ارتباط با ما در

جلال میرزایی:

گل به خودی با رد لایحه CFT در شورای نگهبان

میرزایی تاکید کرد: بعد از تصویبCFT در مجلس بازار واکنش مثبت نشان داد و آرام شد، الان که بانک مرکزی ورود کرده و در مقابل آمریکا خوب عمل کرده و دنبال مدیریت اوضاع است، چرا با این کارها گل به خودی می‌زنیم آن هم بدون اینکه پیام قاطعی به دشمن بدهیم. برداشت من این است که در این مورد درست عمل نشد.

منتشر شده

عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: سران سه قوه نظرشان این بود که CFT تصویب شود، لاریجانی هم موافق بود. اینکه خلاف نظر سه قوه و کارشناسان شورای نگهبان اینطور عمل می‌شود، جای تعجب دارد. برداشت آقایان شورای نگهبان قابل احترام است. باید دنبال تعامل با مجمع و شورا برویم. باید گفت‌و‌گوها بیشتر شود.

جلال میرزایی با اشاره به رد CFT  در  جلسه شورای نگهبان عنوان کرد: اعضای شورا به این لایحه اشکالات زیادی گرفتند و گفتند مخالف شرع و قانون اساسی است. شورای نگهبان از جایگاه قانونی خود این مصوبه مجلس را رد کرده است.

وی افزود: این لایحه به هیات رئیسه اعاده داده شده و هیات رئیسه هم آن را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده است. گویا قرار است کمیسیون این هفته یا هفته آینده جلسه‌ای را برگزار کند و این لایحه را به صحن ارجاع دهد اگر در صحن نمایندگان باز آن را تایید کنند به مجمع می‌رود اما فکر می کنم نظر مجمع با توجه به موضعی که آیت الله موحدی کرمانی قبلا اعلام کرده مشخص است و گویا قرار نیست این اختلاف‌نظر حل شود.

میرزایی با اشاره به اینکه کار CFT وارد پیچیدگی خاصی شده است، گفت: انتظار داشتیم با توجه به واقعیت موجود با هوشمندی بیشتری در این زمیه عمل شود. به هر حال شورای نگهبان این طور تصمیم گرفته است. الان ما باید دوباره تصمیم بگیریم احتمالا اینکه مجلس از رای قبلی خود دوباره پاسداری کند، زیاد است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است رایزنی با اعضای مجمع و شورای نگهبان انجام شود، گفت: رایزنی قبل از اعلام نظر صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که اعلام این نظر همزمان با ۱۳ آبان چه پیامی دارد، عنوان کرد: از قبل تا حدودی این مساله مشخص شده بود و گویا می‌خواستند زمینه را آماده کنند.  گاهی طرف‌های آمریکایی موضعی می‌گیرند و آن را در برخی مناسبت‌ها اعلام می‌کنند تا پیامی بدهند اما در مورد اینکه آیا اعلام این نظر در این روز به نفع ما بود و اینکه فکر کنیم بار این کار پیام خاصی می‌دهیم، درست نیست و به نظر من نشان می‌دهد محاسبات ما ایراد دارد چرا که رد این لایحه شرایط ما را بدتر می‌کند.

میرزایی تاکید کرد: بعد از تصویبCFT در مجلس بازار واکنش مثبت نشان داد و آرام شد، الان که بانک مرکزی ورود کرده و در مقابل آمریکا خوب عمل کرده و دنبال مدیریت اوضاع است، چرا با این کارها گل به خودی می‌زنیم آن هم بدون اینکه پیام قاطعی به دشمن بدهیم. برداشت من این است که در این مورد درست عمل نشد.

عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: سران سه قوه نظرشان این بود که CFT تصویب شود لاریجانی هم موافق بود. اینکه خلاف نظر سه قوه و کارشناسان شورای نگهبان این طور عمل می‌شود، جای تعجب دارد. برداشت آقایان شورای نگهبان قابل احترام است باید دنبال تعامل با مجمع و شورا برویم. باید گفت‌و‌گوها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: برخی فکر می‌کنند با این کار منافع ملی تامین می‌شود فکر می‌کنند این در راستای منافع ملی است در حالی‌که با شرایط جهانی نباید به این صورت عمل می‌شد و در این خصوص اختلاف‌نظر وجود دارد. نگاه نخبگان این است که طیف مقابل دنبال بازی با الفاظ است به جای استدلال قوی، مثلا از کل حرف ظریف اصطلاح «تضمین نمی‌دهم» را حلوا حلوا می‌کنند و کل حرف را به حاشیه می‌برند و در نهایت چیزی حاصل نمی‌شود وقتی اینطور عمل می‌شود جای بحث از منافع ملی نیست باید فقط حرص بخوریم. من زیاد به نتیجه نظر مجمع هم خوشبین نیستم.

2 دیدگاه

یک دیدگاه

  1. آآآآآنچنان رونق اقتصادی

    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ در ۱۵:۱۹

    عضو فراکسیون نا امید اول از خاتمی اجازه می گرفتی بعد حرف می زدی
    شما که اجازه ی فکر کردن ندارید یکی دیگه بجای شما فکر میکنه
    شما فقط پول داشتی تو لیست کرباسچی جا گرفتی پس برو شکلاتت رو بخور هر چی هم ریسهات گفتن انجام بده
    برو پسر جان قاقا لیلی بخور

  2. ارش

    یکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ در ۲۳:۱۸

    برای خودم و اینکه نمیتوانم در اینده کشور نقش داشته باشم متاسفم

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.