ارتباط با ما در

ویزای تحصیلی کانادا

به منظور تحصیل در کشور کانادا، شما باید یک اجازه تحصیل کانادا را به دست آورید که به عنوان یک ویزای دانشجویی کانادایی برای مدت زمان اقامت وی عمل می‌کنید.

منتشر شده

هرساله بیش از ۱۳۰ هزار دانشجو در سرتاسر، کشور کانادا برای ادامه تحصیل در سطوح عالی را انتخاب می‌کنند. کشور کانادا علاوه بر دارا بودن یک سیستم آموزشی باکیفیت، امکانات بی شمار و فرهنگ پرطراوتی را نیز برای دانشجو فراهم می‌کند. تحقیقات علمی و پژوهشی، انتشارات علمی و همکاری‌های بین المللی سه جنبه اصلی است که کانادا و مؤسسات آکادمیک روی آن تأکید دارند.

اما اخذ ویزای تحصیلی که به آن اجازه تحصیل کانادایی نیز گفته می‌شود، چه قدر برای فرد مورد اشتیاق دشوار است؟ درک این مسئله هنگامی که تصمیم می‌گیرید کجا می‌خواهید تحصیل کنید، نقش مهمی خواهد داشت؛ بنابراین، برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا خود باید بدانید که دست به انجام چه کارهایی بزنید و از سطح دشواری آن آگاهی داشته باشید. در ادامه مقاله پیرامون چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا و اجازه تحصیل اطلاعاتی برای خوانندگان به اشتراک می‌گذاریم. پس با ما همراه باشید.

به منظور تحصیل در کشور کانادا، شما باید یک اجازه تحصیل کانادا را به دست آورید که به عنوان یک ویزای دانشجویی کانادایی برای مدت زمان اقامت وی عمل می‌کنید. اگر دوره یا برنامه فرد شش ماه یا کم‌تر طول بکشد، نیازی به اجازه تحصیل کانادا ندارد. بااین‌حال، ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از این‌که تصمیم به آمدن به کانادا دارید، مجوز مذکور را درخواست نمایید. در غیر این صورت، اگر تصمیم بگیرید که می‌خواهید دوره تحصیلی در برنامه دیگری انجام بگیرد، باید کشور را ترک کنید تا در جهت اجازه تحصیل از طریق ویزا اقدام نمایید.

هنگامی که شما اجازه تحصیل کشور کانادا را دارید، در صورت ادامه تحصیل، می‌توانید برای تجدید آن از داخل کانادا درخواست دهید. برای دانشجویان تمام وقت ثبت‌نام‌شده در یک دانشگاه عالی رتبه، یک اجازه تحصیل به شما این امکان را می‌دهد که به صورت پاره وقت در محوطه دانشگاه مشغول به کار شوید. همچنین ممکن است بتوانید خارج از دانشگاه به عنوان همکار یا کارورز به عنوان بخشی از برنامه خود فعالیت کنید. شما می‌توانید با دریافت اقامت دائم در کانادا بمانید یا پس از فارغ‌التحصیلی در کشور مزبور کار کنید.

درخواست برای اخذ اجازه تحصیل کانادا

شما می‌توانید برای اخذ اجازه تحصیل کانادا، به صورت آنلاین یا از طریق یک درخواست نامه درخواست خود را ارائه دهید. این درخواست می‌تواند از وب سایت تابعیت و مهاجرت کانادا (به اختصار CIC) ارائه شود. دسترسی به اوراق درخواست نامه معمولاً دو برابر زمان می‌برد و همیشه توصیه می‌شود که زمان‌های پردازش را از پیش بررسی کنید. برای ثبت درخواست خود به صورت آنلاین، شما باید یک کارت اعتباری/نقدی داشته باشید و بتوانید از اسناد مکمل خود از طریق اسکنر یا دوربین کپی بگیرید. دفتر ویزا در کشور شما دستورالعمل‌های ویژه‌ای در مورد اسنادی که باید تهیه کنید، ارائه خواهد داد. این می‌تواند بسته به موقعیت متفاوت شما باشد. اگر به کمک احتیاج داشتید، می‌توانید در نزدیک‌ترین مرکز درخواست ویزا (VAC) مراجعه فرمایید.

روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا

روند اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدین شرح است که شما ابتدا باید نامه استانداری از پذیرش را از یک دانشگاه شناخته شده و معتبر به دست آورید. دانشجویان مشغول به تحصیل در شهر کبک، باید گواهی پذیرش کبک (QAC) را از دولت شهر درخواست دهند. شما باید گواهی مذکور را پیش از این که اجازه تحصیل در کشور کانادا را درخواست دهید، همراه خود داشته باشید. شما می‌توانید به صورت آنلاین، با چاپ یک فرم یا با درخواست یک فرم از دانشگاه خود که پیرامون موضوع مذکور شما را راهنمایی می‌کند، گواهی را دریافت کنید.

