ارتباط با ما در

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

احمدی‌نژاد می‌خواهد جلب توجه کند/ یارانه ۹۰۰ هزار تومانی غیرممکن است

قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌صورت کلی از مسیر خود منحرف شد. هدفمندی یارانه قرار بود به کاهش مصرف انرژی، پرداخت ۳۰ درصد یارانه به تولیدکننده و واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی منجر شود اما به هیچ‌کدام از این اهداف دست پیدا نکردیم.

منتشر شده

جامعه ایرانی– یک نماینده مجلس تأکید کرد: در سال آینده نمی‌توان به بودجه نگاه بخشی داشت. در سال ۹۸ با محدودیت‌های مالی روبرو خواهیم بود و تا جایی که امکان دارد باید هزینه جاری را کم کنیم و تفکر منطقه‌ای و استانی را کاهش دهیم.

مهرداد لاهوتی نمایند لنگرود و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی با اشاره به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد مبنی بر افزایش یارانه نقدی از ۴۵ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان، گفت: صحبت‌های احمدی‌نژاد پوپولیستی است و تنها می‌خواهد به‌نوعی جلب‌توجه کند؛ چرا که این مسئله کاملا بدهی است که پرداخت یارانه ۹۰۰ هزار تومانی غیر ممکن است.

او با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها به اهداف اولیه‌اش نرسیده، ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌صورت کلی از مسیر خود منحرف شد. هدفمندی یارانه قرار بود به کاهش مصرف انرژی، پرداخت ۳۰ درصد یارانه به تولیدکننده و واقعی کردن قیمت حامل‌های انرژی منجر شود اما به هیچ‌کدام از این اهداف دست پیدا نکردیم.

این نماینده مجلس تأکید کرد: بنابراین قانون هدفمندی یارانه‌ها نیاز به تجدیدنظر دارد و باید به دهک‌های پایین جامعه کمک کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه خاطرنشان کرد: در سال آینده نمی‌توان به بودجه نگاه بخشی داشت. در سال ۹۸ با محدودیت‌های مالی روبرو خواهیم بود و تا جایی که امکان دارد باید هزینه جاری را کم کنیم و تفکر منطقه‌ای و استانی را کاهش دهیم.

لاهوتی تأکید کرد: باید برای بودجه سال آینده تدبیری اندیشید که با توجه به فشارهای دشمن، در مبارزه متقابل نبازیم و برنده میدان باشیم. اگر بخواهیم مانند سال‌های گذشته بودجه را تیکه و پاره کنیم و هرکسی منطقه خود را ببیند قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

او ادامه داد: جلساتی در خصوص بودجه در حال برگزاری است و در جلسه غیرعلنی مجلس در روز یکشنبه هم درباره مشکلات پیش روی کشور و مسائلی که ممکن است در بودجه با آن روبرو شویم، بحث‌هایی مطرح شد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.