ارتباط با ما در

محققان تشریح کردند

کمبود ویتامین D عامل افزایش وزن؟

افزایش وزن می‌تواند یکی از نشانه‌های نیاز بدن شما به ویتامین D  در رژیم غذایی‌تان هستید. افزایش دو پوندی وزن می‌تواند ناشی از کمبود این ویتامین در بدن باشد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– از علائم کمبود ویتامین D می‌توان به احساس خستگی، تعریق زیاد و احساس کلی ضعف بدنی اشاره کرد. اما اگر وزنتان افزایش یافته نیز ممکن است با خطر کمبود این نوع از ویتامین در بدنتان مواجه باشید.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، در این میان این سؤال مطرح می‌شود که چه میزان افزایش وزن را می‌توان ناشی از کمبود ویتامین D دانست؟

ویتامین D مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد تا عضلات، دندان‌ها و استخوان‌ها در سلامت بمانند. بدن از این ویتامین استفاده می‌کند تا میزان کلسیم را تنظیم کند.

کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به مشکلات شدید استخوانی و نرمی استخوان شود. اگر با افزایش وزن روبرو هستید، احتمالاً کمبود ویتامین D دارید.

افزایش وزن می‌تواند یکی از نشانه‌های نیاز بدن شما به ویتامین D  در رژیم غذایی‌تان هستید. افزایش دو پوندی وزن می‌تواند ناشی از کمبود این ویتامین در بدن باشد.

دکتر ارین لوبلانش دراین‌باره گفت: «سطح پائین ویتامین D در بدن به افزایش وزن در زنان مسن ربط داشته، اما این افزایش وزن نسبتاً اندکی بوده است.»

وی در ادامه افزود: «این مطالعات گام‌های نخست خود را برمی‌دارد تا بتوانیم به‌طور کامل ارزیابی کنیم که این دو مسئله دقیقاً چه ارتباطی با هم دارند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.