسیت است که تسلط بر آن را دشوارتر می کند. آلمانی دارای جنسیت مذکر (der)، مونث (die) و خنثی (das) است. در حالی که برخی از جنسیت ها خود توضیحی هستند (der Mann – مرد)، برخی دیگر کمتر منطقی هستند (das Mädchen).

۵. قرار دادن فعل

ساختار جمله در آلمانی اغلب می ‌تواند فعل را به آخر ببرد، به‌ویژه در بند های فرعی، که برخلاف ترتیب معمول فاعل-فعل-مفعول است که انگلیسی زبانان به آن عادت دارند. گاهی اوقات این بدان معناست که شما می توانید بدون اینکه واقعاً بدانید چه اتفاقی می افتد به انتهای یک جمله برسید.

چرا یادگیری آلمانی آسان است؟

دلایل زیادی وجود دارد که زبان آلمانی را آسان یاد می گیرد. این ها رایج ترین دلایلی هستند که باعث می شود تسلط آلمانی یک هدف قابل دستیابی باشد.

۱. آلمانی نزدیک به انگلیسی است

آلمانی بسیار نزدیک به انگلیسی است. بنابراین، شما در واقع تعداد زیادی کلمه که شبیه یا به نظر می رسند و معنی یکسانی دارند، در این زبان خواهید دید. این بدان معنی است که می توانید به سرعت دایره لغات خود را بدون تلاش زیاد تقویت کنید.

۲. الفبای آلمانی آشنا خواهد بود

ممکن است فکر کنید که الفبای آلمانی بسیار جدید یا پیچیده است. با حروفی مانند “ä”، “ö”، “ü” و “ß”، می تواند ترسناک به نظر برسد. اما، الفبای آلمانی و انگلیسی تقریبا یکسان است. تمام ۲۶ حرف الفبای انگلیسی در آلمانی یافت می شود و تنها ۴ حرف اضافی وجود دارد. بنابراین یادگیری الفبای آلمانی آسان خواهد بود.

۳. قوانین ساده تلفظ در آلمانی

مردم اغلب در تلفظ تند آلمانی اغراق می کنند. صدا های “ch” و “r” می توانند آن را مانند یک زبان بسیار تهاجمی جلوه دهند. اما، البته، این درست نیست. آلمانی به اندازه هر زبان دیگری ملودیک است و با تمرین کافی در تلفظ، به هر حال مسلط می شود.

۴. بسیاری از مردم آلمانی صحبت می کنند

آلمانی زبان بسیار محبوبی است. بسیاری از مردم آن را به عنوان زبان مادری خود صحبت می کنند. در حال حاضر ۱۵.۴ میلیون نفر در حال تحصیل آلمانی هستند. بنابراین، باید منابع زیادی برای یادگیری زبان آلمانی وجود داشته باشد. این امر یادگیری آلمانی را بسیار آسان تر از یک زبان نادر یا مبهم می کند.

روش های یادگیری زبان آلمانی

ثبت نام در کلاس های آموزشی زبان آلمانی یکی از بهترین راه ها برای یادگیری است. همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم. آموزشگاه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های آموزشی زبان المانی به شما کمک می کند تا این زبان را از پایه و درست یاد بگیرید و به اهداف خود از یادگیری این زبان دست پیدا کنید.

در کنار کلاس های آموزشی بهترین کار استفاده از فیلم و سریال، کتاب و اپلیکیشن های آموزشی زبان آلمانی است. این روش ها به شما کمک می کند تا همواره از تایم خالی خود برای یادگیری زبان آلمانی استفاده کنید و انگیزه خود را از یادگیری بالا ببرید.

می توانید همیشه به آهنگ ها و پادکست های آلمانی زبان گوش دهید. گوش دادن به آهنگ ها و پادکست ها و نوشتن لغات و جملات جدید به شما کمک می کند تا مهارت های شنیداری خود را رشد دهید.

یادداشت کردن می تواند در یادگیری زبان جدید به شما کمک کند. واژگان جدید را بنویسید و بعد با آن ها جمله بسازید، مطالبی را که برایتان چالش برانگیز است را یادداشت کنید و آن ها را در روز مرور کنید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.