ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

چهار غذایی که باعث تقویت حافظه می‌شود

دکتر چانگ ژنگ یوان، نویسنده این مطالعات به نیوزویک گفت: «مهم است که دریافتیم شرکت‌کنندگانی که ۱۸ تا ۲۰ سال زودتر مصرف بالاتر سبزیجات و میوه‌ها را آغاز کرده بودند، با احتمال کمتری در ابتلا به مشکلات شناختی روبرو می‌شدند.»

منتشر شده

جامعه ایرانی– دانشمندان چهار غذایی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به کاهش خطر از دست دادن حافظه کمک کند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، سبزیجاتی با برگ سبز (مانند اسفناج، کلم، کاهو)، غذاهای دارای کاروتنوئید (مانند گوجه‌فرنگی، رب گوجه، آب گوجه‌فرنگی، هویج، سیب‌زمینی شیرین، کدو، کلم و اسفناج) و میوه‌هایی از خانواده توت (مانند توت‌فرنگی و زغال‌اخته) با حفظ مهارت‌های حافظه مرتبط هستند.

محققان در دانشگاه هاروارد با بررسی و تحلیل شرایط ۲۷ هزار و ۸۴۲ نفر به این نتایج رسیدند. شرکت‌کنندگان در این تحقیقات دارای میانگین سنی ۵۱ سال بودند.

داوطلبان این آزمایش پرسشنامه‌هایی را در مورد میزان مصرف روزانه سبزیجات، میوه‌ها و سایر غذاهایی که در طول روز می‌خوردند، پر کردند. آن‌ها ظرف ۲۰ سال به‌صورت مداوم هر چهار سال یک‌بار این کار را تکرار کردند. این تیم تحقیقاتی مصرف سبزیجات را به‌صورت یک فنجان سبزیجات خام یا دو فنجان سبزی‌های برگ‌دار تعریف کردند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق، علاوه بر نوع غذایی که مصرف می‌کردند، آزمایش‌هایی را برای اندازه‌گیری توانایی شناختی‌شان چهار سال پیش از پایان این تحقیقات انجام دادند. به‌طور میانگین افرادی که در این مرحله از تحقیقات شرکت داشتند، دارای میانگین سنی ۷۳ سال بودند. این آزمایش‌ها ذهنی بوده و چگونگی تغییر حافظه افراد را پیش از اندازه‌گیری‌های عینی مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر چانگ ژنگ یوان، نویسنده این مطالعات به نیوزویک گفت: «مهم است که دریافتیم شرکت‌کنندگانی که ۱۸ تا ۲۰ سال زودتر مصرف بالاتر سبزیجات و میوه‌ها را آغاز کرده بودند، با احتمال کمتری در ابتلا به مشکلات شناختی روبرو می‌شدند.»

بااین‌حال او متذکر شد که با توجه به اینکه سطح حافظه و مهارت‌های فکری شرکت‌کنندگان در ابتدای پروژه اندازه‌گیری نشده بود،  این مطالعات محدودیت‌هایی نیز دارد. به عقیده وی مطالعات بیشتری لازم است تا تأیید شود که آیا خوردن این نوع مشخص از میوه‌ها و سبزیجات تأثیر مستقیمی روی از دست دادن حافظه دارند یا خیر.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.