ارتباط با ما در

کاربرد موشن گرافیک در برندسازی، بازاریابی و تولید محتوا

آیا تا کنون به این موضوع توجه کرده اید که ویدیوهای انیمیشنی سه بعدی و دو بعدی مانند موشن گرافیک ها چقدر شما را مجذوب خود می کنند؟! چند بار تا حالا اتفاق افتاده است که ویدیوهای تبلیغاتی انیمیشنی را تا آخر تماشا کرده و از آن ها لذت برده باشید، بدون این که قصد خرید آن کالا را داشته باشید؟

منتشر شده

آیا تا کنون به این موضوع توجه کرده اید که ویدیوهای انیمیشنی سه بعدی و دو بعدی مانند موشن گرافیک ها چقدر شما را مجذوب خود می کنند؟! چند بار تا حالا اتفاق افتاده است که ویدیوهای تبلیغاتی انیمیشنی را تا آخر تماشا کرده و از آن ها لذت برده باشید، بدون این که قصد خرید آن کالا را داشته باشید؟  در این مقاله قصد داریم شما را با موشن گرافیک ها و فواید آن ها بیشتر آشنا کنیم؛ اما ابتدا بیایید با هم برخی از آمارهای جذاب و در عین حال تامل برانگیز در مورد ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی را مرور کنیم.

کاربرد موشن گرافیک در برندسازی، بازاریابی و تولید محتوا

 

آماری جذاب در مورد ویدیومارکتینگ در دنیا

بر طبق آمارها، ۸۰ درصد محتوای مصرف شده در دنیا در قالب ویدیو می باشد. همین موضوع باید به عنوان زنگ خطر و در عین حال فرصتی باشد برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک که ویدیو مارکتینگ را جدی گرفته و از آن برای هر چه بیشتر دیده شدن در بین رقبا استفاده کنند.

جالب است بدانید آمارها نشان می دهند که حدود ۵۰ درصد از مشتریان بعد از دیدن ویدیوی معرفی محصول تصمیم به خرید می گیرند و نه بعد از خواندن متن صفحه محصول. حال که با آگاهی از این آمارها بیشتر به اهمیت ویدیو مارکتینگ پی بردیم؛ بیایید به سراغ یکی از جذاب ترین فرمت های ویدیوهای تبلیغاتی یعنی موشن گرافیک ها برویم.

مقدمه ای بر موشن گرافیک

موشن گرافیک ها نوعی ویدیوی انیمیشنی بوده که بر پایه تصاویر متحرک ساخته می شوند. در ویدیوهای موشن گرافیک ، به کمک یک سناریوی جذاب و چند کاراکتر (شخصیت) کارتونی یک داستان خلاقانه و تازه برای بیننده روایت می شود.

از نظر فنی  طراحی موشن گرافیک  حاصل هماهنگی و پیوند میان عوامل مختلفی از جمله متن ، اعداد ، صدای نریشن (گوینده) ، موسیقی پس زمینه و انیمیت / متحرک سازی تصاویر می باشد. هر چقدر این هماهنگی دلنشین تر و ماهرانه تر باشد، پیام موشن گرافیک بهتر به بیننده منتقل می شود. خواه این پیام خرید یک محصول باشد، خواه آشنا شدن با یک برند.

در ادامه برخی از مهم ترین فواید و مزیت های استفاده از موشن گرافیک برای کسب و کارها را با هم بررسی می کنیم. پس با ما همراه باشید.

طراحی موشن گرافیک

 

فواید ویدیوهای موشن گرافیک

شاید اغراق نکرده باشیم اگر بگوییم کاربردها و فواید موشن گرافیک ها نا محدود بوده و این شما هستید که با تخصص، دانش و مهارت خود در طراحی موشن گرافیک های حرفه ای میزان موفقیت و دیده شدن این ویدیوها را تعیین می کنید.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که عوامل دیگری هم وجود دارند که در نتیجه بخش بودن موشن گرافیک، نقش کلیدی دارند که برخی از آن ها عبارت اند از : انتخاب مخاطبان هدف مناسب و بهترین پلتفرم برای انتشار ویدیوی موشن گرافیک و نیز تناسب موشن گرافیک با اهداف تبلیغاتی مورد نظر ما.

بدیهی است که اگر بهترین و باکیفیت ترین ویدیوی موشن گرافیک را هم طراحی کنید اما بینندگان خود را به خوبی نشناخته باشید؛ عملا منابع مادی و معنوی خود را هدر داده و نباید انتظار نتایج فوق العاده داشته باشید.

موشن گرافیک راهی موثر برای برندسازی

شاید مهم ترین مزیت و کاربرد موشن گرافیک، برندسازی و افزایش آگاهی افراد نسبت به محصولات و خدمات یک شرکت باشد. اما منظور ما از برندسازی دقیقا چیست؟

برندسازی را می توان در این عبارت خلاصه کرد: ایجاد ذهنیت مثبت از برند و محصولات و خدمات آن در ذهن مخاطبان هدف به کمک روش های برندسازی موثر.

