ارتباط با ما در

سید مصطفی هاشمی‌طبا:

دولت روحانی همان دولت هاشمی منهای سازندگی است/ گردانندگان مجلس دهم به بیش از ده نفر هم نمی‌رسند

معاون مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره شباهت‌های دولت روحانی با دولت سازندگی، معتقد است دولت روحانی همان دولت هاشمی منهای سازندگی است.

منتشر شده

جامعه ایرانی–  سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفت: در انتخابات سال گذشته این خودِ اصلاح طلبان بودند که به آقای جهانگیری گفتند از صحنه رقابت‌ها کنار برود. به اعتقاد من آقای جهانگیری نباید از صحنه رقابت‌ها کنار می‌کشید. اما  تصمیم جمعی این شد که آقای جهانگیری  در انتخابات ثبت نام کند تا  اگر تحت شرایطی خاص آقای روحانی رد صلاحیت شد، اصلاح طلبان گزینه دیگری در عرصه رقابت‌های انتخاباتی داشته باشند.

او ادامه داد: اصلاح طلبان مجلس نباید علی‌رغم تعداد نفرات بالا فرمان اداره مجلس را به دست دیگران بسپارند. اینکه برخی چهره‌های  اصلاح طلب در مجلس، مدام  از نقش‌آفرینی گریزان باشند و خود را مخفی کنند، زیبنده فراکسیون امید نیست.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه در شرایط کنونی در سیاست‌ خارجی کشور پارادوکس‌های مشابه‌ای وجود دارد، معتقد است امکان ندارد که  ما در سیاست خارجی،  ارتباطات گسستنی و متزلزل یا قطع شده باشد ولی بخواهیم در کشور سیاست لیبرالی را پیاده کنیم. موضوعی که امروز در دولت آقای روحانی به وضوح قابل مشاهده است.

وی درباره برجام و تاثیر آن بر عملکرد دولت نیز می‌گوید “نفسِ دستیابی به برجام برای ایران موفقیت بزرگی بود.. اما اینکه آن خوشبینی را داشته باشیم که برجام تمامی مشکلات کشور را حل می‌کند، تصور اشتباهی بود که بنده در همان زمان امضای برجام نیز بر روی آن تاکید داشتم و معتقد بودم که حل مشکلات کشور نسخه خارجی ندارد.”

وزیر صنایع دوره دفاع مقدس درباره ترکیب اقتصادی دولت، اظهار داشت “تیم اقتصادی دولت شامل طیفی از افراد می‌شود که در حدود خود آقای روحانی می‌اندیشند و جامعه‌ای  را می‌خواهند که هم به خودشان و هم به مردم خوش بگذرد به معنای واقعی کلمه به دنبال لیبرالیسم کاذب یا همان نوع بد لیبرالیسم هستند.”

معاون مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره شباهت‌های دولت روحانی با دولت سازندگی، معتقد است “دولت روحانی همان “دولت هاشمی منهای سازندگی” است. تفکرات اجتماعی آقای روحانی و مرحوم  هاشمی بی شباهت با هم  نیست ولی آقای هاشمی بر روی سازندگی تاکید داشت در حالی که دولت آقای روحانی سازوکار مشخصی برای امر سازندگی در کشور در نظر نگرفته است.

هاشمی‌طبا درباره علمکرد فراکسیون امید نیز می‌گوید “عملکرد لیست امید  مجلس بسیار کمرنگ بوده است و به اعتقاد من گردانندگان مجلس دهم به بیش از ده نفر هم نمی‌رسند.”

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.