ارتباط با ما در

بهترین پرایمر مناسب پوست مختلط

پرایمر یه محصول مهم تو روتین آرایشیه که به پوستت کمک می‌کنه تا سطحی صاف و یکدست برای آرایش به وجود بیاد. اگه پوست مختلط داری، احتمالا می‌دونی که پیدا کردن یه پرایمر که هم جلوی برق زدن ناحیه چرب رو بگیره و هم قسمت‌های خشک پوستت رو مرطوب نگه داره، یه چالش حسابی به حساب میاد.

منتشر شده

پوست مختلط یه جور پوستیه که ویژگی‌های دو نوع پوست مختلف رو توی خودش داره: بعضی نواحی مثل پیشونی، بینی و چونه. همین موضوع انتخاب محصولات آرایشی و مراقبتی رو برای این نوع پوست یه کم پیچیده‌تر می‌کنه. به خصوص وقتی پای پرایمر وسط باشه، باید خیلی دقت کنی که یه محصول مناسب پیدا کنی تا بتونه نیازهای هر دو ناحیه رو برطرف کنه و همزمان آرایش رو خوب روی صورتت نگه داره.

پرایمر یه محصول مهم تو روتین آرایشیه که به پوستت کمک می‌کنه تا سطحی صاف و یکدست برای آرایش به وجود بیاد. اگه پوست مختلط داری، احتمالا می‌دونی که پیدا کردن یه پرایمر که هم جلوی برق زدن ناحیه چرب رو بگیره و هم قسمت‌های خشک پوستت رو مرطوب نگه داره، یه چالش حسابی به حساب میاد. اما نگران نباش، چون وقتی بدونی دقیقا دنبال چی هستی و چه ترکیباتی برای پوست مختلط مناسبه، راحت‌تر می‌تونی یه پرایمر خوب انتخاب کنی.

با من بیا یه نگاهی به ویژگی‌های بهترین پرایمر مناسب پوست مختلط بندازیم:

یه پرایمر مناسب برای این نوع پوست باید دو کار رو همزمان انجام بده: ۱. کنترل چربی و مات کردن نواحی چرب مثل پیشونی و بینی، ۲. مرطوب و صاف نگه داشتن نواحی خشک مثل گونه‌ها.

پرایمر یه جورایی مثل پایه برای آرایشه. وقتی که از پرایمر استفاده می‌کنی، آرایشت بهتر روی پوست می‌مونه و موندگاری بیشتری داره. مخصوصا اگه پوستت مختلط باشه و آرایش تو بعضی نقاط زود پاک بشه یا برق بیفته، پرایمر می‌تونه کمک کنه که آرایش به شکل یکنواخت و موندگار روی پوستت بمونه.

پرایمرها معمولاً به کاهش اندازه منافذ پوست کمک می‌کنن و پوست رو صاف و یکدست می‌کنن. برای پوست مختلط، این خیلی مهمه چون نواحی چرب ممکنه منافذ بزرگی داشته باشن که پرایمر با بستن این منافذ، کمک می‌کنه تا پوست صاف‌تر به نظر بیاد و آرایش هم بهتر روی پوست بشینه.

پرایمرت باید دو ویژگی اصلی داشته باشه: کنترل چربی و آبرسانی

بیا یکم بیشتر در مورد هر کدوم از اینا حرف بزنیم.

کنترل چربی:

ناحیه T روی پوست مختلط معمولاً چرب‌تر از بقیه قسمت‌هاست. به همین دلیل، باید پرایمری استفاده کنی که توانایی کنترل چربی این نواحی رو داشته باشه. پرایمرهایی که برای کنترل چربی ساخته شدن، معمولاً حاوی موادی مثل سیلیکا یا کائولین هستن. این مواد به جذب چربی اضافی کمک می‌کنن و پوستت رو مات نگه می‌دارن. به علاوه، اگه پوستی داری که مستعد جوشه، پرایمری که چربی رو کنترل می‌کنه می‌تونه جلوی بروز جوش‌ها رو بگیره.

آبرسانی:

در مقابل، نواحی خشک پوستت به رطوبت و آبرسانی نیاز دارن. پرایمرهایی که خاصیت آبرسانی دارن، معمولاً حاوی موادی مثل هیالورونیک اسید و گلیسیرین هستن که به حفظ رطوبت در پوست کمک می‌کنن. این مواد باعث می‌شن پوستت مرطوب و شاداب به نظر برسه و از خشکی و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کنن. پس یادت باشه بهترین پرایمر مناسب پوست مختلط باید هم بتونه چربی رو کنترل کنه و هم رطوبت مورد نیاز پوستت رو تامین کنه.