بر طبق مطالعات و بررسی ها، در دنیای امروز میزان توجه (بازه زمانی توجه) افراد بسیار محدود بوده و فرصت کمی برای جلب توجه مخاطب و درگیر کردن او از نظر احساسی و ذهنی وجود دارد.

خوشبختانه ویدیوهای موشن گرافیک از اثرگذارترین و بهترین ابزارهایی هستند که به کمک آنها می توان هر چند برای مدتی کوتاه مخاطب را واقعا با خود همراه کرد و پیام مورد نظر خود را به گوش او رساند.

به طور کلی، از ویدیوهای موشن گرافیک می توانید در موقعیت های مختلفی استفاده کنید که مهم ترین آن ها عبارت اند از :

  • افزایش آگاهی از برند
  • بهبود تصویر و ذهنیتی که عموم مردم از برند ما دارند
  • معرفی محصولات و خدمات جدید
  • هدف گرفتن گروه جدیدی از مشتریان و مخاطبان

در هر کدام از موارد بالا، استفاده از ویدیوهای موشن گرافیک به دلیل داشتن جذابیت های بصری و شنیداری زیاد، نرخ تبدیل بالایی خواهند داشت.

به علاوه، احتمال این که ویدیوهای تبلیغاتی موشن گرافیک توسط بینندگان به اشتراک گذاشته شوند؛ بسیار بالا بوده و مانند دیگر روش های بازاریابی آنلاین، میزان موفقیت و اثرگذاری ویدیوهای موشن گرافیک را می توان به کمک ابزارهای مناسب مانند گوگل آنالیتیکس و … اندازه گیری نمود.

موشن گرافیک راهی موثر برای برندسازی

برتری موشن گرافیک نسبت به سایر روش های تبلیغاتی و تولید محتوا

شاید برای تان سوال باشد که علت این همه تاکید ما بر استفاده از موشن گرافیک ها چیست؟ پاسخ این سوال را در ادامه برایتان آورده ایم.

  • ویدیوهای موشن گرافیک را می توان متناسب با هویت بصری برند (رنگ – فونت – تایپوگرافی و … ) ، صدا و لحن برند و ترجیحات و علایق مخاطب هدف سفارشی سازی کرد. این امکان کمتر در ویدیوهای تبلیغاتی غیر انیمیشنی وجود دارد.
  • هزینه طراحی و ساخت ویدیوهای موشن گرافیک نسبت به تیزرهای تبلیغاتی رئال کمتر بوده و استفاده از موشن گرافیک ها باعث صرفه جویی در منابع مادی شرکت می شود.
  • احتمال دیده شدن و به اشتراک گذاری ویدیوهای تبلیغاتی موشن گرافیک بیشتر از کلیپ های تبلیغاتی معمولی است.
  • به کمک ویدیوهای موشن گرافیک به راحتی می توان مفاهیم پیچیده مانند آمار و ارقام و نمودارها را ساده سازی کرده و به گونه ای قابل فهم به مخاطب ارائه کرد. این در حالی است که در یک مقاله برای توضیح همان مفاهیم شاید نیاز به نوشتن صدها و هزاران کلمه باشد.
  • از ویدیوهای موشن گرافیک برای اهداف گوناگونی مانند آموزش ، تبلیغات ، معرفی محصول ، خدمت ، برند ، شرکت و … می توان استفاده کرد.
  • مخاطبان ما سلیقه های مختلفی دارند. برخی از آن ها خواندن مقاله را ترجیح می دهند و عده ای گوش کردن به پادکست یا دیدن ویدیو را. موشن گرافیک ها از معدود فرمت های محتوایی هستند که متن ، صوت و تصویر را با هم ادغام کرده و به همین علت، احتمال این که بیشتر دیده و پسندیده شوند؛ زیاد است.
  • استفاده از موشن گرافیک در صفحات مهم وبسایت باعث افزایش ماندگاری افراد در صفحه و تعامل آن ها با سایت و در نهایت افزایش فروش می شود.
  • حدود ۸۰ درصد بینندگان، محتوا و اطلاعات ارائه شده در موشن گرافیک ها را تا حدود ۳۰ روز به یاد می آورند. به طور دقیق تر می توان گفت که افراد معمولا ۹۵ درصد اطلاعات موشن گرافیک را به یاد می آورند ؛ در حالی که این عدد برای محتوای متنی حدود ۱۰ درصد می باشد!

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با موشن گرافیک ها و روش هایی که می توان از آن ها در جهت تولید محتوا ، بازاریابی و برندسازی استفاده کرد؛ آشنا کنیم. لازم به ذکر است که یکی از شرکت های معتبر در حوزه طراحی و ساخت موشن گرافیک ، شرکت فیلمسازی کاتشو به آدرس  https://cutsho.com/  می باشد که شما می توانید برای دیدن نمونه های حرفه ای موشن گرافیک و یا سفارش موشن گرافیک به آن مراجعه کنید. خوشحال می شویم نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.