ارتباط با ما در

طی تذکری به روحانی صورت گرفت

واکنش نمایندگان مجلس به دخالت نظامیان در سیاست خارجی

شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز به اتفاق ۱۷ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار مدیریت سیاست خارجی و جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسئولانه مقامات کشوری و لشکری درباره مسائل بین‌المللی با توجه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی شدند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی  نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

شهاب‌الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز به اتفاق ۱۷ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار مدیریت سیاست خارجی و جلوگیری از اظهارنظرهای غیرمسئولانه مقامات کشوری و لشکری درباره مسائل بین‌المللی با توجه به اصل ۱۱۳ قانون اساسی شدند.

محمدحسین فرهنگی و محمدعلی وکیلی نمایندگان مردم تبریز و تهران به وزرای اقتصاد، صنعت و ارشاد ضرورت تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات را متذکر شدند.

محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین به همراه دو نفر دیگر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره بی‌توجهی به جایگاه و حقوق معلمان و رها کردن موضوع تربیت دینی و اسلامی و قربانی کردن این سازمان به پای جریانات باندی و سیاسی بی‌ارزش تذکر دادند.

حسین امیری نماینده مردم زرند در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار دستور به وزرای مربوطه برای جلوگیری از افزایش قیمت آهن آلات تولید کارخانجات داخل که بازسازی اماکن آسیب دیده از زلزله را دچار مشکل کرده، شد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد که علت کاهش دریافتی فرهنگیان و حذف برخی فقره‌های پرداختی در حکم کارگزینی چیست، نسبت به وضع معیشت فرهنگیان توجه کنید.

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در تذکری به وزیر کشور عنوان کرد که درباره شهردار تهران دو موضوع بسیار مشهود است یکی انتصابات بیرون از شهرداری و دیگر انتصابات بسیار خطرناک قومیتی. وی همچنین در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار نظارت بر اجرای فروش بلیت‌ها و به ویژه در ایام خاص سال شد و عنوان کرد که بلیت مشهد در شب میلاد امام رضا (ع) به یک میلیون تومان رسید. لطفا نظارت کنید. چنارانی همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت شکایت شهروندان در خصوص شهریه‌ها و زیاده‌خواهی‌های مدارس در این باره شد. نماینده نیشابور همچنین در تذکری به وزیر اطلاعات خواستار اقدام جدی و اضطراری در خصوص کارخانجات و تجاری که در شرایط بحرانی اقدام به احتکار می‌کنند، شد.

حسینعلی‌ حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که با توجه به میلیون‌ها جوان شایسته و دارای تحصیلات عالی در کشور به کارگیری افراد بازنشسته منصوب به افراد خاص در مشاغل حساس چه توجیهی دارد؟

علی‌محمد شاعری و سیدراضی نوری نمایندگان بهشهر و شوش به وزیر اقتصاد درباره افزایش بی‌رویه قیمت ارز، سکه و کالا در بازار تذکر دادند.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در تذکری به وزیر نیرو عنوان کرد که قطع برق روزانه بین ۱ تا ۸ ساعت در شهرها و روستاهای استان هرمزگان باعث آزار و اذیت مردم شده است.

احمد سالک نماینده مردم اصفهان به رئیس‌جمهور درباره ضعف مدیریت دولت در کنترل بازار ارز، بی‌توجهی به معیشت مردم با توجه به تورم سرکش فعلی و ضعف سیاست‌های اشتغالزایی به ویژه برای اقشار جوان و تحصیلکرده تذکر داد.

احمد سالک و علیرضا سلیمی نمایندگان اصفهان و محلات در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند مابه‌التفاوت قیمت ارز که حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد شد در چه محلی هزینه شده، چرا به خزانه وارد نشده، چه کسانی از این رانت استفاده کردند و چرا آنان را به قوه قضائیه معرفی نکردید؟

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار پرداخت مطالبات به حق بازنشستگان کشوری و لشکری و در تذکر دیگری به وزرای جهاد کشاورزی،‌ بهداشت، کشور، صنعت،‌کار خواستار تسریع در خدمات‌رسانی به مردم از نظر بهداشت، درمان و بیمه و برآورد نیازهای مختلف آنان مطابق اصل ۴۳ قانون اساسی شدند.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب و جبار کوچکی‌نژاد نمایندگان ارومیه،‌ تهران و رشت در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار جلوگیری از واگذاری ادارات و انبارهای غله در سیلوهای دولتی با توجه به حاکمیتی بودن این بخش شدند.

نبی‌ هزارجریبی نماینده مردم گرگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کرد چرا نمی‌خواهید جلوی رکود اقتصادی را بگیرید. آقای رئیس‌جمهور شما اگر بخواهید می‌توانید قیمت ارز را کاهش دهید. درآمد حاصل از این بخش چه شده؟

یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. اریا

    چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ در ۱۵:۳۰

    فکر کنم این نمایندگان از لیست نامردمی ناامید باشند اصلا نمی دنند مملکت چی خبره فقط دنبال حرف مفت هستند

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.