ارتباط با ما در

ترخیص کالا از دبی

دبی از زمان قدیم به عنوان راه ورودی به بازار های جهانی روز دنیا و مرکز بسیار مهمی برای بازرگانان و تجار ایرانی و نیز اغلب به عنوان اولین قطب تجاری خاورمیانه شناخته می شود.

منتشر شده

دبی از زمان قدیم به عنوان راه ورودی به بازار های جهانی روز دنیا و مرکز بسیار مهمی برای بازرگانان و تجار ایرانی و نیز اغلب به عنوان اولین قطب تجاری خاورمیانه شناخته می شود. برای ترخیص کالا از دبی و واردات از این کشور باید در ابتدا با قوانین و سیاست گذاری هایی که این کشور تعیین کرده است آشنایی داشته باشید و ترخیص کالا و انتقال آن بر طبق قوانین تعیین شده صورت بگیرد، اما لازم به ذکر است که ترخیص کالا از دبی و واردات از دبی نسبت به سایر دولت ها و کشور ها بسیار ساده تر می باشد.

شرکت ماندگار در این مطلب قصد دارد که شما همراهان همیشگی  را با  نحوه ترخیص کالا از دبی، مزایا و مراحل آن و بررسی هزینه های ترخیص کالا در مقایسه با سایر کشور ها آشنا کند و همچنین قصد دارد که قوانین و سیاست های تعیین شده در رابطه با ترخیص کارا را برای شما بازگو کند پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم برای ترخیص کالا و تجارت با دبی باید طبق اصول و قوانین بین امللی تعیین شده آشنایی کامل را داشته باشید زیرا که ترخیص کالا صرفا با همان قوانین صورت می گیرد، پس شخصی که قصد ترخیص کالا از دبی را دارد اگر با توجه به سیاست گذاری های آنجا اقدام کند راحت تر و مقرون به صرفه تر کارش را به اتمام می رساند.

ترخیص کالا

برای آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان باید بگوییم که ترخیص کالا به جمله تشریفات گمرکی می گوید که طی یک روند ساده صورت می گیرد و برای واردات کالا و یا صادرات کالا از کشور های دیگر صورت می گیرد. در تمامی کشور ها معمولا گمرک جاییست که ورود کالا ها و خروجشان مورد بررسی صورت می گیرد و هر کالایی به کشور ورود و یا از کشور خارج شود از این محل گذر می کند و ثبت می شود که به این عمل ترخیص کالا می گویند. اگربرای ورود و یا خروج  کالایی مراحل گمرکی صورت نگرفته باشد در این صورت به آن کالا، کالای قاچاق می گویند و اجازه ورود و خروج را ندارد و جریمه نقدی و غیر نقدی را شامل می شود.

بررسی نحوه ترخیص کالا برای تجار ایرانی

 کشور ایران در بحث تجارت از بزرگترین کشور های خاورمیانه به شمار می رود که با داشتن تنگه هرمز و خلیج فارس هر ساله برای واردات و صادرات حجم بسیار بزرگی از ترخیص کالا از دبی را انتخاب و تجربه می کند. ترخیص کالا از دبی مانند همه کشور ها دستخوش قوانین و مقررات خاصی می باشد. قوانینی که  هردفعه براساس سیاست های جدیدی که دائما تغییر اساسی می کند. برای اینکه هنگام ترخیص کالا از دبی با مشکلی روبه رو نشوید باید تمامی مراحل را به درستی انجام دهید، زیرا در صورت رعایت نکردن این مقررات به هنگام ترخیص شما متهم به جابه جا کردن کالای قاچاق می شوید و مجبور به پرداخت هزینه های اضافی به عنوان جریمه می شوید که علاوه بر هزینه اضافی دردسرهای زیادی برای شما به دنبال دارد.

هزینه های ترخیص کالا

دبی از جمله کشور هایی می باشد که صادرات کالاهایش به ایران رشدی معادل سه برابر شده است و اما هزینه های ترخیص کالا ها از دبی در مقایسه با سایر کشور ها بسیار کمتر می باشد و این  نیز به دلیل حذف هزینه های گمرکی در هنگام ورود به این کشور می باشد. قوانینی که با توجه به سیاست گذاری های جدید دبی تعیین شده است از کل هزینه های گمرکی، پنج درصد از کل کالا می باشند که این به تنهایی می تواند مزیت بزرگی باشد. هزینه هایی که برای ترخیص کالا از دبی در نظر گرفته شده است اغلب برای تمامی کالا به صورت یکسان می باشد و فقط نوع کالا حجم و تعداد آن متفاوت است که باید اقدام به پرداخت کنید.

و اما هزینه های ترخیص کالا شامل موارد زیر می باشد.

  • هزینه های تخلیه بار
  • هزینه های انبار داری
  • هزینه های آزمایشگاه
  • هزینه های کارشناسی کالا
  • هزینه های بار بری
  • هزینه های انبار داری
  • هزینه های مالیاتی
  • هزینه های بیمه کالا
  • هزینه های حمل و نقل کالا
  • هزینه های تعرفه گمرکی

تمامی هزینه های گفته شده  مربوط به خرید کالا از همان ابتدا تا مقصد نهایی که رسیدن به دست صاحب کالا می باشند که باید به صورت مستقل و جدا از عوارض و هزینه های گمرکی با عنوان هزینه های خروج کالا پرداخت شود.

مراحل ترخیص کالا

الف) پیدا کردن اطلاعات کافی درمورد کالا و مشخصات آن

ب) فرایند قیمت گذاری بر روی کالا و محاسبه هزینه ها

ج) تعیین هزینه تمام شده کالا ها

د) ترخیص کالا

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.