ارتباط با ما در

بازتاب گسترده حادثه دیروز در رسانه‌ها

حادثه تروریستی اهواز در قاب روزنامه‌ها

منتشر شده

جامعه ایرانی- امروز اکثر روزنامه های صبح ایران، قاب تصویر صفحه نخست خود را به حادثه تروریستی روز گذشته اهواز اختصاص دادند.

۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ برای مردمی که در قلب خاورمیانه زندگی می‌کنند همواره بوی خون و باروت می‌دهد. ۳۸ سال پیش رژیم بعث عراق به رهبری صدام‌حسین در این تاریخ با لشکر‌کشی نظامی به خاک ایران تجاوز کرد و روز گذشته دست گروه‌های جدایی‌طلب در جنوب ایران به خون مردم و سربازان بی‌گناه آلوده شد.

حوالی ساعت ۹:۲۰ صبح روز شنبه خبری درباره حمله یک گروهک تروریستی به سرعت میان کاربران فضای مجازی دست به دست شد. پس از لحظاتی نخستین تصاویر از این حمله تروریستی بر روی خروجی کانال‌های خبری قرار گرفت که خبر از وقوع یک فاجعه در جنوب کشور می‌داد.

در این تصاویر تعدادی از سربازان که در مراسم رژه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق حضور پیدا کرده بودند به همراه مردم عادی روی زمین دراز کشیده و صدای تیر‌اندازی ممتد شنیده می‌شد. لحظاتی پس از انتشار این تصاویر که جامعه را در شوک فرو برده بود.

در پی حمله ترویستی روز گذشته ۲۵ تن از هموطنان مان از جمله یک کودک به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

این حادثه آنقدر دردناک بود که هیچ رسانه‌ای نمی‌توانست امروز به سادگی از کنار آن گذر کند. به همین دلیل اکثر روزنامه‌ها گزارش و تصویر نخست خود را به این حادثه اختصاص دادند. برای بیشتر روزنامه‌ها نیز دو تصویر از سایر تصاویر جذاب‌تر آمد و بیشنر مورد استفاده قرار گرفت. نخست تصویر یک استوار نیروی زمینی ارتش است که کودکی خردسال را به بغل گرفته و این کودک به تفنگ او تکیه داده است و دیگری تصویر غم‌انگیز کودکی مجروح و غرق در خون است که در آغوش یک ستوان سپاه آرام گرفته است. این کودک بر اثر شدت جراحات ساعاتی بعد به شهادت رسید.

 

 

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.