ارتباط با ما در

محققان مطرح کردند

خطر مصرف روزانه آسپرین

افرادی که پیش از این دچار حمله قلبی نشده‌اند و از آسپرین هم استفاده نمی‌کنند، احتمال برخورداری بیشتری از عمر طولانی دارند.

منتشر شده

جامعه ایرانی– مطالعات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد مصرف روزانه آسپرین که به قرص اعجاب‌انگیز هم شهره است، می‌تواند غیرضروری و حتی برای سلامت افراد خطرناک باشد.

به گزارش جامعه ایرانی به نقل از نشریه اکسپرس، بر اساس این مطالعات مصرف این قرص هیچ کمکی به افراد سالم بالای ۷۰ سال نمی‌کند. آن‌ها همچنین با خطر افزایش چشمگیر خونریزی داخلی روبرو هستند.

افرادی که پیش از این دچار حمله قلبی نشده‌اند و از آسپرین هم استفاده نمی‌کنند، احتمال برخورداری بیشتری از عمر طولانی دارند.

کارشناسان می‌گویند یافته‌هایشان نشان داده بسیاری از افراد مسن ممکن است به‌طور «غیرضروری» از این دارو استفاده کنند و این مسئله «واقعاً چندان برایشان مفید نخواهد بود.»

به عقیده آن‌ها هیچ دلیلی وجود ندارد که افراد سالم برای پیش‌گیری از ابتلا به بیماری از آسپرین استفاده کنند و نسبت به خطرناک بودن چنین اقدامی هشدار دادند.

مدت‌ها است که آسپرین به عنوان یک داروی پیشگیری به منظور کاهش خطر لخته خون در بیمارانی که دچار حمله قلبی یا سکته شده‌اند، استفاده می‌شود.

پروفسور جان مک نیل، محقق ارشد این تحقیقات از دانشگاه موناش استرالیا گفت که این یافته‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مردم مسن به‌صورت کاملاً غیرضروری از این دارو استفاده می‌کنند.

وی هشدار داد که این نتایج شامل افرادی که دچار حمله قلبی یا سکته شده‌اند و آسپرین برای ممانعت از پیشرفت بیماری‌شان تجویز شده، نمی‌شود.

کارشناسان از مردم می‌خواهند که پیش از تصمیم‌گیری درمورد استفاده مداوم از آسپرین، با پزشک‌شان مشورت کنند. آن‌ها همچنین نسبت به مصرف خودسرانه این دارو هشدار داد و گفت افرادی که مدت‌ها است از این قرص استفاده می‌کنند نباید یک شبه آن را کنار بگذارند.

جهت ثبت دیدگاه کلیک کنید

دیدگاه ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ادامه مطالعه

 

از دست ندهید

Copyright © 2018 JamehIrani. تمامی حقوق این پایگاه مطابق قانون متعلق به جامعه ایرانی است. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.