ارتباط با ما در

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین تشریح کرد

خون‌گیری با سرنگ مشترک از دانش‌آموزان تاکستان/خوشبختانه هیچ نوع آلودگی منتقل نشد

در حال حاضر آزمایشات لازم از دانش آموزان گرفته شده، مضاف بر آن امروز آزمایشات تکمیلی توسط دو متخصص دیگر صورت می‌گیرد اما نتیجه تمام آزمایشاتی که دیروز گرفته شد، همگی منفی بوده است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- روز سه‌شنبه گذشته شخصی با هویت “س.جلیلوند” با مراجعه به یک مدرسه در تاکستان خود را کارمند هلال احمر معرفی و با ارایه نامه اداره هلال احمر و کارت شناسایی از مدیر مدرسه می‌خواهد از دانش آموزان و پرسنل جهت انجام آزمایشات خون‌گیری نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته شخصی با مراجعه به دبیرستان دخترانه سماء در تاکستان خود را کارمند هلال احمر معرفی کرد و با ارائه نامه‌ای از سوی اداره هلال احمر و کارت شناسایی می‌گوید که جهت تست قند خون به مدرسه آمده است اما او با یک سرنگ مشترک اقدام به خون‌گیری از دانش آموزان می‌کند. دانش آموزان نیز این مساله به خانواده خود اطلاع دادند که موجب شکایت والدین دانش آموز شد. با اعتراض و شکایت اولیا و هماهنگی نیروهای امنیتی و حراست فرد مذکور شناسایی و با دستور دادستان محترم شهرستان بازداشت می‌شود و‌ هم‌اکنون در زندان چوبین‌در به سر می‌برد.

متعاقب آن دیروز از دانش آموزان و اولیاء آنها درخواست می‌شود جهت انجام آزمایشات پزشکی و چکاب کامل برای روشن شدن انتقال احتمالی بیماری‌های ویروسی و خونی به دلیل استفاده از سرنگ مشترک در شبکه بهداشت تاکستان حضور یابند.

حسن آصفی (مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین) در این‌باره گفت: طبق صحبت‌هایی که من با دکتر مهرام (رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین) داشته‌ام، عنوان شد که مشکلی در این زمینه پیش نیامده و خوشبختانه با توجه به نتیجه آزمایشات هیچ کدام از  دانش‌آموزان بر اثر سرنگ مشترک دچار آلودگی ندشده‌اند اما فردی که به مدرسه رفته، وابسته به هلال احمر نبوده است. ما این موضوع را به صورت کتبی و تلفنی با آموزش و پرورش درمیان گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر آزمایشات لازم از دانش آموزان گرفته شده، مضاف بر آن امروز آزمایشات تکمیلی توسط دو متخصص دیگر صورت می‌گیرد اما نتیجه تمام آزمایشاتی که دیروز گرفته شد، همگی منفی بوده است.

او افزود: آموزش و پرورش همواره در مواجهه با این مسائل بسیار سخت‌گیر است اما ظاهرا این فرد را تاحدی می‌شناختند.

هم اکنون مرکز بهداشت تاکستان به والدین دانش آموزان اطمینان داده که آنان را نسبت به انتقال احتمالی بیماری‌ها واکسینه خواهد کرد.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.