ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

سن پدر چه تأثیری روی سلامت فرزند دارد؟

پدران ۴۵ سال به بالا در مقایسه با پدرانی بین ۲۵ تا ۳۴ سال بیشتر با خطر تولد زودتر از موعد فرزندان خود روبرو هستند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– دانشمندان در پی مطالعاتی تازه هشدار دادند پدران مسن بیشتر با این احتمال روبرو هستند که صاحب فرزندانی بیمار شوند.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نیوزویک، محققان دانشگاه استنفورد برای پاسخ به اینکه آیا سن پدر تأثیری روی سلامت فرزند دارد یا خیر روی ۴۰ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۹۰۵ تولد در خلال سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ مطالعه کردند.

پدران ۴۵ سال به بالا در مقایسه با پدرانی بین ۲۵ تا ۳۴ سال بیشتر با خطر تولد زودتر از موعد فرزندان خود روبرو هستند؛ فرزندانی با وزن پائین که در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری می‌شوند یا دچار تشنج می‌شوند. بر اساس این مطالعات چنین نوزادانی همچنین از نظر سلامت فیزیکی هنگام تولد نیز در سطح پائین تری قرار دارند.

دکتر مایکل اشنبرگ، مدیر دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد به نیوزویک گفت: «با توجه به اینکه نیمی از دی ان ای فرزند از پدر می‌آید، انتظار داشتیم ارتباطی میان فرزند و سن پدر وجود داشته باشد. بااین‌حال، از اینکه به چنین نتیجه‌ای رسیدیم، متعجب شدیم.»

گرچه این نتایج ثابت نمی‌کند که هرچه یک مرد پیرتر شود، از فرزندان ناسالم‌تری برخوردار خواهد شد، اما به گفته اشنبرگ، این مطالعات روی تعداد قابل‌توجهی از متولدین آمریکا در یک بازه زمانی مشخص، چنین نتیجه‌ای داشت.

اشنبرگ متذکر شد: «فکر می‌کنم مهم است که توجه داشته باشیم، خطراتی از آن‌ها یاد کردیم نسبتاً کم هستند. بااین‌حال در سطح ملی زنان و مردانی که مدت زمان بیشتری برای بچه‌دار شدن، صبر می‌کنند با پیامدهای خوبی برای سلامت فرزندشان روبرو نخواهند بود.

این مطالعات ازآن‌جهت مفید است که احتمالاً بسیاری از زوج‌ها از خطرات بچه‌دار شدن در سنین بالا مطلع نیستند و اگر این آگاهی را به دست آورند، در تصمیم‌گیری‌های خود تجدیدنظر خواهند کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.