ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس تشریح کرد

علائم سرطان پروستات را بشناسید

سرطان پروستات در بسیاری از کشورها رایج است. علائم این بیماری معمولاً زمانی نمایان می‌شود که سرطان روندی رو به رشد دارد و مجرای ادراری را تحت فشار قرار می‌دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– علائم سرطان پروستات را می‌توان به سادگی با بیماری‌هایی که چندان جدی نیستند اشتباه گرفت اما از آنجایی که این نوع از سرطان بسیار شایع است، مهم است که تمامی این علائم را بشناسید.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، سرطان پروستات در بسیاری از کشورها رایج است. علائم این بیماری معمولاً زمانی نمایان می‌شود که سرطان روندی رو به رشد دارد و مجرای ادراری را تحت فشار قرار می‌دهد.

اما حتی در این مرحله نیز علائم سرطان پروستات به‌راحتی نادیده گرفته می‌شوند. در اینجا پنج نشانه‌ای که اشتباه گرفته می‌شوند اما جدی هستند لحاظ می‌شود.

جریان ضعیف ادرار

اگر وقتی به توالت می‌روید جریان ادرارتان ضعیف شده، باید آن را جدی بگیرید. جریان کم قوت می‌تواند نتیجه توموری باشد که مجرای ادراری را تحت فشار قرار می‌دهد.

پا یا مچ پای ورم کرده

اگر سرطان پروستات تا گره‌های لنفاوی گسترش یافته باشد، می‌تواند منجر به شرایطی شود که خیز لنفاوی (باد کردگی بافت‌های زیر جلدی به علت جمع شدن مایع لنف به‌طور زیاد در آنجا) نام دارد.

سیستم لنفاوی بدن به سیستم ایمنی متصل است و مایعی به نام لنف را در بدن به جریان در می‌آورد. اگر این جریان مسدود شود، مایع می‌تواند پس از تجمع باعث تورم شود.

یبوست

اگر سرطان پروستات به سمت روده گسترش بیابد، علائمی چون یبوست خود را نشان می‌دهند.

مشاوران حوزه سرطان البته متذکر می‌شوند: کسانی که سرطانشان تشخیص داده شده نیز ممکن است به دلیل مصرف داروهای شیمی‌درمانی، داروهای ضدبیماری و مسکن یبوست را تجربه کنند.

کمر درد

کمردرد ناشی از سرطان پروستات زمانی رخ می‌دهد که سرطان به سمت استخوان‌های کمری گسترش یافته باشد.

در سال ۲۰۱۳ مطالعاتی صورت گرفت که نشان داد کمردرد از جمله علائمی است که میزان بالاتری از احتمال ابتلا به سرطان پروستات را نشان می‌دهد.

کاهش وزن دور از انتظار

کاهش وزن اندک امری تقریباً عادی است، اما اگر شاهد کاهش ناگهانی و قابل‌توجه وزن خود هستید بدون آنکه اقدامی در این جهت انجام داده باشید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

کاهش وزن بدون اقدامی در این جهت از سوی خودتان، با اکثر سرطان‌ها از انواع مختلف در ارتباط است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.