قدم بعدی گرفتن بسته‌ی درخواست ویزای تحصیلی کانادا، چه از طریق وب سایت CIC و تماس با دفتر ویزای محلی، سفارت کانادا یا کنسولگری کشور خودتان است. در صورت تولد در یکی از کشورهای معین، ممکن است شما به اخذ مجوز اقامت موقت در کشور کانادا را نیاز داشته باشید. اما این امر مسائل را بیش از حد پیچیده نخواهد کرد، چون در همان زمان، درخواست اجازه تحصیل شما تحت بررسی خواهد گرفت.

برای این که بسته درخواست را دریافت کنید، باید به چند سؤال پیرامون خودتان در وب سایت CIC پاسخ دهید. این سؤالات مشخص خواهند کرد که آیا شما واجد شرایط درخواست آنلاین برای ویزای تحصیلی کانادا هستید یا خیر و سپس چه اسنادی را باید ارائه دهید. اگر واجد شرایط باشید، یک چک لیست شخصی دریافت می‌کنید که به مدت ۶۰ روز اعتبار دارد و برای ارسال آنلاین درخواستتان به آن نیاز خواهید داشت. مطمئن باشید که از صفحه حاوی کد خود در جهت ارجاع بعدی کپی بگیرید. صفحه مذکور همچنین شامل راهنمای درخواست، میزان شهریه تخمینی، فهرستی از اسنادی که باید موقع درخواست ارائه دهید و دستورالعمل‌هایی برای گام‌هایی بعدی شما خواهد بود.

زمانی که آماده ارائه درخواست هستید، باید یک حساب کاربری MyCIC ایجاد کنید که در آن کد چک لیست شخصی خود را وارد نمایید. سپس چک لیست اسناد شخصی خود را دریافت خواهید کرد که به شما این امکان را می‌دهد که اسناد را در سایت آپلود کرده و به CIC ارسال کنید. برای این کار شما به یک چاپگر یا اسکنر نیاز دارید.

هنگامی که مدارک و فرم‌های درخواستی خود را آماده و هزینه‌های مربوطه را پرداخت کردید، می‌توانید درخواست تکمیل شده خود را به CIC  ارسال کنید.

برخی از متقاضیان ممکن است مجبور شوند در یک مصاحبه در دفتر ویزای محلی خود شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: تمدید ویزای تحصیلی کانادا

الزامات اضافی در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برخی یا تمام الزامات اضافی در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا ممکن است برای ارائه درخواست نیاز باشد. الزامات اضافی مذکور شامل چنین مواردی است:

  • متقاضیان از اروپا، خاورمیانه یا آفریقا ممکن است نیاز به ارائه بیومتریک (عکس و اثر انگشت) داشته باشید.
  • برخی از متقاضیان ممکن است لازم باشند که پیش از ارسال درخواست خود، یک بررسی پزشکی یا پلیسی انجام دهند. اگر شما سابقه جنایی داشته باشید، نمی‌توانید اجازه تحصیل بگیرید، ممکن است از شما خواسته شود گواهی ترخیص پلیس را به عنوان مدرک ارائه دهید.
  • در صورتی که اهل کشور آمریکا و سنت پیرز و میگل باشید، شما باید ثابت کنید که پاسپورت معتبری دارید که به شما این امکان را می‌دهد که پس از پایان دوره تحصیلی، به کشور خود بازگردید. دو عکس مخصوص پاسپورتی نیز مورد نیاز است که نام و تاریخ تولد شما روی پشت آن‌ها نوشته شده باشد.
  • موارد موردنیاز در جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز شامل اثبات بودجه‌ای در جهت حمایت از خودتان است. در حال حاضر به نظر می‌رسد که این مبلغ برای هرسال اقامت در کشور کانادا ۱۰۰۰۰ دلار (حدود ۷.۶۵۰ دلار آمریکا) است (اگر برای تحصیل در کبک درخواست می‌دهید، ۱۱۰۰۰ دلار، معادل ۸۴۰۰ دلار آمریکا می‌شود). همچنین باید مطمئن شوید که پول کافی در جهت رفت و آمد تا بازگشت به خانه را داشته باشید.

