ارتباط با ما در

طبیعت گردی در اطراف تهران

هر زمانی که تهران سه روز پشت سر هم تعطیل می شود می بینیم که تعداد زیادی از مردم آن شهر به همراه خانواده و به وسیله ماشین های خود به طرف شمال راه می افتند و ترافیک وحشتناکی را در جاده های منتهی به شمال کشور ایجاد می نمایند به طوری که یک روز تمام مجبورند که در ترافیک باشند.

منتشر شده

هر زمانی که تهران سه روز پشت سر هم تعطیل می شود می بینیم که تعداد زیادی از مردم آن شهر به همراه خانواده و به وسیله ماشین های خود به طرف شمال راه می افتند و ترافیک وحشتناکی را در جاده های منتهی به شمال کشور ایجاد می نمایند به طوری که یک روز تمام مجبورند که در ترافیک باشند و زمانی هم که به شمال می رسند تنها یک روز می توانند در آنجا بمانند چون در روز سوم تعطیلات شان باز در ترافیک سنگین بازگشت مردم از شمال گرفتار می شوند. اما آیا واقعا در تهران هیچ جای دیدنی برای گذراندن تعطیلات و یا اوقات فراقت وجود دارد که مردم مجبور نباشند تا این همه سختی را جان بخرند. پاسخ به این پرسش مثبت است. در اطراف تهران مکان های دیدنی زیادی وجود دارد که با نیم ساعت رانندگی به این مکان ها می رسید و از زیبایی های آن لذت می برید.

کن و سولقان

از جمله این مکان های زیبا در تور طبیعت گردی می توان به دو روستای زیبا که شبیه روستاهای دوقلو هستند اشاره کرد. این دو روستا در شمال غربی تهران قرار دارد و اکنون و با گسترش شهر تهران جزئی از این شهر به شمار می رود. این دو روستای ییلاقی زیبا در جاده امامزاده داوود قرار دارند. این دو روستای کوهپایه ای از منظره های زیبایی برخوردار هستند و خانه های روستایی که در آن جا قرار دارد، به زیبایی های این روستا افزوده است. در این دو روستا باغ های توت و سایر درختانی که در این روستا ها هستند و رودخانه هایی که از میان این روستا عبور می کند ، یک مکان رویایی را ایجاد می نماید. متاسفانه در سالهای اخیر و با ساخت و سازهای بی رویه ویلاها ، شکل و شمایل سنتی روستا در حال از بین رفتن است و به محیط زیست این منطقه صدمه های زیادی زده شده است. از هر نقطه از تهران که بخواهید به سوی کن بروید بیشتر از نیم ساعت تا چهل و پنج دقیقه طول نخواهد کشید.

آبشار سنگان

این آبشار زیبا هم در نزدیکی روستای کن واقع گردیده است و یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است. آبشار سنگان در بیست کیلومتری شمال غربی شهر بزرگ تهران قرار دارد. این آبشار در کنار کوه پهنه حصاری است. گر چه در تابستان هوای این منطقه بهشتی است اما در زمستان و با یخ زدن آبشار سنگان مناظر بدیع و بی نظیری را می توانید مشاهده نمایید که برای عکس برداری بسیار مناسب است.

روستای سنگان

در میان کوه های سر به فلک کشیده البرز در شمال غربی تهران یک روستای ییلاقی که از نظر تاریخی ارزش زیادی دارد، واقع شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا دو هزار و صد متر است. از آثار تاریخی این روستا ، می توان به گورستان و ساختمان سه امامزاده ای که در کنار آن قرار دارد اشاره کرد. قدمت سنگ قبر هایی که در این گورستان موجود است، حتی به پانصد سال پیش بازمی گردد. این روستا از توابع بخش کن است. در مسیر امامزاده داوود و پیش از رسیدن به آن ، به یک سه راهی می رسید که تابلوی راهنمای مسیر روستای سنگان را به شما نشان می دهد.

وردیج و واریش

از دیگر روستاهای دوقلوی اطراف تهران در تور ایران گردی به دو روستای وردیج و روستای واریش می رسیم. روستای وردیج بزرگ ترین روستای حریم غربی تهران به شمار می رود و جمعیتی نزدیک به پانصد نفر دارد. یک روستای زیبا که در کوهپایه پهنه حصار قرار دارد. دارای باغ های زیبا و سرسبزی هم هست. روستای واریش هم مانند روستای وردیج بسیار زیبا است اما در ارتفاعی کمی بیشتر از وردیج قرار دارد و کمی هم سرسبز تر است. محصولات باغ های این دو روستا بسیار خوشمزه و با کیفیت است . از جمله آنها می توان به سیب ، گیلاس، هلو، گلابی، گردو، انگور و میوه های دیگر است. در روستای وردیج رودی نسبتا بزرگ هست که با شاخه های نی زیاد پوشیده شده است و یک نیزار زیبا را ایجاد کرده است. در کنار رودخانه بخش هایی هست که می توانید زمانی که هوا گرم است در آن جا آبتنی هم بکنید.

آبشار لت مال

به گزارش سفر باتو ، تا از کوه پهنه حصار دور نشده ایم جا دارد که به آبشار زیبای دیگری در این منطقه اشاره نماییم. نام این آبشار از دو بخش لت به معنی سنگ و مال به معنی مالیده شدن گرفته شده و از فرسایش سنگ ها توسط آب حکایت می کند. در کنار این آبشار راهی پلکانی ایجاد شده که در نوع خود بسیار زیبا است و این راه به قله کوه پهنه حصار می رسد. در کنار کوه پهنه حصار امامزاده ای هم به نام بی بی زرین قمر هست که اگر هوا سرد بود می توانید برای گرم شدن به این امامزاده پناه بیاورید.  هتلهای ۵ ستاره استانبول با کیفیت بالا را ببینید.

البته این مناطق همه در غرب تهران قرار گرفته اند این به آن معنی نیست که در شرق تهران جای دیدنی وجود ندارد. همچنین این مکان ها بافت روستایی دارند و از امکانات رفاهی آنچنانی بی بهره هستند و تنها به درد طبیعت گردی می خورند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.