ارتباط با ما در

زهرا ساعی: اصولگرایان امیدوارند با رای حداقلی به مجلس برسند

زهرا ساعی با اشاره به انتخابات مجلس یازدهم گفت: عدم مشارکت یک مسیر هموار برای افرادی است که می‌خواهند به لطف همین رکود در جامعه با حداقل رای‌ها وارد مجلس شوند و شک ندارم نماینده‌ای که پشتوانه قوی مردمی نداشته باشد نمی‌تواند با صلابت در مجلس ظاهر شود.

منتشر شده

دو روز دیگر تا انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده است و این شائبه وجود دارد که با روند رد صلاحیت‌ها، اصولگرایان دست بالا را خواهند داشت و آنها پیروز انتخابات هستند، با این حال اصلاح‌طلبان هم نسبت به وضعیت ناامید نیستند و تلاش می‌کنند در حوزه‌هایی که امکان رقابت دارند به موفقیت برسند.

زهرا ساعی نماینده کنونی مجلس درباره وضعیت اصلاح‌طلبان و نامزدهایی که از این جریان معرفی شده‌اند با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده و معتقد است شانس اصلاح طلبان را نباید دست کم گرفت زیرا بدنه اجتماعی جامعه همراه با آنهاست بنابراین لازم است نخبگان به مردم امید بدهند تا در انتخابات مشارکت کنند.

ساعی می‌گوید: برخلاف بسیاری از افراد و مخصوصاً اصولگرایان که عنوان می‌کنند اصلاح‌طلبان شانس خاصی برای موفقیت در انتخابات ندارند، معتقدم هنوز جریان اصلاح‌طلبی با پایگاه اجتماعی خود، یکی از شانس‌های برتر انتخابات است.

او می‌گوید: من هم به مانند بسیاری از اصلاح‌طلبان دیگر معتقدم اگر شورای عالی سیاست‌گذاری مثل چند انتخابات گذشته قوی و با ارائه لیست وارد صحنه می‌شد، شانس نامزد‌های جبهه اصلاحات به مراتب افزایش پیدا می‌کرد، ولی اکنون هم با وحدت خوبی که بین نیرو‌های اصلاح‌طلب وجود دارد به آینده خوشبینیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: اصلاح‌طلبان درس خوبی از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۴ گرفتند و پس از آن دیدیم که همیشه با وحدت و یک لیست واحد وارد رقابت سیاسی شدند و همین رویکرد منجر به موفقیت آن‌ها شد. اکنون وحدت در بین اصلاح‌طلبان به مراتب بیشتر از اصولگرایان است و این موضوع در ارائه لیست‌های این دو جناح سیاسی نمایان است.

ساعی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اصلاح‌طلبان، مشارکت کمرنگ مردم مخصوصاً در تهران است. همه می‌دانیم که عدم‌مشارکت به ضرر جبهه اصلاحات است و انتخابات‌های گذشته به همگان ثابت کرده که هرچه مشارکت مردم جدی‌تر بوده، اقبال به اصلاح‌طلبان بالا رفته است، از این‌رو امیدوارم که در این دو روز مانده به انتخابات، نخبگان جریان اصلاحات بیش از پیش فعال شوند و نگذارند فضایی ایجاد شود که بعداً مجبور شویم خود را ملامت کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم افزود: تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام، همه چه در موفقیت و چه در ناکامی‌ها سهم دارند. نمی‌توان وقتی اتفاق مثبتی می‌افتد بگوییم کار ما بوده و زمانی که شاخص‌ها افت می‌کند، خود را کنار بکشیم.

او می‌گوید: تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی که این روز‌ها اثرات خود را در زندگی تک‌تک مردم گذاشته است، مسبوق به سابقه است و اوج بی‌انصافی است که گفته شود به‌خاطر مدیریت اصلاح‌طلبان این اتفاق افتاده است. سوال من این است اگر ریاست‌جمهوری به‌دست اصولگرایان افتاده بود، برخورد ترامپ با نظام جمهوری اسلامی ایران تفاوت می‌کرد؟ پس ضرورت دارد که جانب اخلاق را حفظ کرد و به‌خاطر موفقیت حزب و جناح خود، همه مسائل را بدون بررسی زیر سوال نبریم.

ساعی یادآور شد: قبول دارم صبر بسیاری از مردم لبریز شده و مشکلات اقتصادی امان آن‌ها را بریده است، ولی باید این واقعیت را بپذیریم که چه دولت اعتدالی و چه اصلاح‌طلب و اصولگرا باشد تاثیری در فشار حداکثری آمریکا و هم‌پیمانانش علیه ما نمی‌کند و این ما هستیم که باید مسیر مقاومت و خودکفایی را با قدرت ادامه دهیم.

نماینده تبریز در مجلس دهم خاطرنشان کرد: رای ندادن موضوعی را حل نمی‌کند و حتی می‌تواند بستری برای تاثیرات منفی در جامعه هم باشد. به‌طور مثال فرض کنید مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند، در نتیجه این رفتار چه اتفاق مثبتی برای کشور می‌افتد؟ هیچ؛ ولی عدم‌مشارکت یک مسیر هموار برای افرادی است که می‌خواهند به لطف همین رکود در جامعه با حداقل رای‌ها وارد مجلس شوند و شک ندارم نماینده‌ای که پشتوانه قوی مردمی نداشته باشد نمی‌تواند با صلابت در مجلس ظاهر شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.