ارتباط با ما در

رئیس مرکز مدیریت عملکرد وزارت کشور مطرح کرد:

۱۲۰۰ تشکل در مناطق سیل‌زده فعال بوده‌اند/ واریز کمک ۳۰۰ میلیونی

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور بر اساس آمار یک هزار و ۲۰۴ تشکل در مناطق سیل‌زده فعالیت داشته‌اند، گفت: همچنین تشکل‌ها ۳۱۰ میلیون کمک واریز کرده‌اند.

منتشر شده

علی طالبی با اشاره به اینکه از همه کسانی که فضای شهرهای سیل زده را به خوبی مدیریت کردند، گروه‌های جهادی، نیروهای مسلح، بسیجیان و… تشکر می‌کنم، اظهار داشت: امیدوارم این همدلی و انسجام که لطف الهی بود همچنان استمرار داشته باشد؛ غصه یکدیگر را بخوریم و به یکدیگر کمک کنیم تا بر مشکلات فائق آییم.

وی با بیان اینکه در این اتفاقات، استکبار جهانی و عواملی که در خارج از مرزها نشسته‌اند عملکرد ما را نگاه می‌کنند و ارزیابی آنها حول دو محور است، اینکه چقدر رضایتمندی در بین مردم ایجاد می‌شود و اینکه چقدر نظام کارآمد است در تنظیم روابط داخلی خود و مردم و اقداماتی که باید انجام دهد، تصریح کرد: انصافاً در کمترین زمان از حالت بحران خارج شد شهرها، خارج شدن از حالت بحران یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند اطمینان را در بین مردم افزایش دهد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور افزود: اتمام کار و نتیجه گرا بودن خیلی مهم است؛ حرکت کنیم به مرحله بعد؛ اگر این اتفاق نیفتد فکر می‌کنم نگرانی دوباره افزایش یابد.

طالبی با تاکید بر اینکه امروز متوجه شدم یکسری از سازمان‌های مردم نهاد کمتر شده‌اند و جای آنها خالی شده است؛ حوزه اجتماعی تلاش کنند تشکل‌ها را در منطقه نگه دارند و از ظرفیت آنها استفاده کنند، افزود: در بخش پل‌ها کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است. اما رمپ های کناری هرچه سریع‌تر زده شود تا رفت و آمد مردم عادی شود و کمک شود به اینکه مردم در مابقی امور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد پمپاژهای آب اعتراضات زیاد بود و باید زودتر فکری شود؛ ادامه داد: اعلام شده است در قضیه سیل تعداد تشکل‌های فعال استانی ۵۲ مورد، ۲ تشکل ملی، ۸۸۹ تیم مددکار اجتماعی و ۱۵ موکب فعالیت داشتند؛ ‬۲۴۶ گروه جهادی حضور داشتند و در مجموع‌‬ ۱۲۰۴ تشکل فعال بوده است و ۳۱۰ میلیون کمک واریز کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه مردم و تشکل‌ها این آمادگی را دارند کمک کنند و باید قدر بدانیم، تصریح کرد: در خصوص ساماندهی کمک‌های مردمی باید فکری کنید. سامانه «سجاد» ایجاد شده است و میزان کمک‌های مردمی در حادثه سیل از طریق این سامانه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

طالبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه مجوزها و پروانه‌های ساخت مسکن به صورت رایگان است لذا درآمدهای پایدار شهری در آینده مشکل پیدا می‌کند و ممکن است شهرداران نتوانند بودجه جاری را تأمین کنند؛ در این مورد باید فکری شود.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.