ارتباط با ما در

رسول منتجب نیا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

رفتار احمدی‌نژاد مشکوک است/ شاید ماموریتی دارد

منتجب نیا درباره نگاه احمدی‌نژاد به آینده سیاسی کشور (ریاست جمهوری یا مجلس) اظهار داشت: احمدی‌نژاد به‌طورقطع به کسب این جایگاه‌های سیاسی امیدی ندارد، اهداف دیگری را دنبال می‌کند که درآینده مشخص می‌شود.

منتشر شده

جامعه ایرانی- رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در رابطه با واکنش دولت نسبت به اظهارنظر احمدی‌نژاد تصریح کرد: نباید دولتی‌ها نسبت به صحبت‌های احمدی‌نژاد واکنش نشان دهند زیرا او دیگر نیرویی نیست که قابل‌توجه باشد و حتی درصورتی‌که کسی سخن این گروه را مهم ببیند، باید در عقل و شعورش تردید کرد.

محمود واعظی و محمدباقر نوبخت دو عضو کابینه روحانی نسبت به سخنان احمدی‌نژاد درباره افزایش یارانه نقدی واکنش شدیدی نشان دادند.

احمدی‌نژاد که در سنندج سخنرانی می‌کرد، با همان لحن آشنای خود به دولت حمله کرد که برای دادن یارانه نقدی، «انگار ارث پدرشان را می‌خواهند بدهند.»، اما حرف اصلی او در ادامه بیان شد که با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نیز گران شدن دلار گفت: می‌شود یارانه فعلی را «۲۰ برابر» کرد.

اظهارات احمدی‌نژاد بدان معناست که رقم موردنظر او برای یارانه هر نفر در حال حاضر، ۹۱۰ هزار تومان است. به بیان ساده‌تر، برابر اظهارات احمدی‌نژاد، هر خانواده چهارنفره باید ۳ میلیون ۶۴۰ هزار تومان در ماه یارانه بگیرد.

محمود واعظی در گفت‌وگویی در این رابطه مطرح کرده است: «این فرد یک عوام‌فریبی را شروع کرده است و فکر می‌کند در شرایطی که یک جنگ اقتصادی شروع‌شده است و قبول هم داریم قشری از مردم در مضیقه هستند، می‌تواند با شعار و این‌طور مسائل خود را مطرح کند.»

محمدباقر نوبخت نیز در همین رابطه تأکید کرد: «دولت باید کسری ۵ هزار و هشت‌صد میلیارد تومانی که دولت قبل برای پرداخت همین ۴۵ هزار و پانصد تومان برایمان باقی گذاشته بپردازد، پس چه طور می‌شود این مبلغ را با این بدهی که دولت قبل گذاشته، اضافه کرد.»

رسول منتجب نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با جامعه ایرانی در رابطه با اظهارات اخیر احمدی‌نژاد درباره یارانه ۹۰۰ هزار تومانی و توانایی پرداخت این مبلغ گفت: درباره میزان یارانه‌ها نباید با آقای احمدی‌نژاد بحثی صورت گیرد زیرا او و گروهش باید پاسخگو کارهایی که در دوران ۸ ساله انجام دادند، باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: نیاز نیست که احمدی‌نژاد برای حل مشکلات اقتصادی نسخه‌ای بپیچد، مردم باید تا ده‌ها سال آینده تاوان خسارت برنامه‌هایی که برای ملت در آن دوره نوشته شد و خدماتی که از نگاه آنان صورت گرفت را بپردازند و تا همین حد برای مردم ایران کفایت می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره یادآور شد: بهتر آن است که آقای احمدی‌نژاد به استراحت بپردازد و نیازی نیست به این مسائل بیندیشد. او اجازه دهد تا دولت، کارشناسان و مجلس این مسائل را بررسی خواهند کرد.

منتجب نیا در رابطه با واکنش دولت نسبت به اظهارنظر احمدی‌نژاد تصریح کرد: نباید دولتی‌ها نسبت به صحبت‌های احمدی‌نژاد واکنش نشان دهند زیرا او دیگر نیرویی نیست که قابل‌توجه باشد و حتی درصورتی‌که کسی سخن این گروه را مهم ببیند، باید در عقل و شعورش تردید کرد.

وی در ادامه افزود: بدون تردید کسانی که تا این اندازه به کشور ضربه زدند و خیانت کردند، توجه به سخن آن‌ها درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دراین‌باره که احمدی‌نژاد با طرح چنین مبحثی چه مسئله‌ای را دنبال می‌کند، ابراز کرد: هدف احمدی‌نژاد از طرح چنین مباحثی مشخص نیست زیرا او می‌داند گوش کسی بدهکار سخنانش نیست و اعتماد و اعتنایی به او نمی‌کنند شاید مأموریتی را دنبال می‌کند که در آینده مشخص می‌شود.

منتجب نیا درباره نگاه احمدی‌نژاد به آینده سیاسی کشور (ریاست جمهوری یا مجلس) اظهار داشت: احمدی‌نژاد به‌طورقطع به کسب این جایگاه‌های سیاسی امیدی ندارد، همان‌طور که اشاره کرد اهداف دیگری را دنبال می‌کند که درآینده مشخص می‌شود.

وی دراین‌باره که آیا رفتار احمدی‌نژاد شک‌برانگیز است، بیان کرد: نسبت به رفتار احمدی‌نژاد از ابتدا مشکوک بودم و هنوز هم هستم.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.