ارتباط با ما در

راهنمای ثبت برند شما در ثبت اریکه

برند و ثبت آن یکی از مهمترین موارد در بحث تبلیغات نیز می باشد ، چرا که در صورتی برند شما ثبت نشده باشد و در روزنامه ها و رسانه و فضای مجازی تبلیغات کنید ، شخص یا شرکت های رقیب براحتی میتوانند برند شما را ثبت و یا از آن سوء استفاده کنند .

منتشر شده

این روزها اگر تبلیغات رسانه های مختلف را مشاهده کرده باشید بیشتر از اینکه اسم شرکت های چند سیلابی به گوش شما خورده باشید ، اسم های تک سیلابی را شنیده اید ، اسم هایی مثل اسم شرکتها ، اسم محصولات و … به عنوان مثال گاج ، چی توز ، پاک و … به تمامی این اسمها نام برند و علامت تجاری گفته می شود .

نکته مهم اینجاست ، در صورتی که هر شخص دیگری از نام و علامت ثبت شده دیگران بخواهد استفاده کند شرکت مورد نظر براحتی امکان شکایت و دریافت غرامت برایش مهیا می باشد چرا که آن شخص یا شرکت ثبت برند خود را انجام داده و کاملا قانونی مشغول به فعالیت می باشد .

برند و ثبت آن یکی از مهمترین موارد در بحث تبلیغات نیز می باشد ، چرا که در صورتی برند شما ثبت نشده باشد و در روزنامه ها و رسانه و فضای مجازی تبلیغات کنید ، شخص یا شرکت های رقیب براحتی میتوانند برند شما را ثبت و یا از آن سوء استفاده کنند .

نکته : علامت تجاری همان لوگو و آرم می باشد . نام تجاری شامل کلمه و یا کلمات است و علامت تجاری شامل طرح یا تصویر خاص که به صورت انحصاری مربوط به شما باشد و جای دیگری ثبت نشده باشد .

مدارک ثبت برند

 

قبل از آنکه به موضوع مدارک ثبت برند بپردازیم لازم است بگوییم که ثبت برند به دو صورت حقیقی و حقوقی انجام می پذیرد و مدارک مربوط به هر نوع کاملا متغیر و متفاوت می باشد .

اشخاص حقیقی در حوزه تجارت به تاسیس شرکت برای رسیدن به اهداف خود نیاز ندارند. این در حالی است که اشخاص حقوقی باید حتما به طور قانونی برای ورود به کسب و کار تجاری اقدام کنند و شرکت مورد نظرشان در اداره ثبت شرکت ها ثبت شده باشد .

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شخصی ( حقیقی )

  • تصویر مدارک شناسایی فرد متقاضی ( شناسنامه و کارت ملی)
  • گواهی امضا از دفترخانه اسناد رسمی
  • ارائه مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر ( جواز کسب یا جواز تاسیس یا ای نماد یا هر پروانه فعالیت معتبر )
  • کارت بازرگانی ( در صورتی که برند لاتین باشد )

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شرکتی ( حقوقی)

  • تصویر مدارک شناسایی مدیرعامل ( شناسنامه و کارت ملی)
  • ارائه آگهی تاسیس شرکت ( حوزه فعالیت برند باید در موضوع فعالیت شرکت قید شده باشد )
  • کارت بازرگانی ( در صورتی که برند لاتین باشد )

در صورتی که وکیل و نماینده رسمی شرکت، کار ثبت علامت تجاری را انجام می دهد، می بایست مدارک نماینده قانونی نیز تهیه و ارائه گردد.

نکته ۱: اگر علامت را به صورت فارسی ثبت کرده دیگر نیازی به کارت بازرگانی ندارد و گاها می توان با داشتن جواز تاسیس یا کسب یا هر مجوزی که نشان دهنده فعالیت شما در آن حوزه باشد، برند فارسی را ثبت نمود.

ولی اگر علامت تجاری شما به صورت لاتین باشد باید کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی را بگیرد. این علامت نباید مشابه ای داشته باشد.

نکته ۲: اگر نمونه ارائه شده برند یا علامت تجاری، به صورت سه بعدی باشد، باید نمونه تصویرگرافیکی شش زاویه ای از آن تهیه شود.

مراحل ثبت برند در ثبت اریکه ایرانیان

 

مراحل ثبت برند شامل یک سری مسیر مشخص و قانونی می باشد . در هر مسیر برند و علامت تجاری شما توسط کارشناسان مخصوص بررسی و تایید می شود و در صورتی که کلیه کارشناسان مربوطه برند شما را تایید کردند امکان ثبت آن فراهم می شود .

