ارتباط با ما در

نیوزویک بررسی کرد

پورنوگرافی چطور بر روابط جنسی سالم تأثیر می‌گذارد؟

دکتر آنجلا گرگوری، درمانگر روانشناس از کلینیک بین‌المللی آندرولوژی لندن به نیوزویک گفت که دسترسی به پورنوگرافی آنلاین بدین معنا است که جوانان زودتر از آنچه در گذشته اتفاق می‌افتاد، با تصاویر جنسی مواجه می‌شوند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– صنعت آنلاین پورنوگرافی حدود ۱۵ میلیارد دلار درآمدزایی دارد و هر سال بر تعداد جوانانی که به آن دسترسی می‌یابند، افزوده می‌شود.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، در سال ۲۰۱۶ حدود ۶۴ میلیون نفر به‌طور روزانه از یک سایت معروف در این زمینه دیدن کرده‌اند. در سال ۲۰۱۷ نیز این رقم به ۸۱ میلیون نفر رسید.

این حجم از مصرف‌کنندگان پورنوگرافی منجر به نوع جدیدی از اعتیاد شده که طی آن یک وابستگی ناسالم به ابزارهای جنسی افراد را در ایجاد یک رابطه سالم با دیگران با مشکل روبرو کرده است.

دکتر آنجلا گرگوری، درمانگر روانشناس از کلینیک بین‌المللی آندرولوژی لندن به نیوزویک گفت که دسترسی به پورنوگرافی آنلاین بدین معنا است که جوانان زودتر از آنچه در گذشته اتفاق می‌افتاد، با تصاویر جنسی مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: «در گذشته شما طی روندی آهسته‌تر با مسائل مربوط به جنسیت و روابط جنسی آشنا می‌شدید چراکه به این شکل در دسترس نبودند. حال دیگر نیازی نیست که شرایطی دور از نگاه و نظارت والدین فراهم شود، شما یک گوشی هوشمند دارید و از طریق آن به هرکجا که بخواهید سرک می‌کشید.»

گمنامی، دسترسی و استطاعتی که پورنوگرافی آنلاین برای افراد فراهم می‌کند، در حال آسیب زدن هر چه بیشتر به روابط سالم میان زنان و مردان است و آن‌ها را دچار مشکلات عاطفی و روانی می‌کند.

گرگوری می‌گوید: «آنچه شاهدش هستیم، افزایش تعداد زنانی است که دیگر از اندام‌های جنسی خود رضایتی ندارند و مردانی که نگران اندازه اندام جنسی خود هستند.»

وی در ادامه افزود: «پیش از پورنوگرافی –به شکلی که امروز با آن مواجه هستیم- به‌عنوان یک زن چه میزان امکان دیدن اندام‌های زنانه برای شما وجود داشت؟ یا اگر یک دگرجنسگرا بودید، به‌عنوان یک مرد چه زمان هیجان جنسی یک مرد را از نزدیک می‌دیدید؟ شما امکان مقایسه خود با افراد دیگر را نداشتید. اما حال می‌توانید.»

درواقع اعتیاد به پورنوگرافی نیز مانند سایر انواع اعتیاد، روندی رو به رشد دارد. درواقع، مصرف‌کنندگان پورن معمولاً نیاز دارند که در طول زمان دوز مصرف خود را بالا ببرند تا این امر برایشان لذت‌بخش باشد.

انفجار اخیر در صنعت پورنوگرافی آنلاین باعث شد برآورد تأثیرات آن بر سلامت جنسی نسل آینده دشوار شود. تا سال ۲۰۱۹ حدود دو و نیم میلیارد نفر در سراسر جهان از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه کنترل دسترسی جوانان به پورنوگرافی آنلاین هر روز سخت‌تر می‌شود، این خطر جدی وجود دارد که تعداد افرادی که به سمت انتظارات جنسی انحرافی و روابط ناسالم بروند، رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.