ارتباط با ما در

واکنش فرانسه به دستگیری مدیر آمد نیوز/ نگرانی فرانسوی‌ها از پخش اعترافات روح الله زم

روز گذشته خبر دستگیری روح الله زم در مکان و زمانی نا معلوم توسط سازمان اطلاعات سپاه منتشر شد. مهمترین رسانه فرانسوی واکنشی به این خبر نشان داده که نمایانگر ترس محل اقامت روح الله زم از انتشار اعترافات اوست.

منتشر شده

به گزارش جامعه ایرانی؛ روز گذشته اطلاعات سپاه در بیانیه‌ای از دستگیری روح الله زم ادمین کانال تلگرامی آمدنیوز که در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶ نقش زیادی در بسیج معترضان بازی کرده بود، خبر داد. در بیانیه سپاه از ارتباط روح الله زم با سرویس‌های جاسوسی عربستان، اسرائیل و فرانسه نام برده شده است. همچنین روح الله زم در اعترافات خود می‌گوید از اینکه به فرانسه اعتماد کرده، پشیمان است.

بسیاری از رسانه‌های جهان به این خبر واکنش نشان داده و به محل زندگی روح الله زم در پاریس فرانسه اشاره کرده‌اند و با توجه به اینکه از میان سه کشور یاد شده، تنها فرانسه با ایران ارتباط دارد، نگاه رسانه‌ها و البته مقامات کشور فرانسه به اعترافات روح الله زم اهمیت ویژه‌ای داست. 

پایگاه خبری فرانس ۲۴ در گزارشی نوشت: سپاه پاسداران در بیانیه‌ای از بازداشت روح الله زم خبر داده، اما گفته نشده این بازداشت چطور انجام شده است.

این رسانه به پناهندگی زم به پاریس نیز اشاره کرده و نوشته در اعلامیه تلویزیون ایران، روح الله زم یک طعمه خاص معرفی شده و گفته شده او سرتیم جنگ روانی دشمنان علیه ایران بوده است.

آژانس خبری فرانسه به عنوان مهمترین پایگاه خبری این کشور مدعی شده «گفته می‌شود زم به پاریس تبعید شده بوده، اما سپاه مشخص نکرده او را کی و کجا بازداشت کرده است.»

آژانس خبری فرانسه نوشته: او مقابل دوربین تلویزیون ایران ظاهر شده و گفته اعتماد به دولت‌ها به ویژه دولت فرانسه کار اشتباهی بوده است. ضمن اینکه در کلیپی که از او نمایش داده شده او مستقیم به دوربین نگاه نمی‌کند.

آژانش خبری فرانسه توضیح نداده که منظور از اینکه روح الله زم به دوربین نگاه نمی‌کرده چه بوده است. اما به احتمال قوی آنها خواسته‌اند اینگونه به کنایه بگویند اعترافات روح الله زم سخنان خودش نبوده و فردی پشت دوربین آنها را به زم نشان می‌داده و به همین دلیل او نمی‌توانسته مستقیم به دوربین نگاه کند.

این رسانه در پایان به درخواست سازمان عفو بین الملل از ایران برای توقف انتشار فیلم اعترافات متهمان اشاره کرده و نوشت: این سازمان بار‌ها از ایران خواسته این روند را متوقف کند و آن را نقض حقوق متهم می‌داند.

این بند از گزارش آژانس خبری فرانسه نشان می‌دهد فرانسوی‌ها نگران پخش اعترافات روح الله زم از رسانه‌های ایران هستند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.