ارتباط با ما در

بیت‌رهبری درباره حواشی ابقای فردی بازنشسته در وزارت‌بهداشت شفاف‌سازی كرد

حاشیه های رخصت از رهبری

فرد مطلع در دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: این قانون به دلایلی از جمله سرعت اجرایی شدن و همه جانبه نگاه نکردن در اجرا مشکلاتی را برای برخی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی به وجود آورد و روسای این دستگاه‌ها برای رفع مشکلات خود و استفاده از یکی از مهم‌ترین منابع خود یعنی نیروی انسانی کارآزموده، راهی جز درخواست از رهبر انقلاب نداشتند.

منتشر شده

جامعه ایرانی- چند روز پیش خبری آمد که سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت و سید علی صدرالسادات، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حکم سید حسن هاشمی، در سمت خود ابقا شدند.

در ادامه این خبر نوشته شده بود وزیر بهداشت با اخذ مجوز،دو معاون خود را که پیش از این صحبت از بازنشستگی آنان بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مطرح بود، ابقا کرد. خبر همزمان با انتشار تصویری از یک نامه منتشر شد که در آن به صورتی القا می‌شد که گویی رهبری اجازه این افراد را برای ماندن در سمت‌های خود صادرکرده‌اند.

عده‌ای می‌گفتند که قانون برای همه است و این رویه می‌تواند قانون منع به کارگیری بازنشستگان را زیر سوال ببرد و در همین حال برای آنکه جلوی حاشیه‌سازی‌ها گرفته شود، فردی که گفته می‌شود از شخصیت‌های بیت‌رهبری است در مطلبی جلوی سوءاستفاده‌ها از این رخصت را گرفت.

خبر را فارس منتشر کرد و در مطلبی با عنوان«صلاحیت بازنشستگانی که از رهبری اجازه ماندن گرفته‌اند موضوعیت ندارد» نوشت که یک فرد مطلع در دفتر رهبر معظم انقلاب،‌ اظهار داشت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از جمله قوانین مهم، کاربردی و مورد استقبال بسیاری از آحاد جامعه است که می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد.

وی ضمن استقبال از جدی گرفته‌شدن این قانون حساس اضافه کرد: در عین حال، این قانون به دلایلی از جمله سرعت اجرایی شدن و همه جانبه نگاه نکردن در اجرا مشکلاتی را برای برخی دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی به وجود آورد و روسای این دستگاه‌ها برای رفع مشکلات خود و استفاده از یکی از مهم‌ترین منابع خود یعنی نیروی انسانی کارآزموده، راهی جز درخواست از رهبر انقلاب نداشتند.

این فرد مطلع در دفتر رهبر معظم انقلاب همچنین بیان کرد: رهبری ضمن تاکید بر اجرای حداکثری قانون، فقط در حد ضرورت و برای جلوگیری از برخی تنگناها درخواست برخی دستگاه‌ها را به‌صورت حداقلی پذیرفتند و درخواست برخی دستگاه‌ها را هم پذیرفتند. وی ادامه داد:‌ موافقت یا عدم موافقت رهبری با درخواست دستگاه‌ها هیچ ارتباطی با انتصابی و انتخابی ندارد و در بین دستگاه‌ها هم از مجموعه دولت وجود دارند مانند وزارت اطلاعات، وزارت نفت، وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و هم از قوه قضاییه و هم صدا وسیما.

وی اضافه کرد: صلاحیت افرادی که از طرف رهبری اجازه ماندن در مسئولیت‌های‌شان را گرفته‌اند موضوعیت ندارد؛ چرا که رهبری برخی از این افراد را نمی‌شناسند، ضمن اینکه نه امکان بررسی صلاحیت این افراد در این زمان محدود وجود داشته و نه بنای چنین کاری بوده است و با اعتماد به تشخیص رییس دستگاه و پذیرفتن منطق درخواست او با این درخواست‌ها موافقت شده است؛ بنابراین وضعیت این افراد هیچ تفاوتی با دیگر مدیران ندارد و این اجازه به معنای تایید این افراد از سوی رهبری نیست.
وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر چه اکثر دستگاه‌های منسوب به رهبری مشمول این قانون نمی شدند اما تاکید شده این قانون درباره آن‌ها نیز باید به صورت حداکثری اجرا شود؛ بنابراین از خود دفتر رهبری تا بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(س)، آستان قدس رضوی، موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی و دیگر مجموعه‌ها این قانون اجرایی شده است. وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که در تمام دستگاه‌ها، هم مقوله جانشین پروری جدی گرفته شود و هم توجه به نیروهای جوان و نخبه. بایددستگاه‌ها حداکثر تلاش خود را برای جایگزین کردن نیروهای جدید به جای افرادی که موقت مجوز حضور دریافت کرده‌اند، انجام دهند.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.