ارتباط با ما در

برای خرید ویلا به چه ویژگی هایی دقت کنیم؟ + بهترین شهرهای شمال برای خرید ویلا

داشتن ویلا در مناطق شمالی کشور برای تمام ایرانی‌ها با توجه به فضای منحصربه‌فردی که در این ناحیه وجود دارد یک خواسته شیرین است.

منتشر شده

images_1678958122_6412de2abcb8e.jpg

داشتن ویلا در مناطق شمالی کشور برای تمام ایرانی‌ها با توجه به فضای منحصربه‌فردی که در این ناحیه وجود دارد یک خواسته شیرین است. در خطه سرسبز شمال کشور، استان‌ها و شهرهای زیبایی واقع شدند که هرکدام دارای مزایای خاص خود هستند و برای انتخاب از بین آنها باید به برخی عوامل مهم توجه شود. از طرفی بررسی تراکم بهترین و زیباترین ویلاهای شمال، می‌تواند دید بسیار خوبی برای انتخاب شهر مناسب ایجاد کند.

بررسی ویژگی‌های یک منطقه خوب جهت خرید ویلا در شمال

برای خرید ویلا در شمال اولین قدم آگاهی نسبت به ویژگی‌هایی است که در هنگام انتخاب منطقه موردنظر باید در نظر بگیرید. نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند بسیار مهم هستند.

موقعیت جغرافیایی

منطقه جغرافیایی به‌واسطه اینکه تأثیر بسزایی می‌تواند بر شرایط آب و هوایی و دسترسی به امکانات و فضاهای مختلف بگذارد یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که برای خرید ویلا باید به آن توجه کرد. البته این مورد به میزان زیادی با توجه به سلیقه افراد می‌تواند متفاوت باشد. در نظر بگیرید برخی افراد، مناطق خلوت و به ‌دوراز هیاهو را دوست دارند اما بعضی افراد برای بودن در مناطق شلوغ‌تر به سراغ خرید ویلای شهرکی در شمال می‌روند.

البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که برخی از شهرهای شمالی دارای آب ‌و هوایی مرطوب و شرجی هستند و برخی دیگر عمدتاً سرد می‌باشند؛ بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است درباره این موارد بررسی کنید.

امنیت و دسترسی

امنیت یک منطقه، نکته مهم دیگری است که توجه ویژه‌ای را می‌طلبد. معمولاً بیشترین سطح از امنیت را می‌توان در مناطقی یافت که تراکم جمعیت در آنجا زیادتر بوده و یا ویلاهای موجود به‌صورت شهرکی ساخته شده‌اند. ویژگی این مناطق، دسترسی بسیار خوب به امکانات و فضاهای تفریحی است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر رفاه و آسایش شما داشته باشد.

قیمت زمین

گاهی اوقات دیده می‌شود که افراد برای خرید زمین در شمال تمایلی بیشتری دارند تا در آن ویلایی به‌ دلخواه خود بسازند. به‌طورکلی درصورتی‌که زمین یا ویلا در نزدیکی مناطق مرکزی، دریا و جنگل قرار داشته باشد قیمت آن نسبت به سایر نواحی بیشتر خواهد بود.

معرفی بهترین مناطق برای خرید ویلا در شمال

از گذشته تابه‌حال جغرافیای شمال کشور، مقصدی جذاب برای سرمایه‌گذاری و تفریح بوده است. از بین استان‌های شمالی نیز مازندران همواره در مقایسه با گیلان و گلستان بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد. دلیل آن هم نزدیکی به پایتخت، طبیعت بکر و زیبا و امکانات بسیار مناسبی است که در این استان می‌توانند در دسترس باشند.

images_1678958132_6412de34674e4.jpg

شاید بتوان ویلاهای جنگلی را زیباترین نوع ویلا دانست که علاوه بر قیمت مناسب‌تر چشم‌انداز بی‌نظیر را در اختیار شما قرار می‌دهند. در استان مازندران ساخت این نوع ویلاها سال‌هاست رونق گرفته و همچنان فرصت‌های بسیار خوبی برای تهیه چنین ویلاهایی مهیا است. این ساختمان‌ها اغلب در نواحی جنگلی و کوهپایه‌ای ساخته می‌شوند و به همین دلیل آب ‌و هوای بسیار مطبوع و تمیزی دارند. ضمناً از حیث سرمایه‌گذاری به دلیل اینکه پتانسیل رشد خیلی خوبی دارند یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند.