ترکیبات پرایمرهای مناسب پوست مختلط:

یکی دیگه از موادی که ممکنه تو پرایمر برای پوست مختلط مفید باشه، نیاسینامید هست. نیاسینامید یه نوع ویتامین B3 هست که به تنظیم چربی پوست کمک می‌کنه و همزمان خاصیت ضد التهابی داره. این ماده به خصوص برای پوست‌های حساس یا مستعد آکنه خیلی مفیده. از طرفی، می‌تونه به کاهش منافذ باز و بهبود ظاهر کلی پوست هم کمک کنه.

بهترین پرایمر مناسب پوست مختلط، از نظر من پرایمر بنفیته.با من همراه باش تا دلیلش رو خودت متوجه شی.

درباره پرایمر بنفیت

یکی از مشکلاتی که توی میکاپ ممکنه شما هم بهش برخورده باشین این هست که منافذ پوستیتون خودشون رو از زیر کرم پودر نشون میدن و شما هر کاری که بکنین این منافذ در طول تایمی که میکاپ دارین، مشخص میشن و بزرگ تر هم حتی دیده میشن.
پرایمر بنفیت دقیقا محصولی هست که این برند برای رفع، مشکل منافذ پوستی اون رو تولید و طراحی کرده. البته که این محصول در کنار از بین بردن منافذ پوستی کلی مزایای دیگه هم داره که در ادامه دونه به دونه ی اون رو با هم بررسی میکنیم. اول از همه بریم سراغ ویژگی های اصلی پرایمر بنفیت و ببینیم به چه دلیل این محصول اینقدر محبوب و پر طرفدار شده.

ویژگی های اصلی پرایمر بنفیت :

  1. پرایمر بنفیت از بین برنده منافذ کوچیک و بزرگ روی پوست
  2. کاهش دهنده و از بین برنده خطوط ریز روی پوست
  3. پرایمر بنفیت ایجاد پوستی با بافت صاف و یکدست
  4. پرایمر بنفیت مناسب برای انواع پوست
  5. به شدت سبک روی پوست
  6. پرایمر بنفیت با بافت نرم و ابریشمی
  7. ایجاد ظاهر نهایی کاملا مات روی پوست
  8. پرایمر بنفیت حاوی ویتامین E
  9. حاوی ترکیباتی برای محافظت کامل از پوست صورت
  10. پرایمر بنفیت بالا برنده موندگاری میکاپ

اکثر افراد این رو شنیدن که پرایمر بنفیت فقط برای پوست چرب مناسبه در صورتی که کاملا اشتباهه

کار اصلی این محصول اینه که اگر روی پوستت منافذی داری و یا این که خطوط ریزی روی اون هست، این نواحی رو کاور کنه. و ممکنه شما پوستت خشک باشه ولی منافذ داشته باشی ، پس در ادامه میریم سراغ این که با هر نوع تایپ پوستی چجوری میشه از این محصول استفاده کرد.

پوست مختلط :

وقتی پوست مختلطی داری، یه قسمتایی از پوستت ممکن هست که چرب تر باشه ، مثل پیشونی، کناره های بینی و… شما میتونی پرایمر بنفیت رو فقط و فقط روی قسمت هایی که چرب میشه و یا منافذ باز دارین استفاده کنی .

اگه پوست مختلطی داری، پرایمر بنفیت بهترین پرایمر زندگیت میشه!

پوست چرب :

اگر پوست چربی داشته باشی، میتونی این محصول رو روی کل پوستت استفاده کنی، در واقع جاهایی که پوستت چرب میشه رو میتونی پرایمر بنفیت رو بزنی و هم چربی اون رو کنترل کنی و هم این که ظاهر پوستتون رو مات کنی .

پوست خشک :

اگر پوست خشکی داری که دچار منافذ شده و یا روی گونه هات حالتی پرتقالی پیدا کرده، میتونید پرایمر بنفیت رو روی این نواحی استفاده کنی. چرا که ممکنِ کرم پودر شما توی نواحی که منافذ دارن فرو بره و اون ناحیه رو بد نشون بده. ولی حواست باشه، پرایمر بنفیت رو روی این نواحی فقط باید استفاده کنی نه روی کل پوستت.

جمع بندی

در نهایت، اگه پوست مختلط داری، باید یه پرایمر رو انتخاب کنی که علاوه بر اینکه وظایفش رو درست انجام میده، با پوستت هم سازگار باشه. هر پوستی منحصر به فرده و ممکنه چیزی که برای یه نفر جواب میده، برای تو مناسب نباشه. پس بهتره پرایمرهای مختلف رو امتحان کنی تا ببینی کدومشون بهترین نتیجه رو روی پوستت داره.

خرید بهترین کرم شب کلاژن ساز

سایت مای سفورا:

یه سایت معتبره که کلی لوازم آرایشی و بهداشتی متنوع، اورجینال و باکیفیت داره.

تازه اگه نیاز به راهنمایی بیشتری داری، میتونی از مشاوره رایگان این سایت استفاده کنی.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.