فرایند ثبت برند توسط مجموعه ثبت اریکه به صورت زیر می باشد :

  1. عقد قرارداد و امضاء وکالتنامه توسط موکل (جهت انجام امور اداری ثبت برند)
  2. بازبینی دقیق مدارک، اطلاعات و شرایط موکل برای ثبت برند
  3. بررسی و استعلام برند مورد نظر و بررسی میزان درصد قابلیت ثبت برند
  4. دریافت مجوزات لازم با توجه به نوع برند و طبقات و ریز کالای حوزه فعالیت برند و تشکیل پرونده ثبتی درون سامانه اداره مالکیت صنعتی .
  5. با تشکیل پرونده و ارجاع به کارشناس اداره مالکیت صنعتی، نتیجه کارشناسی و وضعیت پرونده پس از ۲ ماه بررسی مشخص می شود، و نتیجه آن یکی از موارد ذیل خواهد بود:
    1. تایید : پرونده و اطلاعات بدون نقص است ، مغایرت و مشابهتی ندارد و برای صدور آگهی درخواست ثبت علامت تجاری اقدامات بعدی انجام می شود.
    2. رد کامل : پرونده دچار نقص است و قابلیت پیگیری ندارد.
    3. نقص پرونده یا وجود مشابهت : احتمال این وجود دارد مجوز، یا مدارک دچار مشکل شده باشد و یا کامل نباشد، در این مرحله نیاز است تا پیگیری شود و برای رفع نقص قانونا اقدام شود.
  6. در صورتی که برند شما توسط کارشناسان تایید شد ، ثبت علامت تجاری شما به دو آگهی در روزنامه رسمی نیاز دارد .
    1. اولین آگهی که مدت زمان ۳۰ روز می باشد ، در روزنامه های کثیر الانتشار صورت می گیرد تا اگر کسی ادعایی در خصوص تشابه در ثبت برند شما دارد اعتراض خود را اعمال کند .
    2. در آگهی دوم که توسط کارشناس اداره ثبت تایید می شود و به نوعی روزنامه نهایی می باشد ، ما بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر برای برند شما ، به شماره علامت تجاری دسترسی پیدا می کنیم که تقریبا ۸۰ درصد مرحله را طی کرده ایم .
  7. در نهایت مالک برند و یا وکیل اعلامی از طرف ایشان با توجه به وقت اینترنتی که درون سامانه وجود دارد و ما برای آنها می گیریم و اطلاع می دهیم ، اقدام به دریافت سند ده ساله برند خود می کند .

هزینه ثبت برند در ثبت اریکه

 

هزینه ثبت برند با توجه به نوع برند و همچنین حقیقی یا حقوقی بودن آن و در نهایت با توجه به تعداد طبقات انتخابی و ریز کالاهای آن متفاوت می باشد .

اما هزینه ثبت برند در مجموعه اریکه بدین صورت می باشد :

  • هزینه تکمیل و ثبت نام اولیه توسط کارشناسان مجرب ثبت اریکه = ۴۰۰.۰۰۰ تومان
  • هزینه های مربوط به اظهارنامه های حقیقی و حقوقی با توجه به تعداد طبقات و همچنین ریز کالاهای انتخابی حوزه فعالیت شما متفاوت می باشد . اما به طور کلی هزینه اظهارنامه ها بین ۴۰۰ هزار الی ۸۰۰ هزار تومان می باشد .
  • هزینه روزنامه رسمی نیز با توجه به تعداد خطوط آگهی شما که شامل طبقات و ریزکالاهای برند شما می باشد بین ۴۰۰ هزار الی ۷۰۰ هزار تومان می باشد .
  • هزینه های حق الثبت به تعداد طبقات و ریز اقلام بین ۳۰۰ هزار الی ۶۰۰ هزار تومان می باشد .

کارشناسان مجرب مجموعه اریکه می‌توانند در کلیه مراحل ثبت برند بصورت مستمر و پیوسته همراه شما متقاضیان عزیز باشند و با مشاوره دقیق درباره ثبت برند کمک کنند که با کمترین هزینه در سریع ترین زمان ممکن نام و علامت تجاری دلخواه شما را به ثبت برسانند .

منبع مطلب : ثبت اریکه – https://sabtarikeh.com

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.