ارتباط با ما در

صادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

آقای قاضی‌زاده هاشمی! کجا مردم گفتند می‌خواهند در فقر و فلاکت زندگی کنند؟

صادق جوادی حصار گفت: باید مردم با یک نه بر دهان آقای وزیر و رئیس‌جمهور بکوبند. چه زمانی مردم مطرح کردند، مایل هستند در بدبختی زندگی کنند که آقای وزیر می‌گوید خودتان انتخاب کردید؟ چه زمانی مردم ایران گفتند ما در فلاکت زندگی می‌کنیم و شما هر کاری دلتان می‌خواهد، انجام دهید؟

منتشر شده

جامعه ایرانی- صادق جوادی حصارگفت: آقای هاشمی به‌جای اینکه درباره مشکلات صحبت کند، می‌گوید که مردم خود این وضعیت را انتخاب کرده‌اند. این اظهارنظرهای وزیر بهداشت و درمان واقعاً جای تأسف دارد.

روز جمعه وزیر بهداشت در اظهارنظری عجیب گفت: «فعلاً مدیریت همین است، شما مردم رأی داده‌اید و انتخاب کردید، پس بی‌خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم.»

در حالی قاضی‌زاده هاشمی چنین مردم را مورد توهین و تحقیر قرارمی‌دهد که علاوه بر شرایط بد اقتصادی که در آن گرفتارشده‌اند حتی به لحاظ درمان هم که به وزیر بهداشت مربوط می‌شود در شرایط نامناسبی قرار گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که آقای وزیر فراموش کرده در نظام دموکراسی اهمیت نظارت مردم بر عملکرد دولت به‌اندازه شرکت آنان در پای صندوق‌های رأی است و سؤال از منتخبین و انتظار پاسخی منطقی حق مسلمشان به‌حساب می‌آید، اما به نظر می‌رسد که جای سؤال‌کننده و سؤال شونده تغییر پیداکرده و دولتی‌ها به‌جای توضیح بابت شرایط سختی که مردم در آن قرار گرفتند، رفتاری طلبکارانه را برگزیده‌اند و با رفتارهایی نامناسب آن‌ها را موردتوجه قرار می‌دهد.

صادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با ادبیات به کار گرفته‌شده از سوی وزیر بهداشت و درمان درباره انتظارات مردم گفت: باید مردم با یک نه بر دهان آقای وزیر و رئیس‌جمهور بکوبند. چه زمانی مردم مطرح کردند، مایل هستند در بدبختی زندگی کنند که آقای وزیر می‌گوید خودتان انتخاب کردید؟ چه زمانی مردم ایران گفتند ما در فقر و فلاکت زندگی می‌کنیم و شما هر کاری دلتان می‌خواهد، انجام دهید؟

وی در ادامه اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور مطرح کرد درصدد است چرخ سانتریفیوژها بچرخد، چرخ اقتصاد کشور هم بچرخد. کسی که می‌خواهد ملت ایران در فقر و فلاکت زندگی کند مردم هستند یا دولتمردان؟ کسانی که مطرح می‌کنند مردم خودشان انتخاب کردند آیا اجازه پس‌گیری رأی را به همین مردم می‌دهند؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه بیان کرد: مردم انتخاب کردند که دولتمردان در برابر خواستشان خاضع و خاشع باشند و نوکری آن‌ها را بکنند و نسبت به آن‌ها بی‌توجه نباشند. در کجا مطرح کردند هر کاری که انجام دهید از طرف ما مخیر هستید؟ مردم آن‌ها را به‌عنوان وکیل انتخاب کردند، اما تام‌الاختیار نیستند. وکیل در کارهای خود از موکل اجازه می‌گیرد، چه زمانی مجوز ملت ایران را گرفتند تا آنان را به این مصیبت دچار سازند؟

جوادی حصار در ادامه اظهار داشت: مردم نجابت به خرج می‌دهند. آقای هاشمی به‌جای اینکه درباره مشکلات صحبت کند، می‌گوید که مردم خود این وضعیت را انتخاب کرده‌اند. این اظهارنظرهای وزیر بهداشت و درمان واقعاً جای تأسف دارد.

وی درباره اظهارنظر مشابهی از سوی وزیر امور خارجه مطرح کرد: آقای ظریف گفتند «ما اگر انتخاب کردیم کشوری مستقل باشیم این استقلال هزینه‌دار است.» ما هم این را قبول داریم ولی هزینه آن جنگ‌طلبی و خرج نامتعارف کردن در حوزه‌های داخل و بیرون کشور است؟ هزینه این است که ما به‌قدری بی‌کفایت باشیم که در مدت ۶ ماه ارزش پول ملی به یک‌سوم تقلیل یابد؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه توضیح داد: در کدام بخش جمهوری اسلامی نوشته‌شده است در صورت تمایل به داشتن استقلال باید در نزد خانواده‌هایتان تحقیر شوید زیرا نمی‌توانید مخارج اولیه زندگی آن‌ها را فراهم‌سازید؟

جوادی حصار درباره توهین و تحقیر به رأی ملت ایران با چنین ادبیاتی ابراز کرد: سخنانی ازاین‌دست به شعور مردم توهین می‌کند زیرا آن‌ها انقلاب کردند تا استقلال، آزادی و سربلندی داشته باشند نه اینکه در نزد خانواده و دیگران ذلیل باشند. به نظر می‌رسد که دولتمردان سیگنال‌های خاصی می‌دهند.

وی در ادامه افزود: پیام حرف وزیر این است که یا باید نوکری آمریکا را بپذیریم یا در همین وضعیت زندگی کنیم، اما ملت ایران برای خفت، ذلت و زبونی در گفتار و رفتار انقلاب نکرد. انقلاب کرد تا سرافرازانِ با دنیا تعامل برقرار سازد و از موضع آقایی نه از روی جنگ‌ودعوا وارد گفت‌وگو شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.