برای اثبات این که شما این پول را دارید، می‌توانید هر یک از اسناد زیر را ارائه دهید:

  • صورت حساب بانکی
  • سند حساب بانکی در کانادا با نام و مشخصات خود
  • حواله بانکی با یک ارز قابل تسعیر
  • اثبات پرداخت شهریه و هزینه‌های اقامت
  • داشتن نامه‌ای از یک شخص یا مؤسسه که به شما پول می‌دهد
  • اثبات بودجه‌ای پرداخت شده از کانادا در صورت داشتن بورس تحصیلی یا مسئول برنامه بودجه کانادایی

بیشتر بخوانید: مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا

اخذ درخواست ویزای تحصیلی کانادا از طریق جریان مستقیم تحصیلی

کشور کانادا اخیراً جریان مستقیم تحصیلی یا دانشجویی (به اختصار STD) را معرفی کرده است که دانشجویان چینی، هندی، فیلیپینی یا ویتنام می‌توانند در جهت اخذ اجازه تحصیل سریع‌تر درخواست کنند. الزامات، مشابه با اجازه تحصیل معین هستند، اگرچه الزامات زبان سخت‌گیرتری وجود دارد که شما باید حداقل نمره ۶ در آزمون آیلتس یا نمره ۷ در آزمون نایکوس (NCLC) دریافت کرده باشید یا از یک دبیرستان مبتنی بر سیستم آموزشی کانادا فارغ‌التحصیل شده باشید. اگر شرایط لازم در جهت اخذ جریان مستقیم تحصیلی را به دست نیاورید اما به جای آن اجازه تحصیل معین را به دست آورید، درخواست شما در جهت گزینه اجازه تحصیل معین تحت بررسی قرار خواهد گرفت و پردازش سریع‌تری دست نخواهید یافت.

مراحل بعدی پس از درخواست ویزای تحصیلی کانادا

اگر و هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی کانادا شما تأیید شود، شما یک معرفی نامه مبادی ورود را دریافت می‌کنید، در حالی که دانشجویان کشورهایی که نیاز به سیستم مجوز الکترونیکی سفر (به اختصار eTA) یا ویزای اقامت موقت دارند، در صورت نیاز مواد مذکور را برایشان صادر خواهند کرد. eTA  به پاسپورت شما مرتبط خواهد بود. مهم است که با گذرنامه‌ای که در زمان درخواست اجازه تحصیل از آن استفاده کرده‌اید، اقدام به سفر کنید. eTA به مدت پنج سال یا در صورت باطل شدن پاسپورت، اعتبار خواهد داشت.

موارد کنونی به همراه پاسپورت خود، مدارک مالی و نامه پذیرشتان (و هر مدرک دیگری که به شما توصیه شده است) را به آژانس خدمات مرزی کانادا (به اختصار CBSA) در کشور مذکور ارائه دهید. سپس آن‌ها اجازه تحصیل در کشور کانادا را صادر کرده و به شما اجازه دسترسی به کشور را می‌دهند.

کار کردن در حین تحصیل در کشور کانادا

اگر علاقه‌مند هستید یک شغل پاره وقت در جهت حمایت از خود در حین تحصیل در کشور کانادا داشته باشید، اکنون می‌توانید به مدت ۲۰ ساعت در طول ترم دانشگاهی و تعطیلات کامل مانند تعطیلات کریسمس یا تابستان، بدون نیاز به مجوز کار، در محوطه دانشگاه یا خارج از آن مشغول به کار شوید. برای دسترسی به شغل، باید واجد شرایط برخی از موارد باشید. موارد مذکور این‌ها نیز هستند:

  • داشتن اجازه تحصیل معتبر
  • دانشجوی تمام وقت بودن
  • ثبت نام در یک مؤسسه آموزشی تعیین شده در سطح تحصیلات عالی یا ثبت نام در یک برنامه حرفه‌ای در سطح تحصیلات عالی
  • تحصیل در یک برنامه آموزشی آکادمیک و حرفه‌ای که در نهایت منجر به اخذ مدرک دیپلم، لیسانس یا گواهی معتبر شود و مدت تحصیل حداقل شش ماه به طول بیانجامد

همچنین شما به یک شماره بیمه اجتماعی (به اختصار SIN) از خدمات کانادا در جهت کار در کشور مذکور یا دریافت مزایا و خدمات از برنامه‌های دولتی نیاز نخواهید داشت. ۹۰ روز پس از این که دوره تحصیلی خود را به اتمام رساندید، اجازه تحصیل شما بی اعتبار خواهد شد؛ بنابراین اگر می‌خواهید پس از پایان تحصیلات در کانادا بمانید، باید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را به دست آورید و به دنبال شغل در محل اقامت خود بروید. این مجوز به مدت سه سال اعتبار خواهد داشت.

کلام آخر

اگر می‌خواهید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام فرمایید، نکات مهم بر پرونده مهاجرت تحصیلی مانند حداکثر سن مجاز برای هر مقطع تحصیلی، فاصله بین دو مقطع تحصیلی، بیان هدف و برنامه تحصیلی قانع‌کننده و میزان توان مالی در جهت هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا را توجه داشته باشید و با اطلاعات جامع و اطمینان بیشتر قدم در این مسیر بگذارید تا شانس موفقیت خود را در این راستا افزایش دهید.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.