ارتباط با ما در

اصول توسعه حرفه ای در کسب و کار الکترونیک چیست؟

در ساده ترین عبارت، توسعه کسب و کار را می توان به عنوان ایده ها، ابتکارات و فعالیت هایی که به بهبود کسب و کار کمک می کنند خلاصه کرد.

منتشر شده

اصول توسعه حرفه ای در کسب و کار الکترونیک چیست؟

در ساده ترین عبارت، توسعه کسب و کار را می توان به عنوان ایده ها، ابتکارات و فعالیت هایی که به بهبود کسب و کار کمک می کنند خلاصه کرد. این شامل افزایش درآمد، رشد از نظر گسترش کسب و کار، افزایش سودآوری با ایجاد مشارکت های استراتژیک و اتخاذ تصمیمات استراتژیک تجاری است.

«مدیر توسعه کسب و کار»، «مدیر توسعه کسب‌وکار» و «معاونت توسعه کسب‌وکار» همگی عناوین شغلی تاثیرگذاری هستند که اغلب در سازمان‌های تجاری شنیده می‌شوند. فروش، ابتکارات استراتژیک، مشارکت های تجاری، توسعه بازار، گسترش کسب و کار، و بازاریابی – همه این زمینه ها در توسعه کسب و کار دخیل هستند اما اغلب با هم مخلوط می شوند و به اشتباه به عنوان تنها عملکرد توسعه کسب و کار در نظر گرفته می شوند.

اقلام کلیدی
توسعه کسب و کار دامنه وسیعی از ایده ها، فعالیت ها و ابتکارات را در بر می گیرد که مالک و مدیریت کسب و کار با هدف بهبود کسب و کار اجرا می کنند.
توسعه کسب و کار می تواند شامل اهداف بسیاری مانند رشد فروش، گسترش کسب و کار، شکل گیری مشارکت های استراتژیک و افزایش سودآوری باشد.
توسعه موفقیت آمیز کسب و کار بر هر بخش در یک شرکت تأثیر می گذارد، از جمله فروش، بازاریابی، تولید، منابع انسانی، حسابداری، مالی، توسعه محصول و مدیریت فروشنده.
توسعه دهندگان کسب و کار باید از فرصت های جدید بازار، امکانات برای گسترش، پیشرفت های رقبا و منابع فعلی درآمد شرکت آگاه باشند.
آشنایی با مبانی توسعه کسب و کار
فعالیت های توسعه کسب و کار در بخش های مختلف از جمله فروش، بازاریابی، مدیریت پروژه، مدیریت محصول و مدیریت فروشنده گسترش می یابد. شبکه‌سازی، مذاکرات، مشارکت‌ها و تلاش‌های صرفه‌جویی در هزینه‌ها نیز دخیل هستند. همه این بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف توسط اهداف توسعه کسب‌وکار هدایت می‌شوند و با آنها هماهنگ هستند.

طراحی سایت
به عنوان مثال، یک تجارت محصول یا خدماتی دارد که در یک منطقه مانند ایالات متحده موفق است. تیم توسعه کسب و کار پتانسیل گسترش بیشتر را ارزیابی می کند. پس از تمام تلاش‌ها، تحقیقات و مطالعات، متوجه می‌شود که محصول یا خدمات را می‌توان به منطقه جدیدی مانند برزیل گسترش داد.

حراجی
پرسنل فروش بر روی یک بازار خاص یا یک (مجموعه) مشتری (ها) خاص تمرکز می کنند، که اغلب برای یک عدد درآمد هدفمند است. در این مورد، توسعه تجارت بازارهای برزیل را ارزیابی می کند و به این نتیجه می رسد که فروش به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار را می توان در سه سال به دست آورد. با چنین اهداف تعیین شده ای، بخش فروش با استراتژی های فروش خود پایگاه مشتریان را در بازار جدید هدف قرار می دهد.

بازار یابی
بازاریابی شامل ترویج و تبلیغات با هدف فروش موفق محصولات به مشتریان نهایی است. بازاریابی نقش مکملی در دستیابی به اهداف فروش دارد. ابتکارات توسعه کسب و کار ممکن است بودجه بازاریابی تخمینی را اختصاص دهد. بودجه‌های بالاتر به استراتژی‌های بازاریابی تهاجمی مانند تماس سرد، بازدیدهای شخصی، نمایش‌های جاده‌ای و توزیع نمونه رایگان اجازه می‌دهد. بودجه‌های کمتر منجر به استراتژی‌های بازاریابی غیرفعال می‌شوند، مانند تبلیغات آنلاین محدود، تبلیغات چاپی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و بیلبوردها.

