ارتباط با ما در

صادق زیباکلام در گفت‌وگو با جامعه ایرانی:

قالیباف خواستار بررسی مدیریتش در شهرداری شود/ اصولگرایان نمایش عبور از بحران به راه انداخته‌اند

نمایش سیاسی فوق نشان از بی‌صداقتی این چهره‌ها و شخصیت‌ها دارد زیرا بر کسی پوشیده نیست که ریشه‌های اصلی بحران نتیجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در رویارویی با آمریکا در اصرار بر صدور انقلاب و خروج آمریکا از برجام است.

منتشر شده

جامعه ایرانی- صادق زیباکلام گفت: قالیباف برای اثبات صداق بر گفتار خود  در نامه‌ای  به مجلس خواهان بررسی مدیریت ۱۲ ساله‌اش در شهرداری تهران شود.

محمدباقر قالیباف در نامه‌ای خطاب به سران قوا راهکارهای عملیاتی در راستای کمک به دولت برای مدیریت حوزه نقدینگی و ارز را ارائه کرده است.

این نامه هفته گذشته خطاب به سران قوا نوشته‌شده و بر اساس خبر انتشاریافته زمان انتشار متن آن به تصمیم‌ مخاطبان نامه واگذارشده است. همچنین محتوای این نامه تشریح و توضیح مسائل اقتصادی روز کشور و ارائه راهکارهایی برای این شرایط بوده است که طبق گفته مطلعان «برای پاسخ‌دهی به خواست مردم و رسانه‌ها از افرادی بوده است که دغدغه حفظ انقلاب را دارند و می‌خواهند بدون نگاه سیاسی و جناحی کمک کنند تا شرایط کشور به سمت ساماندهی مطلوب حرکت کند.»

قالیباف در حالی دست به نگارش این نامه می‌زند که یکی از چالش های اصلی و جدی کنونی کشور کور رانت و فساد است و هنوز نامه تشکر او از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بابت تصویب نکردن تحقیق و تفحص از شهرداری در دوران مدیریتش سؤال‌برانگیز است.

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با جامعه ایرانی درباره نامه قالیباف به سران قوا گفت: بر اساس نمایشی که اخیراً در کشور برای کمک به دولت در خصوص مسائل اقتصادی به اجرا درآمده، بسیاری از چهره‌های اصولگرا یکی پس از دیگری برای رفع بحران مالی صف بسته‌اند.

وی درباره هدف اصولگرایان از این کار گفت: اصولگرایان درصدد هستند تا به مردم القا کنند بحران اقتصادی به وجود آمده فقط درنتیجه بی‌سیاستی  و بی‌تدبیری‌های آقای روحانی است و درصورتی‌که او راهکار درستی اتخاذ می‌کرد، اتفاقات اخیر روی نمی‌داد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه تصریح کرد: نمایش سیاسی فوق نشان از بی‌صداقتی این چهره‌ها و شخصیت‌ها دارد زیرا بر کسی پوشیده نیست که ریشه‌های اصلی بحران نتیجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی در رویارویی با آمریکا در اصرار بر صدور انقلاب و خروج آمریکا از برجام است.

زیباکلام دراین‌باره یادآور شد: بسیاری از شرکت‌های اروپایی و غیراروپایی که بعد از تحریم‌ها و توافق برجام به ایران آمده بودند با اعلام دولت آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم‌ها از ایران خارج شدند. در مدت یک سال گذشته ایرانی‌ها نیز نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار از اموال و دارایی خود را در کشورهای مانند گرجستان، ارمنستان و ترکیه سرمایه‌گذاری کردند و ترجیح دادند در این کشورها ملک خریداری کنند زیرا داخل کشور را ناامن تشخیص دادند.

وی در ادامه اضافه کرد: اصولگرایان حاضر به پذیرش این مسئله نیستند که آن‌ها باعث پیش آمدن مشکلات و مسائل واقعی و جدی کنونی کشور شدند.  البته نمره عملکرد اقتصادی آقای روحانی بیست نیست، اما واقعیت این است که نمایش تبلیغاتی اصولگراها به این دلیل است که به مردم  القا کنند مشکلات هیچ ربطی به سیاست‌های کلان کشور یعنی اصرار بر دشمنی با آمریکا و پیشبرد برنامه‌های نظامی و هسته‌ای ندارد، فقط درصورتی‌که آقای نوبخت و نهاوندیان بهتر عمل می‌کردند، چنین نمی‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این رابطه توضیح داد: بخش قابل‌توجهی از مردم به‌خصوص اقشار و لایه‌های تحصیل‌کرده جامعه این تبلیغات سیاسی را نه‌تنها باور نمی‌کنند و جدی  نمی‌گیرند، بلکه اهمیتی هم به آن نمی‌دهند. آقای قالیباف به‌عنوان نمونه یکی از کسانی که دست به چنین تبلیغاتی زده است درصورتی‌که واقعاً صداقت بر گفتار خود دارد،  در نامه‌ای  به مجلس خواهان بررسی مدیریت ۱۲ ساله‌اش بر شهرداری تهران شود.

زیباکلام در این خصوص بیان کرد: سه بار مسئله تحقیق و تفحص از شهرداری تهران تا به امروز مطرح‌شده است و آخرین بار هفته گذشته بود که با آن مخالفت صورت گرفت. این در حالی است که  اماواگرها زیادی درباره مدیریت قالیباف وجود دارد. در دوران مدیریت آقای نجفی بر شهرداری تهران آقای جواد شیرازی رئیس بازرسی شهرداری شد و پرونده‌های زیادی را در رابطه با تخلفات زمان مدیریت قالیباف مطرح کرد که نشان‌دهنده ابهامات، سؤالات و پرسش‌های زیادی بود، اما کار صورت گرفته این بود که برای برکناری محمدعلی نجفی از شهرداری تهران فشار وارد کردند و پیش از او جواد شیرازی کنار گذاشته شد و  پرونده‌ها هم به بایگانی رفت.

وی دراین‌باره افزود: حتی آقای محسن هاشمی هم از طرح پرونده‌ها بیمناک بود و  به‌طور ضمنی با عدم پیگیری آن‌ها موافقت کرد. بنابراین تا مادامی که به پرونده های قالیباف در دوران ۱۲ ساله حضورش در شهرداری تهران رسیدگی نشود او صلاحیت ارایه راهکار از شرایط کنونی که بخشی از آن نیز ناشی از رانت و فساد است را ندارد.

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.