ارتباط با ما در

نشریه اکسپرس مطرح کرد

۸ دلیل توصیه به نوشیدن «چای»

بر اساس گزارشی که در نشریه تخصصی تغذیه آمریکا منتشر شده، نوشیدن دو فنجان چای در روز خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

منتشر شده

جامعه ایرانی– با هشدارهایی که در مورد گرمای هوای تابستان داده شده، برخورداری بدن از آب کافی به مسئله مهمی تبدیل شده است. و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که راه آسانی برای حفظ سطح مایعات که همچنین خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سایر مشکلات جدی سلامت را کاهش می‌دهد، وجود دارد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، سرویس سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) انگلیس توصیه می‌کند که باید روزانه شش تا هشت لیوان مایعات بنوشیم. و برخلاف ادعاهای رایج درباره اجتناب از نوشیدنی‌های کافئین دار، چای می‌تواند شما را به سمت این هدف سوق دهد و ترکیب‌های تقویت‌کننده سلامت مانند فلاونوئیدها آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی را تأمین می‌کند.

بر اساس گزارشی که در نشریه تخصصی تغذیه آمریکا منتشر شده، نوشیدن دو فنجان چای در روز خطر مرگ زودهنگام به هر دلیلی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

تست‌های آزمایشگاهی نیز نشان می‌دهد ه یک فنجان جای همان سطح از فلاونوئید سالم را به بدن منتقل می‌کند که دو عدد سیب، و قدرت آنتی‌اکسیدانی این فلاونوئیدها بیش از ویتامین سی است.

در اینجا نتایج مطالعات اخیر که نشان می‌دهد همیشه وقت نوشیدن چای است، آورده شده است.

زوال عقل را به تأخیر می‌اندازد

در حال حاضر ۸۵۰ هزار نفر در انگلیس دچار بیماری اختلال روانی هستند و در هر سه دقیقه یک نفر مبتلا می‌شود. و باوجودآنکه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اقدامات ساده‌ای مانند فعال بودن، برخورداری از رژیم غذایی سالم و نوشیدن چای به‌طور منظم، به کاهش خطر ابتلا کمک می‌کند.

مطالعاتی که روی ۹۵۷ نفر صورت گرفت نشان داد که چای سبز خطر اختلال روانی و زوال عقل را تا ۵۷ درصد کاهش می‌دهد و این رقم در مورد چای سیاه و چای اولانگ ۴۷ درصد است.

مانع بروز مشکلات چشمی می‌شود

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای مانع از بروز برخی مشکلات چشمی می‌شوند، به خصوص مشکلاتی که با افزایش سن بروز می‌کنند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد افرادی که چای می‌نوشند کمتر دچار کوری تدریجی می‌شوند و محققان چینی دریافتند که نوشیدن دو تا چهار فنجان چای در روز از احتمال ابتلا به آب‌مروارید که نزدیک به یک سوم افراد بالای ۶۵ سال دچارش می‌شوند را کاهش می‌دهد.

خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

در انگلیس از هر چهار نفر یک نفر از بیماری قلبی یا سکته جان می‌بازد. اما کارشناسان برآورد کرده‌اند که اگر گام‌های کاهش خطر را برداریم، می‌توان از مرگ ۴۰ هزار نفر در سال جلوگیری کرد.

مطالعات گسترده نشان می‌دهد که چای سبز و سیاه هر دو خطر حمله قلبی یا سکته را ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و مطالعه‌ای که بیش از ۳۷ هزار نفر را برای مدت ۱۳ سال تحت نظر داشت، نشان داد افرادی که سه تا شش فنجان چای در روز مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که اصلاً چای نمی‌نوشند، ۴۵ درصد کمتر با خطر روبرو می‌شوند.

برای پستان خوب است

حدود ۵۵ هزار زن و تعداد اندکی از مردان هر ساله دچار سرطان سینه می‌شوند. اما یک ابر مطالعه، نتایج ۱۳ آزمایش در هشت کشور را گردهم آورد و نشان داد که چای سبز حافظ انسان در برابر تومورها است.

مطالعاتی که در کشور ژاپن بیش از هشت سال روی ۸ هزار و ۵۵۲ زن میان‌سال صورت گرفت نشان داد کسانی که بیشترین میزان چای سبز را مصرف کرده بودند، ۴۳ درصد کمتر با خطراتی روبرو بودند که زنان دیگر را تهدید می‌کند.

برای معده مفید است

تست‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که کاکتیش چای مانع از جذب چربی می‌شود و رابطه‌ای میان نوشیدن چای و کاهش وزن وجود دارد.

مطالعات اخیر نشان داد چای محافظی است در برابر پولیپ و گاستریت مزمن که اغلب منجر به سرطان معده می‌شود. ضمن اینکه سایر تحقیقات نشان داده نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان معده را ۴۸ درصد کاهش می‌دهد.

محافظ پروستات است

هر ساله ۴۷ هزار مرد در انگلیس به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند و ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

مطالعات اخیر که اطلاعات ۱۰ آزمایش متفاوت را تحلیل کرده، می‌گوید نوشیدن هرچه بیشتر چای سبز توسط مردان، خطر ابتلای شان به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

محافظ بدن در برابر دیابت است

نوشیدن سه فنجان چای در روز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۶ درصد کاهش می‌دهد. مطالعات اخیر نشان داد که چای سیاه سطح گلوکز خون را پائین می‌آورد و نوشیدن چای به افراد مبتلا به دیابت کمک کرده که سطح انسولین خون خود را ثابت نگه دارند.

مانع ابتلا به پوکی استخوان می‌شود

بیش از سه میلیون نفر در انگلیس دچار پوکی استخوان هستند و سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر به دلیل شکستی ناشی از پوکی استخوان راهی بیمارستان می‌شوند.

یک تحلیل جامع از نتایج ۱۳ مطالعه روی ۱۲ هزار و ۶۳۵ نفر نشان داد که نوشیدن چای عموماً خطر کاهش تراکم استخوان را ۳۴ درصد کاهش می‌دهد.

مطالعات اخیر دانشمندان در دانشگاه کمبریج نیز که پوکی استخوان یک هزار و ۲۵۶ زن را اندازه‌گیری می‌کرد، نشان داد استخوان زنانی که چای مصرف می‌کنند، پنج درصد قوی‌تر از سایرین است.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.