ارتباط با ما در

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

تا زمان وجود افراطی‌گری، اصولگرایان با ریزش مواجه می‌شوند

برخی از جریانات درونی اصولگرا مطالبات حزبی و جناحی‌شان را اصل و مطالبات مردم را در حاشیه می‌دانند. جبهه پایداری در رقابت‌های درونی اصولگرایان که یکی از عوامل شکست محسوب می‌شود، در این زمینه فعال بوده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: تا زمانی که نگاه اصولگرایان صفر و صد است و مسائلی که سبب افراطی‌گری می‌شود، مدنظر قرار نگیرد با ریزش مواجه خواهیم شد.

پس از اعلام نتیجه انتخابات مجلس دهم و شکست مسلم اصولگرایان در آن و به‌خصوص در لیست تهران تحلیلگران دلایلی را برای چرایی این مسئله مطرح کردند.

عدم ساماندهی، تمکین نکردن به لیست واحد، غیرمنطقی و کارشناسی نبودن انتخاب گزینه‌ها و غرور ازجمله دلایلی بود که چهره‌های اصولگرا در گفت‌وگوهای خود به آن اشاره‌کرده‌اند.

البته در کنار این اظهارنظرها برخی هم براین اعتقاد بودند که قرار گرفتن نام گروه تندرو اصولگرا در کنار میانه‌روترها سبب شکست آنان در انتخابات مجلس شده است. امیر محبیان، تحلیلگر اصولگرا دراین‌باره گفته بود: «اصولگرایان به جامعه این پالس را فرستادند که همه آن‌ها مثل پایداری فکر می‌کنند.»

اما مجید متقی فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی دراین‌باره نظر دیگری دارد و او عملکرد اصولگرایان را دلیل شکست این طیف سیاسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌داند.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره اظهارنظر سخنگو جبهه پایداری که گفته بود عملکرد اصولگرایان علت شکست آنان در انتخابات مجلس دهم است، گفت: یکی از دلایل رفتارهایی است که بعضی از جریانات درونی اصولگرا از خود نشان می‌دهند، بدین معنا که مطالبات حزبی و جناحی‌شان را اصل و مطالبات مردم را در حاشیه می‌دانند. جبهه پایداری در رقابت‌های درونی اصولگرایان که یکی از عوامل شکست محسوب می‌شود، در این زمینه فعال بوده است.

وی دراین‌باره که سخنگو جبهه پایداری دلیل شکست را فعالیت جداگانه آن‌ها ندانسته است، اضافه کرد: رقابت درونی در جریان اصولگرا همواره سبب انتشار لیست‌های متعدد بوده، بر همین اساس آرا شکسته می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره کاهش رقابت‌های درونی برای انتخابات آینده اظهار داشت: سازوکارهایی برای تجمیع آرا در حال طرح است و جمنا هم حرکت‌هایی در این زمینه انجام داده است، اما باید دید این رفتارها ما را به سمت یک ائتلاف سیاسی می‌کشاند یا خیر؟

کنعانی مقدم درباره نقش جمنا برای انتخابات آینده نیز بیان کرد: با تغییراتی در ساختار کار در حال دنبال شدن است و شاید به نتیجه برسد.

وی درباره این تغییرات توضیح داد: بعد از هر انتخابات آسیب‌شناسی‌هایی صورت می‌گیرد زیرا گروه‌های سیاسی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد این آرایش و پیرایش باید از کادر رهبری تا گفتمان درونی آن صورت گیرد. جمنا به دنبال این است که با یک بازنگری نقایص را برطرف سازد و به‌صورت کاملاً جدی وارد صحنه انتخابات شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره این نقد که آنان جامعه را به‌خصوص نیازهای امروز جوانان را خوب نمی‌شناسند، ابراز کرد: نگاه جدیدی وجود دارد و آن این است که در کادرها جوانان مؤثر و انقلابی وارد ساختارهای انتخاباتی شوند و مطالبات آنان در اولویت مسائل اصولگرایان قرار گیرد با این نگاه به نظر می‌رسد نقصی که درگذشته وجود داشته است، برطرف خواهد شد.

کنعانی مقدم در خصوص استقبال از سوی جوانان به این طیف سیاسی افزود: بحث‌هایی از سوی مجموعه‌ای که به‌عنوان نو اصولگرایان مطرح هستند، بیان‌شده است که بیشتر با همین نگاه به جوانان می‌پردازند.

وی درباره تأثیر رفتارهای تند در کاهش محبوبیت اصولگرایان تصریح کرد: هر جریان سیاسی که با افراط و تفریط روبرو شود، دچار ریزش و ایجاد شکاف در درون خود خواهد شد. تا زمانی که نگاه اصولگرایان صفر و صد است و مسائلی که سبب افراطی‌گری می‌شود، مدنظر قرار نگیرد با ریزش مواجه خواهیم شد.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. ش

    جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ در ۱۰:۴۰

    لعنت به اعتدال که همه منافع ملی را به باد داد
    بسته دیگه حرف از افراط و اعتدال نزنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.