ارتباط با ما در

با انتشار پیامی توئیتری صورت گرفت

حمله ترامپ به کری به خاطر دیدارهای اخیرش با ظریف

منتشر شده

جامعه ایرانی- پس از ادعای کری مبنی بر چند دور دیدار با ظریف طی ۲ سال گذشته، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به جان کری تاخت.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در پیامی توییتری در واکنش به اخبار منتشر شده اخیر درباره دیدار  جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا  با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان نوشت: جان کری دیدارهای غیرقانونی با دولت متخاصم ایران داشته است که تنها به کار فوق‌العاده ما لطمه وارد کرده و به زیان مردم آمریکا است. او به آن‌ها گفته که تا پایان مدت ریاست جمهوری ترامپ صبر کنند. آیا اقداماتش را تحت قانون ثبت عوامل خارجی ثبت کرده است؟ این بد است.

 جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا اخیرا ادعا کرد: در دو سال اخیر پس از ترک کاخ سفید «سه، چهار مرتبه» در شهرهایی همچون نروژ، مونیخ و چند نشست بین‌المللی دیگر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ملاقات کرده است.

کری همچنین به نیویورک تایمز گفت که در این دیدارها کارش مشاوره دادن به جواد ظریف، برای مواجهه با سیاست خارجی دونالد ترامپ نبوده است، بلکه خواسته در دیدارهایش متوجه شود «ایران ممکن است چه کاری برای بهبود مناسبات منطقه انجام دهد؟ بحران یمن چه طور حل می‌شود؟ برای صلح در سوریه چه کار خواهید کرد؟»

کری مدعی شده است که در این دیدارها به صراحت از ظریف خواسته است که موضع جامعه جهانی درباره برنامه موشکی ایران و حمایتش از حزب‌الله را درک کند.

ظریف و جان کری در زمان مذاکرات هسته‌ای و پس از آن (پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ) با یکدیگر در ارتباط با برجام دیدار و رایزنی کرده‌اند.

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. کرامت سلیمی

    جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ در ۲۱:۵۵

    در قضیه سقوط جت جنگی روسیه توسط ترکیه بیشترین تحقیر و ذلت به کشور روسیه وارد شد و روسیه نتوانست هیچ اقدامی انجام دهد و تلافی نماید. لزومی ندارد با فرض وجود سلاح هسته ای به کشور ترکیه حمله هسته ای کند. روسیه ای که مدعیست پیشرفته ترین سیستمهای ضد موشکی را دارد باید می توانست یک یا چند هواپیملی ترکیه را سرنگون نماید. اما عملا” این کار صورت نگرفت . چون روسیه چنین توانی ندارد و بیشتر چیزهایی که در باره ابرقدرتی این کشور گفته می شود بزرگنمایی کردن قدرت بوسیله تبلیغات دروغین می باشد. و هیچگاه دولت ترکیه به خاطر این واقعه از دولت روسیه عذر خواهی نکرد و این سرنگونی جت جنگی روسیه را اقدامی درست می دانستند.

    جالب اینکه قرار است روسیه سامانه موشکی S-400 را که یکی از پیشرفته ترین سیستمهای ضدهوایی روسیه است در اختیار کشور ترکیه و همینطور متحدان ترکیه مثل عربستان سعودی قرار دهد. این موضوع جای سوالات زیادی دارد.

    ترکیه عضو استراتژیک پیمان ناتو می باشد و قاعدتا” باید پیشرفته ترین سیستم ضدهوایی سازمان ناتو ( مثل پاتریوت )در این کشور مستقر باشد و معنایی ندارد که که سیستم ضدهوایی رقیب ناتو یعنی روسیه به این کشور داده شود. ضمن اینکه غربیها سیستمهای ضد موشکی خود را نسبت به سیستمهای روسی بسیار پیشرفته تر می دانند و مدعی هستند که همیشه چند قدم از روسها جلو تر می باشند.
    همچنین دولت امریکا به دولتهای اکراین و بلاروس نیز کمک تسلیحاتی نمود و چنین موضوعاتی نشان می دهد که قضایا ان چیزی نست که در ظاهر به جهانیان نشان می دهند و دولتهای جهانی روابط پنهان و دور از چشم ملتها دارند و ملتها به بازی گرفته می شوند.

    به نظر می رسد که تقریبا” تمامی ارتشهای دنیا مستقیما” از پنتاگون دستور می گیرند و در واقع چیزی که به عنوان ۷۰۰۰ پایگاه نظامی امریکا در دنیا عنوان می شود همین ارتشها و مکانهای نظامیست که در حدود ۲۰۰ کشور جهان پراکنده اند و اسلحه و سیستمهای مخابراتی و سایر امکانات را در اختیارشان قرار می دهد.و درجه اهمیتشان برحسب موقعیت جغرافیایی فرق می کند و با کمک همین ارتشها امریکا قادر است در هر منطقه ای که اراده کند جنگ و درگیری ایجاد نماید.

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.