بهترین شهرها برای خرید ویلا

همان‌طور که بیان شد استان مازندران همواره پرطرفدارترین منطقه برای خرید ویلا بوده است و از بین شهرهای آن چالوس و رامسر گزینه اول خریداران می‌باشند؛ اما در حال حاضر این دیدگاه را می‌توان سنتی دانست و بهتر است سایر شهرها مانند نور، نوشهر، رویان، چمستان، سرخرود و بابلسر را نیز مدنظر قرار دهید. تمامی این شهرها دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی هستند که موقعیت‌های جنگلی و ساحلی متنوعی نیز دارند.

در پایان هم باید به این نکته اشاره کرد که به‌طورکلی خرید ویلا در تمامی استان‌ها و شهرهای شمالی یک سرمایه‌گذاری سودآور خواهد بود.

انواع ویلا در شمال

درگذشته ویلاها تنوع زیادی نداشته و اکثراً از یک الگو پیروی می‌کردند، اما در حال حاضر با طیف گوناگونی روبه‌رو هستیم که آشنایی با آنها ضروری به نظر می‌رسد.

ویلا شهرکی

خرید ویلا شهرکی در شمال یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که دارای محدودیت مالی هستند. این ویلاها اغلب دارای مشاعات زیادی با دیگر سازه‌های اطراف هستند و به همین دلیل قیمت آنها نسبت به ویلاهای جنگلی و ساحلی بسیار پایین‌ترین است. دیگر ویژگی برجسته این ویلاها امنیت آنهاست که معمولاً دارای نگهبان هستند که مسئولیت نگهداری از ساختمان‌ها را بر عهده دارد.

ویلاهای ساحلی

یکی از پرطرفدارترین ویلاهای موجود در شمال کشور آنهایی هستند که دید به دریا دارند و بیشتر افراد به دنبال خریدشان می‌باشند. با این وجود ویلاهای ساحلی که به دریا نزدیک هستند بالاترین قیمت را دارند.

ویلا جنگلی

همان‌طور که از نام این ویلاها مشخص است، معمولاً در مناطق مشرف‌ به جنگل ساخته می‌شوند و تنوع بسیار جذاب و زیادی از گونه‌های گیاهی را اطراف خود دارند. با توجه به این موضوع شرایط آب ‌و هوایی برای ویلا جنگلی بسیار مناسب است و شرجی زیاد در این نواحی احساس نمی‌شود.

images_1678958141_6412de3d525ae.jpg

ویلا باغ

این گزینه برای افرادی مناسب است که قصد دارند به‌طور مرتب به شمال سفر کنند و مهمانی‌های بزرگ و خاص را برگزار نمایند. ویلا باغ‌ها که معمولاً متراژی بالایی دارند تمامی امکانات لازم برای برپایی مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه را دارا می‌باشند. همچنین باید این نکته در نظر گرفته شود که ویلا باغ‌ها اغلب در مناطقی احداث می‌شوند که کمی از فضای شلوغ دور هستند و محدودیت‌هایی برای دسترسی به برخی امکانات برای آنها وجود دارد.

درنهایت پیشنهاد ما به شما دوستداران زندگی در طبیعت این است که قبل از اقدام برای خرید ویلا و زمین در شمال کشور با کارشناسانی که اطلاعات کاملی نسبت به این مناطق دارند مشورت کنید. املاک رستمی با داشتن کادر متخصص از مشاوران با تجربه، زیباترین ویلاها را متناسب با بودجه شما در بهترین شهرهای شمال کشور به شما پیشنهاد می‌دهند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.