ارتباط با ما در

قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی تشر یح کرد

آمارهای دولت از نرخ تورم و بیکاری واقعی است؟

قرجه طیار: مردم با مشکلات با تحریم و تورم کنار می‌آیند ولی با عدم شفافیت مشکل دارند.

منتشر شده

جامعه ایرانی  قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما به خاطر دادن آمارهای نادرست در مورد تورم و بیکاری  از مرکز آمار به‌شدت گله‌مند هستیم.

در روزهای گذشته مطابق ماه های گذشته مرکز آمار ایران نرخ تورم و بیکاری را اعلام کرد. این مرکز نرخ تورم منتهی به تیرماه سال جاری ۸.۷ درصد و نرخ بیکاری را ۱۲.۱ درصد اعلام کرد.

این آمار در حالی منتشر می‌شود که در بازار شاهد افزایش قیمت سکه از دو میلیون به سه و نیم میلیون و دلار از پنج هزار و هشت‌صد تومان به نه هزار تومان هستیم. در مورد بقیه مایحتاج مردم هم وضع به همین منوال است. این تناقض بین آمار مرکز آمار ایران و واقعیت های حاکم بر بازار و تاثیر آن بر سفرهای مردم از کجا نشات می گیرد.

 قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در گفت‌وگو با جامعه ایرانی ضمن تائید غیرواقعی بودن آمار مرکز آمار ایران اظهار داشت: واقعاً برای آماری که مرکز آمار ایران برای نرخ تورم اعلام کرده است متأسفم. این آمار به‌هیچ‌وجه با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد.

تورم یک‌رقمی نیست

وی افزود: هرکسی که در جامعه زندگی کند می‌داند تورم یک‌رقمی نیست. نرخ بیکاری ۱۲.۱ درصد به‌هیچ‌وجه با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد. احساس می‌کنم دولت و مرکز آمار برای توجیه عملکرد خود این آمار را که به‌هیچ‌وجه با واقعیت‌های جامعه همخوانی ندارد اعلام کردند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره دست‌کاری در آمار چه تأثیری بر حل مشکلات اقتصادی خواهد داشت، گفت: دست‌کاری در آمار ایجاد بدبینی بین مردم خواهد کرد. واقعاً باید با مردم واقعیت‌های جامعه و اقتصادی و آماری را در میان بگذاریم. مردم محرم اسرار نظام هستند.

 

مردم عدم شفافیت را نمی‌پذیرند

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم در وضعیت کنونی اقتصادی مشکلات را درک می‌کنند. مردم با مشکلات با تحریم و تورم کنار می‌آیند ولی عدم شفافیت را نمی‌پذیرند.

وی در ادامه گفت: این عدم شفافیت و غیرواقعی صحبت کردن با مردم، ناامیدی و بدبینی را نسبت به حاکمیت بیشتر می‌کند و باعث ایجاد یاس و نامیدی در جامعه می‌شود. من به‌عنوان نماینده مردم از دولتمردان تقاضا دارم با مردم شفاف و صادقانه رفتار کنند. وی افزود: مردم همیشه پایبند نظام و ارزش‌ها بودند و در تمامی مشکلات با نظام همراهی کردند.

طیار ادامه داد: انتظار  مردم از دولتمردان شفافیت و صداقت است. ما به خاطر دادن این آمار از مرکز آمار به‌شدت گله‌مند هستیم. در جلسه علنی مجلس هم یک سری از نمایندگان در نطق‌ها و اظهارنظرهایشان گله‌مندی خود را از آمار ارائه‌شده اعلام کردند.

وی در پایان خبر از رسیدگی انتشار آمار اشتباه توسط مرکز آمار را داد و گفت: انشا الله در هفته آینده در کمیسیون اقتصادی برای این مسئله نشست ویژه‌ای خواهیم داشت.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.