ابتکارات یا مشارکت های استراتژیک
برای ورود به یک بازار جدید، آیا ارزش آن را دارد که به تنهایی از طریق انجام کلیه تشریفات مورد نیاز حرکت کنیم یا اینکه ایجاد یک اتحاد استراتژیک یا مشارکت با شرکت های محلی که قبلاً در منطقه فعالیت می کنند معقول تر خواهد بود؟ تیم توسعه کسب‌وکار با کمک تیم‌های حقوقی و مالی، تمام جوانب مثبت و منفی گزینه‌های موجود را می‌سنجید و گزینه‌ای را انتخاب می‌کند که به بهترین وجه به کسب‌وکار خدمت می‌کند.

طراحی سایت شرکتی

مدیریت پروژه / برنامه ریزی تجاری
آیا گسترش کسب و کار نیاز به تسهیلات جدید در بازار جدید دارد یا اینکه همه محصولات در کشور پایه تولید و سپس به بازار هدف وارد می شوند؟ آیا گزینه دوم به تسهیلات اضافی در کشور پایه نیاز دارد؟ چنین تصمیماتی توسط تیم توسعه کسب و کار بر اساس ارزیابی های مربوط به هزینه و زمان نهایی می شود. سپس، تیم مدیریت/پیاده‌سازی پروژه برای رسیدن به هدف مورد نظر وارد عمل می‌شود.

مدیریت تولید
استانداردهای نظارتی و الزامات بازار در کشورهای مختلف متفاوت است. یک دارو با ترکیب خاصی ممکن است در هند مجاز باشد اما برای مثال در انگلستان مجاز نیست. آیا بازار جدید نیاز به نسخه سفارشی یا کاملاً جدید محصول دارد؟

این الزامات کار بخش های مدیریت محصول و تولید را هدایت می کند، همانطور که استراتژی کسب و کار تصمیم می گیرد. در نظر گرفتن هزینه، تاییدیه های قانونی و پایبندی به مقررات، همه به عنوان بخشی از برنامه توسعه کسب و کار ارزیابی می شوند.

مدیریت فروشنده
آیا کسب و کار جدید به فروشندگان خارجی نیاز دارد؟ به عنوان مثال، آیا ارسال یک محصول به خدمات پیک اختصاصی نیاز دارد؟ آیا شرکت با هر زنجیره خرده فروشی تاسیس شده برای خرده فروشی شریک خواهد شد؟ هزینه های مرتبط با این تعهدات چیست؟ تیم توسعه کسب و کار از طریق این سوالات کار می کند.

مذاکره، شبکه سازی و لابی گری
ممکن است به چند ابتکار تجاری نیاز باشد

تخصص در مهارت های نرم به عنوان مثال، لابی گری در برخی مناطق قانونی است و ممکن است برای نفوذ به بازار ضروری باشد. مهارت های نرم دیگری مانند شبکه سازی و مذاکره ممکن است با اشخاص ثالث مختلف مانند فروشندگان، آژانس ها، مقامات دولتی و تنظیم کننده ها مورد نیاز باشد. همه این ابتکارات بخشی از توسعه کسب و کار است.

صرفه جویی در هزینه
توسعه کسب و کار فقط افزایش فروش، محصولات و دسترسی به بازار نیست. تصمیمات استراتژیک نیز برای بهبود نتیجه مورد نیاز است که شامل اقدامات کاهش هزینه است. به عنوان مثال، یک ارزیابی داخلی نشان می‌دهد که هزینه‌های زیاد در سفر، ممکن است منجر به تغییرات سیاست سفر شود، مانند میزبانی تماس‌های ویدئو کنفرانس به جای جلسات در محل، یا انتخاب روش‌های حمل‌ونقل ارزان‌تر.

طراحی سایت

مدیریت می تواند ابتکارات مشابه صرفه جویی در هزینه را با برون سپاری کارهای غیر اصلی مانند صورتحساب، حسابداری، امور مالی، عملیات فناوری و خدمات مشتری اجرا کند. مشارکت های استراتژیک مورد نیاز برای این طرح ها بخشی از توسعه کسب و کار است.

یک توسعه دهنده کسب و کار چه چیزی باید بداند؟
از آنجایی که توسعه کسب و کار مستلزم تصمیم گیری در سطح بالا است، توسعه دهنده کسب و کار باید از موارد زیر مطلع باشد:

وضعیت فعلی کسب و کار از نظر تحلیل SWOT (نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها)
وضعیت فعلی صنعت کلی و پیش بینی های رشد
تحولات رقبا
منابع اولیه فروش/درآمد کسب و کار فعلی و وابستگی ها
مشخصات مشتری
فرصت های جدید و ناشناخته بازار
دامنه‌ها/محصولات/بخش‌های جدید واجد شرایط برای گسترش کسب‌وکار، که ممکن است مکمل کسب‌وکار موجود باشد
دیدگاه بلندمدت، به ویژه با توجه به طرح های پیشنهادی
مناطق هزینه و گزینه های ممکن برای صرفه جویی در هزینه

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.