ارتباط با ما در

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس مطرح کرد:

استیضاح ظریف منتفی شد

برخی از امضاکنندگان به دلیل محورهای فرعی استیضاح ظریف را امضا کرده بودند که جنبه منطقه‌ای برای آن‌ها داشت. در صحن هم تلاش شد تا امضاهای استیضاح پس گرفته شود و آقای ذوالنور هم در کمیسیون تلاش کردند که استیضاح‌کنندگان امضای خود را پس بگیرند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- یک عضو هیات رئیسه مجلس از منتفی شدن استیضاح محمد جواد ظریف در مجلس خبر داد.

علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» از حد نصاب افتادن استیضاح محمد جواد ظریف خبرداد و گفت: استیضاح وزیر امور خارجه در حال حاضر ۹ امضا دارد بنابراین از حد نصاب افتاده است.

او درباره چرایی کاهش امضاهای استیضاح ظریف، تاکید کرد: امضاکنندگان استیضاح همه هم‌نظر و متفق نبودند و با انگیزه‌های مختلف استیضاح را امضا کرده بودند و پس گرفتن استیضاح هم با انگیزه‌های مختلف بود. به همین دلیل تنها موضوعی که امضاکنندگان استیضاح با آن هم نظر بودند موضوع پولشویی بود. بنابراین انگیزه‌های مختلف امضا این استیضاح موجب شد تا امضاکنندگان امضای خود را پس بگیرند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: برخی از امضاکنندگان به دلیل محورهای فرعی استیضاح ظریف را امضا کرده بودند که جنبه منطقه‌ای برای آن‌ها داشت. در صحن هم تلاش شد تا امضاهای استیضاح پس گرفته شود و آقای ذوالنور هم در کمیسیون تلاش کردند که استیضاح‌کنندگان امضای خود را پس بگیرند.

تلاش ذوالنوری برای کاهش امضاهای استیضاح ظریف

رحیمی ادامه داد: آقای ذوالنور جزو امضا کنندگان  استیضاح ظریف نبودند و علیرغم اصرارهایی که به ایشان برای امضای استیضاح شده بود ایشان سوال از ظریف را مطرح کردند و اعتقادی به استیضاح نداشتند. آقای ذوالنور استیضاح را خلاف مصلحت کشور می‌دانست و در کمیسیون هم به استیضاح‌کنندگان اعلام کرد که به دلیل درخواستی که مراجع تقلید داشتند که این استیضاح در حال حاضر به مصلحت کشور نیست خواهش می‌کنم امضای خود را پس بگیرید که در کمیسیون با این در خواست ایشان مخالفت کردند. اما در نهایت اصرار و پیگیری آقای ذوالنور و دوستان دیگر موثر واقع شد و عملا امضاها به ۹ نفر رسید که البته خبری به من دادند که تعداد امضاها به ۸ نفر نیز کاهش پیدا کرده است.

او گفت: به صورت رسمی استیضاح آقای ظریف منتفی است. اما سوال ذوالنوری از آقای ظریف به قوت خود باقی است و ایشان از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و گزارش این سوال به هیات رئیسه ارجاع می‌شود و در نهایت این سوال در صحن مطرح می‌شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس در خصوص سرنوشت درخواست نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس به منظور ارجاع پرونده ظریف به قوه قضاییه به دلیل اظهاراتش در خصوص پولشویی، تاکید کرد: در کمیسیون اعمال ماده ۲۳۴ یک نوبت در حضور آقای ظریف مسایل مطرح شد و ایشان دفاعیات خود را مطرح کردند و توضیحاتی ارائه کردند. در جلسه روز گذشته کمیسیون هم این موضوع بررسی شد و این بررسی‌ها منجر به این شد که هیات رئیسه در این خصوص تصمیم بگیرد.

رحیمی در خصوص نظر هیات رئیسه در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ در خصوص ظریف، گفت: هنوز در هیات رئیسه تعیین تکلیف نشده است و برای بررسی این موضوع ۱۰ روز از زمان ارجاع به کمیسیون زمان داریم. هیات رئیسه برای بررسی زمان دارد که حدود ۵ روز از این زمان باقی مانده است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.