ارتباط با ما در

استاندار تهران؛

سلب حضانت از والدین کودکان کار که ۳ بار پذیرش شوند/ تهران سرریز مشکلات است

استاندار تهران گفت: در مورد بچه‌های ایرانی اگر کودکی بیش از ۳ بار با یک ویژگی پذیرش شود سلب حضانت از خانواده انجام می‌شود و کودک تحویل بهزیستی می‌شود.

منتشر شده

کودکان کار

انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از خبرنگاران طی سخنانی گفت: امروز عصر علم و آگاهی و دانایی است و شاهد انفجار دانایی هستیم؛ به شکلی که هر روز تولید علمی در ابعاد مختلف روی می‌دهد و هر که خود را در مسیر علم و آگاهی قرار ندهد دچار یک عقب‌ماندگی جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی افزود: در شرایطی که دشمن انواع تحریم‌ها را علیه ملت ما اعمال می‌کند و از سوی دیگر پمپاژ ناامیدی در دستور کارش قرار گرفته، قطعا برای امیدآفرینی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش خبرنگاران بی‌بدیل خواهد بود.

استاندار تهران ادامه داد: در سالی که انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش‌ رو داریم‌ مهم‌ترین و اثربخش‌ترین پشتوانه هر نظامی حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف است و قطعا از این حیث انتخابات برای کشور ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف گفت: در سیل اخیر مشاهده کردیم که مشارکت مردم بر اثر اطلاع‌رسانی به موقع شما خبرنگاران چه جوش و خروشی را ایجاد کرد و باعث همدلی و هم‌افزایی شهروندان و مسئولین شد، لذا نقش شما خبرنگاران بسیار پراهمیت است. حضور رسانه‌ها در سیل اخیر شرایطی را فراهم کرد که استقبال بی‌نظیری در کمک به مناطق سیل‌زده فراهم شد. لذا باور قلبی من این است که ارزش خدمت و اقدامات شما خبرنگاران بسیار بالاست و شما را از خودمان جدا نمی‌دانم و خود را ملزم پاسخگویی به اقدامات‌مان در مقابل شما می‌دانم.

بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آسیب‌های اجتماعی سطح استان تهران اشاره کرد و افزود: تهران سرریز آسیب‌هاست به شکلی که امروز پس از پذیرش کودکان کار مشخص شد که ۸۲ درصد این کودکان از اتباع خارجی هستند. به این ترتیب تهران شرایط خاص خود را دارد و در مسائل مختلف شما خبرنگاران می‌توانید کمک حال ما باشید همان طور که در موضوع سیل اخیر این اتفاق افتاد و ما به کمک شما و اطلاع‌رسانی به موقع توانستیم به عنوان استان معین در دشت آزادگان حضور پیدا کنیم و خدا رو شکر شرایطی فراهم شد که در ارائه خدمات روسفید شدیم.

استاندار تهران ادامه داد: البته استان تهران ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش‌های مختلف نیز دارد. از جمله این که در هر هکتار از اراضی باغی در سطح استان تهران ۳۰ تن برداشت انجام می‌شود؛ در حالی که رقم میانگین کشوری ۱۰ تن است. ۳۰ درصد صنعت کشور در استان تهران و ۶۸ هزار میلیارد تومان مالیات که جزء منابع درآمدی کشور است، در استان تهران تامین می‌شود. در حال حاضر سند آمایش استان تهران تدوین و ابلاغ شده و سند توسعه استان نیز تهیه شده است؛ به شکلی که هر شهرستان بنا به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد سند آمایش منحصر به فرد خود را دارد. خوشبختانه سند آسیب‌های اجتماعی استان تهران نیز تدوین شده و از این پس تمامی اقدامات در سطح استان بر اساس این اسناد توسعه‌ای انجام خواهد شد.

بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که این استان شبکه استانی ندارد، گفت: ۳۰ استان کشور دارای شبکه استانی هستند اما تهران با ۱۴ میلیون جمعیت شبکه استانی مستقل ندارد که این نشان از مظلومیت استان تهران دارد. در حقیقت در استان تهران فضایی وجود ندارد که مسئولین استان اقدامات خود را برای شهروندان تشریح کنند. البته بر اساس تفاهمنامه‌ای مقرر شده که تا زمان راه‌اندازی شبکه استانی تهران ۵۰ درصد وقت شبکه ۵ در اختیار استان تهران قرار بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص جمع‌آوری کودکان کار در سطح استان تهران گفت: محوریت موضوع کودکان کار با استانداری تهران است. قطعا با ایجاد هم‌افزایی میان دستگاه‌های مختلف می‌توان عملکرد بسیار مناسبی در این حوزه داشت. سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه کودکان کار را دعوت کردیم و از آنها برای این حوزه راهکار خواستیم. در جلساتی که با محوریت کودکان کار برگزار شد این نکته مورد تاکید قرار گرفت که این کودکان در معرض آسیب هستند و از نعمت دوران کودکی خود محروم می‌شوند.

بندپی ادامه داد: مشکلی که در این حوزه وجود داشت این بود که وقتی این کودکان پذیرش می‌شدند با مراجعه خانواده‌ها مجبور به تحویل کودکان بودیم. در مورد کودکان اتباع خارجی نیز وزارت امور خارجه باید حکم می‌داد، خوشبختانه با جلساتی که با قوه قضاییه برگزار شد امروز در مورد بچه‌های ایرانی اگر کودکی بیش از سه بار با یک ویژگی پذیرش شود سلب حضانت از خانواده انجام می‌شود و کودک تحویل بهزیستی می‌شود. در مورد اتباع نیز اگر به صورت فردی به ایران قاچاق شده باشند، به مرز بازگردانده و از کشور طرد خواهند شد، در این حوزه اعتقاد به استمرار کار داریم و قطعا در این مسیر به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

استاندار تهران درخصوص اقدامات استانداری در حوزه حمل و نقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل انبوه‌بر و ریلی و اتصال رینگ ریلی شهرستان‌های استان تهران به شهر تهران گفت: قطعا اگر مترو پرند از فرودگاه امام به سمت شهر پرند ادامه پیدا کند، صرفه اقتصادی دارد و تکمیل این خط اجتناب‌ناپذیر است لذا بی‌تردید مترو پرند تکمیل خواهد شد و اعتبار لازم آن نیز به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان توسط شهرداری پرند تقبل شده است. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تکمیل این خط باشیم.

وی افزود: مسیر تهران – قرچک ورامین – پیشوا اعتبارات لازمش تخصیص پیدا کرده و مراحل احداث خود را طی می‌کند. در اسلامشهر نیز در حال انجام کار هستیم تا قطار حومه‌ای که شهرداری اسلامشهر مجری آن است هر چه زودتر تکمیل شود. قطار حومه‌ای شهریار نیز مطالعاتش به اتمام رسیده و به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد. قطعا حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی در سطح استان تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است و از سوی استانداری نیز اولویت خاصی به این موضوع داده شده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.