ارتباط با ما در

در واکنش به انتصاب داماد بطحایی به سمت دستیار ویژه وزیر مطرح شد؛

قمی: مردم از رانت و پارتی‌بازی بیزارند

قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: وزیر، وکیل، سفیر و.. همه این‌ها بچه دارند و بچه‌هایشان بزرگ می‌شوند و به هر حال باید در جایی مشغول به کار شوند، این حق طبیعی‌شان است، ولی مساله این است که مسئولیت‎ها باید بر اساس شایستگی باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب داماد وزیر آموزش و پرورش به سمت دستیار ویژه او گفت: عدل یعنی هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و هر عملی که خلاف عدل باشد، ظلم است. مردم هم از ظلم، رانت و پارتی‌بازی خوش‌شان نمی‌‌آید و این‌ها خلاف ارزش‌های اسلامی است.

در آذر ماه سال گذشته طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، مرتضی دزفولی به سمت دستیار ویژه وزیر منصوب شد و اکنون عنوان شده که این انتصاب فامیلی و دزفولی داماد وزیر است.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای در واکنش به انتصاب داماد سید محمد بطحایی به سمت دستیار ویژه وزیر گفت: وزیر، وکیل، سفیر و.. همه این‌ها بچه دارند و بچه‌هایشان بزرگ می‌شوند و به هر حال باید در جایی مشغول به کار شوند، این حق طبیعی‌شان است، ولی مساله این است که مسئولیت‎ها باید بر اساس شایستگی باشد.

وی ادامه داد: ممکن است یک وزیر یا حتی رئیس‌جمهور فرزندش شاگرد ممتاز، صنعت‌گر، شایسته و فرهیخته‌ای برجسته باشد، پس اشکالی ندارد که یک مسئولیت هم بگیرد، اما اگر صرفا به خاطر وابستگی به شخصی از رانت استفاده شود و به اصطلاح به واسطه وابستگی نه به خاطر شایستگی به او مسئولیتی داده شود، این اشکال دارد و روش غلطی است و نباید این مساله در جمهوری اسلامی ایران باب شود.

قمی با تاکید بر اینکه افراد باید بر اساس شایستگی انتخاب شوند، گفت: به طور کل اگر فردی شایسته است و ضابطه لازم را دارد، استفاده از آن اشکالی ندارد، اما اگر شایستگی نداشته باشد و بر اساس فامیلی و رانت بخواهد، مسئولیتی را اشغال کند به صورت شرعی و قانونی اشکال دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصابات فامیلی در میان مسئولان و نمود آن در جامعه گفت: عدل یعنی هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد و هر عملی که خلاف عدل باشد، ظلم است و مردم هم از ظلم، رانت و پارتی‌بازی خوش‌شان نمی‌‌آید و این‌ها خلاف ارزش‌های اسلامی است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.