ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس بررسی کرد

آیا گیاهخواران بیشتر عمر می‌کنند؟

دکتر سارا برور، مشاور پزشکی و جولیت کلو، متخصص تغذیه در کتاب مشترکان با عنوان «بهتر بخور، بیشتر عمر کن» مزایای رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان را تشریح کرده‌اند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– مصرف غذاهای سالم، رژیم غذایی متناسب به افزایش طول عمر افراد کمک می‌کند چراکه خطر ابتلا به بیماری‌های جدی را پائین می‌آورد. مدت مدیدی است که یک رژیم غذایی گیاهخواری به‌عنوان سالم‌ترین نوع رژیم معرفی‌شده، اما آیا گیاهخواران بیشتر عمر می‌کنند؟

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، نگاهی به جوامعی در سطح جهان که دارای بالاترین سطح طول عمر هستند، آن‌هایی که رژیمی مبتنی بر گیاهان و حجم قابل‌توجهی از میوه و سبزیجات هستند، چشم‌انداز زندگی طولانی‌ترین داشته‌اند.

دکتر سارا برور، مشاور پزشکی و جولیت کلو، متخصص تغذیه در کتاب مشترکان با عنوان «بهتر بخور، بیشتر عمر کن» مزایای رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان را تشریح کرده‌اند.

آن‌ها توضیح می‌دهند: «مطالعات نشان می‌دهد رژیم‌هایی که اساساً بر گیاهان متمرکز هستند با کاهش میزان مرگ‌ومیر، به‌خصوص مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در ارتباط هستند.

یکی از ترکیبات اصلی این نوع رژیم، فیبر است و تنها گیاهان دارای این ماده مغذی حیاتی هستند. فیبر علاوه بر اینکه به حفظ یک وزن سالم کمک می‌کند، می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی، سکته، دیابت، سرطان و بیماری روده که همگی به طول عمر مربوط می‌شوند، کمک کند.

بیماری قلبی

این دو محقق می‌نویسند: «تمام‌دانه‌ها –منبعی خوب برای فیبر- به‌سلامت بیشتر قلب کمک می‌کنند. فیبر حل‌شدنی به کاهش کلسترول هم کمک می‌کند.»

سکته

آن‌ها می‌گویند: «مطالعاتی در سال ۲۰۱۳ نشان داد که افزایش فیبر تا هفت گرم در روز می‌تواند به کاهش هفت درصدی خطر سکته کمک کند.»

دیابت

فیبر حل‌شدنی روند جذب قند در خون را کند می‌کند. کنترل هرچه بهتر قند خون به حفاظت از بدن در برابر مقاومت به انسولین و دیابت نوع دو کمک می‌کند.

سرطان

به عقیده این دو محقق «بر اساس صندوق جهانی تحقیقات سرطان، یک رژیم مملو از فیبر می‌تواند به کاهش خطر سرطان روده کمک کند.»

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.