ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

برای تقویت سلامت قلب به سونا بروید

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از سونا دارای مجموعه‌ای از مزایا برای سلامتی است، از کنترل فشار خون گرفته تا جلوگیری از سکته و بیماری‌هایی که مغز و ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– بر اساس مطالعاتی که به تازگی صورت گرفته، حمام گرفتن در بخار گرم سونا می‌تواند خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، استفاده از سونا چهار تا هفت بار در هفته در مقایسه با افرادی که یک‌بار در هفته از سونا استفاده می‌کنند، باعث کاهش احتمال تجربه مرگ ناشی از ناراحتی قلبی می‌شود. و کسانی که در طول یک هفته در مجموع ۴۵ دقیقه از سونا استفاده می‌کنند در مقایسه با کسانی که ۱۵ دقیقه در هر هفته در سونا هستند، با خطر کمتری روبرو هستند.

بر اساس نویسندگان تحقیقاتی که در نشریه بی ام سی مدیسین منتشر شده، تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از سونا دارای مجموعه‌ای از مزایا برای سلامتی است، از کنترل فشار خون گرفته تا جلوگیری از سکته و بیماری‌هایی که مغز و ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اما اکثر این مطالعات شامل مردان می‌شود. بنابراین محققان در فنلاند –جایی که حمام سونا بسیار رایج است- خواستار تحقیقات جدید با شرکت‌کنندگانی از هر دو جنسیت شدند.

تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه ایسترن فنلاند روی داده‌هایی که در خلال سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۵ درباره استفاده از سونا و بیماری‌های قلبی جمع‌آوری شده بود، مطالعه کردند. حدود یک هزار و ۶۸۸ مرد و زنی که در این مطالعات شرکت داشتند، دارای میانگین سنی ۶۳ سال بوده و پرسشنامه‌هایی را درباره جزئیات استفاده آن‌ها از سونا و تکرار آن در طول هفته پر کردند.

محققان متذکر شدند که موارد مرگ‌ومیر مربوط به بیماری قلبی را در بازه زمانی مورد مطالعه از اسناد بیمارستان و مراکز درمانی جمع‌آوری کرده بودند. این مطالعات نشان داد که سونا مزایای قابل‌توجهی برای سلامت قلب دارد.

دکتر جینا لونبرگ از موسسه قلب آمریکا که در این مطالعات حضور نداشت به نیوزویک گفت که مطالعات قلبی او نیز نتایجی مشابه را به دنبال داشته و این تحقیقات جدید تأیید می‌کند که سونا تا چه اندازه می‌تواند به‌سلامت قلب کمک کند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.